میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

اردوغان: هواپیمای جنگی «کاآن» را طی چند سال به نیروی هوایی تحویل خواهیم داد

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسمی با عنوان «برنامه معرفی قرن آینده» در پردیس قهرامان‌کازان صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) اعلام کرد که هواپیمای رزمی ملی «کاآن» را مهندسان کشورمان ساخته و خلبانانمان نیز آن را به پرواز درخواهند آورد.

به گزارش آناتولی، وی با بیان اینکه نام هواپیمای رزمی ملی ما کاآن است و نام آن را جناب دولت باغچه‌لی انتخاب کردند افزود: طی چند سال آینده، تمامی آزمایش‌های لازم را تکمیل و هواپیمای کاآن را به نیروی هوایی کشور تحویل خواهیم داد.

وی تاکید کرد: با تولید هواپیمای رزمی ملی کاآن، یکی از 5 کشور جهان خواهیم بود که این نوع هواپیماهای جنگنده نسل پنجم را تولید می‌کند.

اردوغان با اشاره به اینکه امروز یک روز تاریخی دیگر در عرصه صنایع دفاعی و هوانوردی کشورش است گفت: دیگر در تمام عرصه‌ها، زمینی، هوایی، فضایی، دریایی و زیردریایی حضور داریم.

وی افزود: غازی مصطفی کمال آتاترک اظهار داشتند «آینده در آسمان است» و ما امروز به نتایجی که ایشان اشاره داشتند، دست یافتیم، به همین دلیل امروز را «آینده» می‌نامیم.

 هواپیمای «حر جت» به ناوگان نیروی هواپیمایی‌ ترکیه خواهد پیوست

اردوغان با بیانی اینکه در آینده‌ای نزدیک هواپیمای «حر جت» به ناوگان نیروی هواپیمایی‌ کشور خواهد پیوست گفت: ما همچنین حر جت را در ناو هواپیمابر تی‌سی‌جی آنادولو مستقر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با تجهیز «حرجت» با تسلیحات و رادارهایمان، تا حدی جایگزین F-16 ها خواهد شد.

اردوغان همچنین درباره هواپیمای «حرکوش» گفت : شروع به تولید آن برای کشورهای دوست کرد‌ه‌ایم، در حال حاضر به یک پلت‌فرم بین‌المللی تبدیل شده و به زودی اولین تولیدات آن را به نیجر و چاد تحویل خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: در روزهای آینده پهپاد رزمی «ANKA-3» که ماموریت‌های بسیار مهم بر عهده خواهد گرفت، اولین پرواز خود را انجام خواهد داد.

وی اظهار داشت: ترکیه به یکی از سه کشور جهان تبدیل شده که توانایی تولید بالگرد در این کلاس را دارد.

 تداوم مبارزه با گروه‌های تروریستی

اردوغان تاکید کرد: به هیچ یک از گروه‌های تروریستی از داعش گرفته تا پ‌.ک‌.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ که برای کشتن ملت ما تلاش می‌کنند، اجازه نفس کشیدن نمی‌دهیم و نخواهیم داد.

وی با اشاره به تداوم عملیات ضد تروریستی گفت: در دوره آتی نیز با همکاری سازمان اطلاعات ملی، نیروهای مسلح، پلیس و ژاندارمری کشورمان به نابودی لانه‌های گروه‌های تروریستی ادامه خواهیم داد.

اردوغان تصریح کرد: با قوی‌تر شدن ترکیه، خواهیم دید که صلح، عدالت و برابری در منطقه ما و جهان بیشتر ریشه دوانده است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا