میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

مدارس تابستانی رایگان در ترکیه برگزار می شود

دوره‌های تابستانی شامل چهار رشته "ورزش"، "هنرهای تجسمی"، "موسیقی" و "رایانه" است. دانش‌آموزان می‌توانند یکی از این چهار رشته را انتخاب کنند. دانش‌آموزانی که رشته "ورزش" را انتخاب می‌کنند، می‌توانند از گزینه‌های اتلتیسم، بسکتبال، تیراندازی، فوتبال، شنا، والیبال، هنتبال، پینگ‌پنگ، نمایش‌های محلی و شطرنج انتخاب کنند.

تبلیغ در عصر ترکیه

وزارت آموزش ملی (MEB) از تاریخ 1 ژوئیه، برای دانش‌آموزان از پایه 2 ابتدایی به بالا، در چهار زمینه شامل “ورزش”، “هنرهای تجسمی”، “موسیقی” و “فناوری اطلاعات”، مدارس تابستانی رایگان برگزار خواهد کرد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از yenisafak، علاوه بر مدارس تابستانی، برای دانش‌آموزان پایه 8 متوسطه و پایه 11-12 دوره‌هاي پشتیبانی و آموزش برای دروس تخصصی فراهم خواهد شد.

دوره‌های متوسطه و پایه‌های تحصیلی، در مراکزی که توسط کمیته‌های مرکزی شهر و شهرستان تعیین شده‌اند، برگزار خواهند شد. هزینه دوره‌ها از دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگانی که در دوره‌ها شرکت می‌کنند، دریافت نخواهد شد.

دوره‌های مخصوص فارغ التحصیلان در مراکز آموزش عمومی برگزار می‌شوند. دوره‌ها از تاریخ 1 ژوئیه آغاز شده و تا 29 اوت ادامه خواهد یافت. از تاریخ 2 سپتامبر، دوره‌های پشتیبانی و آموزش ترم تحصیلی آغاز خواهند شد.

در دوره‌های تابستانی برای دانش‌آموزان پایه 8 متوسطه و پایه 11-12 لیسه نیز دوره‌های پشتیبانی و آموزشی برای دروس تخصصی فراهم خواهد شد. برای هر درس در هفته، می‌توان به حداکثر 6 ساعت دوره پشتیبانی و آموزش اختصاص داد. دوره‌های تابستانی، از ساعت 13:30 به بعد و به مدت 5 روز در هفته برنامه‌ریزی خواهند شد.

برای هر درس نباید بیش از 2 ساعت برنامه‌ریزی روزانه صورت گیرد. مدت زمان دوره‌ها نباید کمتر از 4 هفته و بیش از 8 هفته باشد.

گزینه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان در مدارس تابستانی فراهم خواهد شد. در چارچوب مدارس تابستانی، دانش‌آموزان از پایه 2 و به بالا قادر خواهند بود تا در حداکثر 2 زمینه درسی انتخاب کنند. در این چارچوب، دوره‌های تابستانی در سطوح ابتدایی و متوسطه به صورت گروه‌های تشکیل شده براساس کلاس‌ها برگزار خواهند شد.

دوره‌های تابستانی شامل چهار رشته “ورزش”، “هنرهای تجسمی”، “موسیقی” و “رایانه” است. دانش‌آموزان می‌توانند یکی از این چهار رشته را انتخاب کنند. دانش‌آموزانی که رشته “ورزش” را انتخاب می‌کنند، می‌توانند از گزینه‌های اتلتیسم، بسکتبال، تیراندازی، فوتبال، شنا، والیبال، هنتبال، پینگ‌پنگ، نمایش‌های محلی و شطرنج انتخاب کنند.

در رشته “هنرهای تجسمی”، می‌توان از نقاشی، هنر ابری، هنر و طراحی، خطاطی و عکاسی انتخاب کرد. در رشته “موسیقی”، گیتار، ویولن، پیانو/ارگ، بربط/ساز، عود/کانون، موسیقی محلی، موسیقی هنری ترکی و ملودیکا جزو گزینه‌ها خواهد بود.

برای دانش‌آموزانی که رشته “رایانه” را انتخاب می‌کنند، دوره‌های نرم‌افزاری، کدنویسی رباتیک، برنامه‌های آفیس، برنامه‌نویسی آردوینو، آماده‌سازی اسناد در کامپیوتر و دروس ورود به سیستم کامپیوتری ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا