میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

پروژه‌های فضایی ترکیه زمینه را برای مهاجرت معکوس مغزها فراهم می‌کند

دده وجود تعداد زیادی نهاد، سازمان و موسسه در ترکیه را که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه فضا فعالیت می‌کنند، بزرگ‌ترین ثروت کشور دانست.

تبلیغ در عصر ترکیه

دکتر گولین دده، هماهنگ‌کننده بخش فضایی برنامه کوپرنیک که توسط آژانس فضایی اروپا انجام می‌شود و بزرگ‌ترین برنامه دیدبانی زمین در جهان رقم می‌خورد، در گفت‌و‌گو با آنادولو از تمایل خود برای بازگشت به ترکیه و مشارکت در پروژه‌هایی که می‌تواند کشور را در حوزه فضا به جلو ببرد، خبر داد.

دده اظهار داشت: بخش فضایی ترکیه بلوغ خود را در بخش عمومی و خصوصی و از نظر آکادمیک ثابت کرده و در حال گسترش سریع است. می‌خواهم به ترکیه برگردم و در زمینه‌هایی که ارزش افزوده بالایی را برای کشورم به ارمغان بیاورد و کشورم را در حوزه فضا یک گام به جلو ببرد، کار کنم و برای پیشرفت کشورم کمک‌های قابل توجهی داشته باشم.

او خاطرنشان کرد: انتظار همه کشورها از حوزه فضا متفاوت بوده و ترکیه با تاسیس آژانس فضایی ترکیه (TUA) و تعیین یک نقشه‌راه نیمی از مسیر موفقیت را طی کرده است.

دده وجود تعداد زیادی نهاد، سازمان و موسسه در ترکیه را که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه فضا فعالیت می‌کنند، بزرگ‌ترین ثروت کشور دانست.

او تاکید کرد: فعال‌سازی پتانسیل جوانان، بخش خصوصی، موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها با یک رهبری متخصص باعث می‌شود ترکیه تا سال 2030 در لیگ کشورهای پیشرو در حوزه فضا قرار بگیرد.

منبع
آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا