میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

ویتامین D می تواند پسوریازیس را درمان کند

با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، شاخص توده بدن، نژاد، جنس و وضعیت سیگار کشیدن، تیم دکتر لیم دریافتند که سطوح پایین ویتامین D و کمبود ویتامین D به طور قابل توجهی با شدت پسوریازیس مرتبط است.آنها همچنین دریافتند که بیماران با بالاترین سطح ویتامین D کمتر تحت تأثیر پسوریازیس قرار می گیرند.

تبلیغ در عصر ترکیه

محققان می گویند دریافت ویتامین D کافی از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها ممکن است به درمان پسوریازیس، یک بیماری خود ایمنی کمک کند.

این ادعا ناشی از مطالعه جدیدی است که روز سه شنبه در مجله NUTRITION 2023 در نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا منتشر شد. اگرچه این یافته ها اولیه هستند و هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده اند، کارشناسان می گویند افزایش مصرف ویتامین D ممکن است راهی کم خطر برای کاهش شدت پسوریازیس باشد.

راشل لیم، نویسنده، می‌گوید: «نقش مکمل‌های خوراکی ویتامین D به عنوان یک گزینه درمانی بحث‌برانگیز است. تحقیقات ما نشان می دهد که افراد مبتلا به پسوریازیس ممکن است از پیروی از یک رژیم غذایی غنی از ویتامین D یا شروع مکمل های خوراکی ویتامین D سود ببرند، اما قطعا تحقیقات بیشتری لازم است.

پسوریازیس یک بیماری مزمن است که تقریباً 8 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد. در این بیماری سیستم ایمنی فرد بیش از حد فعال می شود و باعث می شود سلول های پوست سریعتر از حد طبیعی تکثیر شوند.این باعث می شود پوست ضخیم، پوسته پوسته و ملتهب به نظر برسد. پسوریازیس معمولا در پوست سر، آرنج یا زانو به دلیل افزایش اصطکاک در این نواحی رخ می دهد و علت پسوریازیس ناشناخته است. کارشناسان هنوز بسیاری از عوامل خطر قابل اصلاح برای پسوریازیس شدید را شناسایی نکرده اند.

چگونه سطوح ویتامین D بر شدت پسوریازیس تأثیر می گذارد؟

پیش از این، تحقیقات محدودی در مورد رابطه بین سطح ویتامین D و شدت پسوریازیس وجود داشت.

مطالعات متعدد شواهدی از این ارتباط را نشان داده اند.

تیم دکتر لیم بر داده های بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) اداره می شود و از دهه 1960 به جمع آوری داده ها پرداخته است، تکیه کردند.

آنها 491 شرکت کننده NHANES را شناسایی کردند که بین سال های 2003 تا 2006 یا بین سال های 2011 تا 2014 به پسوریازیس مبتلا شده بودند. آن‌ها سطح ویتامین D و میزان تأثیر سطح بدنشان تحت تأثیر پسوریازیس را بررسی کردند.

با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، شاخص توده بدن، نژاد، جنس و وضعیت سیگار کشیدن، تیم دکتر لیم دریافتند که سطوح پایین ویتامین D و کمبود ویتامین D به طور قابل توجهی با شدت پسوریازیس مرتبط است.آنها همچنین دریافتند که بیماران با بالاترین سطح ویتامین D کمتر تحت تأثیر پسوریازیس قرار می گیرند.

لیم توضیح داد: “ما دریافتیم که سطوح پایین ویتامین D خون با پسوریازیس شدیدتر به روشی وابسته به دوز مرتبط است.”

اگرچه تحقیقات در مورد ارتباط بین ویتامین D و پسوریازیس هنوز در مراحل ابتدایی است، لیم می‌گوید کارشناسان نظریه‌ای در مورد اینکه چرا این دو ممکن است با هم مرتبط باشند، دارند و ادعا می‌کند که ویتامین D به عنوان یک درمان شناخته شده است. پسوریازیس.

آنالوگ های ویتامین D، همچنین به عنوان ویتامین D مصنوعی شناخته می شوند، در حال حاضر در شرایط خاصی برای درمان پسوریازیس استفاده می شوند. آنالوگ های ویتامین D به صورت موضعی برای درمان پسوریازیس استفاده می شود.

لیم گفت که این آنالوگ های ویتامین D به گیرنده های ویتامین D روی کراتینوسیت ها (سلول های پوست) متصل می شوند تا از رشد آنها جلوگیری یا کاهش دهند. از آنجایی که این فرم مصنوعی ویتامین D برای درمان پسوریازیس استفاده می شود، دانشمندان حدس می زنند که ویتامین D رژیم غذایی نیز ممکن است نقشی داشته باشد.لیم در بیانیه ای گفت: کرم های ویتامین D مصنوعی موضعی به عنوان یک درمان جدید برای پسوریازیس در حال ظهور هستند، اما اغلب به تجویز پزشک نیاز دارند. یافته های ما نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از ویتامین D یا مکمل های خوراکی ویتامین D نیز ممکن است برای افراد مبتلا به پسوریازیس مفید باشد.

آیا بیماران مبتلا به پسوریازیس باید مصرف مکمل های ویتامین D را شروع کنند؟

کارشناسان هشدار می دهند که تحقیقات برای شروع مصرف مکمل های ویتامین D کافی نیست.

اگرچه سمیت ویتامین D نادر است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. ویتامین D بیش از حد در بدن می تواند منجر به هیپرکلسمی یا تجمع کلسیم در خون شود که باعث تهوع و استفراغ، ضعف و تکرر ادرار می شود.

چگونه ویتامین D بیشتری دریافت کنیم؟

اگرچه تحقیقات جدید بر روی افراد مبتلا به پسوریازیس متمرکز شده است، اما شایان ذکر است که بسیاری از افراد ویتامین D کافی دریافت نمی کنند.

کمبود ویتامین D یک مشکل گسترده است. تقریباً از هر چهار نفر در ایالات متحده یک نفر دچار کمبود ویتامین D است که برای سلامت استخوان و سلامت کلی بسیار کم یا خیلی کم است.اگرچه مکمل ویتامین D در دسترس است، اما بیشتر مواد مغذی باید از رژیم غذایی تامین شود. غذاهایی که به طور طبیعی غنی از ویتامین D هستند عبارتند از:

ماهی های چرب (قزل آلا، سالمون، تن، ماهی خال مخالی)
تخم مرغ (از جمله زرده)
جگر گاو
پنیر
قارچ
جایگزین های شیر گیاهی (سویا، بادام یا جو دوسر)
غلات برای صبحانه
آب پرتقال
ماست
مارگارین

در حالی که پزشکان برای بیان یک بیانیه قطعی در مورد نقش ویتامین D در درمان پسوریازیس به تحقیقات بیشتری نیاز دارند، اگر در مدیریت علائم پسوریازیس خود مشکل دارید، بهتر است مصرف این دارو را با پزشک خود در میان بگذارید.
.

گرد آورنده
تکناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا