میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

هزینه های زندگی دانشجویان در کانادا

دانشجویان باید برای سایر هزینه‌های جدای تحصیل و در واقع هزینه‌های روزمره و غیرقابل اجتناب خود، پول کافی کنار گذاشته و همچنین باید برای هزینه‌های متداول و اصلی خود مانند مسکن و محل اسکان، خورد و خوراک، بیمه سلامت دانشجویی، حمل و نقل، پوشاک، سرگرمی و غیره آمادگی مالی لازم را داشته باشند.

تبلیغ در عصر ترکیه

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای مهاجرت از جمله برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. این کشور فرصت‌های متنوعی را برای رشد شخصی و حرفه‌ای شخص در کنار یک زندگی با سطح کیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهد. برای کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در کانادا هستند، خبر خوب این است که هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی به طور کلی ارزان‌تر از سایر مقاصد انگلیسی زبان (از جمله بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و…) است.

علاوه بر این، تحصیل در کانادا به عنوان یک سرمایه گذاری با ارزش برای آینده دانشجویان در نظر گرفته می‌شود. چرا که آن‌ها به تحصیلات برتر در کنار مدرک معتبر جهانی دسترسی خواهند داشت. بنابراین قدم برداشتن در این مسیر یک انتخاب محتاطانه و هوشمندانه خواهد بود که در راستای این امر و قبل از رفتن به کانادا، لازم است تا هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را برنامه ریزی و محاسبه نمایید.

برای تحصیل در کانادا، اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) به شواهدی نیاز دارد که نشان دهد داوطلبان دارای بودجه کافی برای تحصیل و زندگی در این کشور هستند. این مدرک و شواهد در ایران تحت عنوان گواهی تمکن مالی شناخته می‌شود. دانشگاه‌های کانادا برآورد هزینه‌های تحصیل را برای دانشجویان ورودی ارائه می‌کنند. همچنین برای داشتن یک زندگی راحت در کانادا، دانشجویان باید حداقل 12 هزار دلار کانادا در سال برای هزینه‌های زندگی داشته باشند.

بنابراین حداقل تمکن مالی لازم برای ارائه به سفارت کانادا، برابر است با شهریه تحصیلی دانشگاه + 12 هزار دلار کانادا. اما این مبلغ 12 هزار دلار برای هزینه زندگی در کانادا، یک مبلغ حداقل است و در واقع برای یک زندگی دانشجویی نرمال، بهتر است حداقل 20 هزار دلار کانادا در سال را به عنوان بودجه هزینه‌های زندگی (جدای از هزینه‌های تحصیل) در نظر بگیرید.

مختصری درباره تحصیل و زندگی در کانادا

سیستم آموزشی کانادا توسط دولت‌های استانی این کشور اداره می‌شود. سیستم آموزش و پرورش کانادا از بابت مقاطع تحصیلی به طور کلی به چهار سطح پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و پس از متوسطه در کانادا تقسیم می‌شود که دوره پس از متوسطه اشاره دارد به مقاطع دانشگاهی و کالج‌ها.

کالج‌ها عمدتا تا مقطع لیسانس را برای تحصیل ارائه داده و همچنین گواهی‌ها، دیپلم و برنامه‌های آموزش حرفه‌ای را نیز ارائه می‌دهند، در حالی که دانشگاه‌های این کشور همانند تقریبا همه جای دیگر در دنیا برنامه‌ها و مدارک تحصیلی کارشناسی (لیسانس)، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و دکترا را ارائه می‌دهند.

کانادا با فرهنگ منحصر به فرد خود به ویژه با داشتن جوامع چند فرهنگی و بسیار مطلوب برای مهاجران در خود، داشتن جغرافیا و زیبایی‌های منحصر به فردی در منظره و حیات وحش خارق العاده‌، با در بر داشتن امکانات عالی پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی، امکانات عالی و پیشرفت چشمگیر در سراسر شهرها، داشتن بهترین مدارس، کالج‌ها، دانشگاه‌ها و در یک کلام؛ داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان، به حق بهترین کشور جهان برای مهاجرت و زندگی به ویژه برای متقاضیان از کشورهای آسیایی است. پس جای تعجب نیست که افراد زیادی هر ساله به کانادا مهاجرت می‌کنند. همه چیز در مورد کانادا عالی و امیدوارکننده است و این کشور ارزش تمام ستایش‌های مرتبط با آن را دارد.

میانگین هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی در کانادا

هزینه های زندگی دانشجویان در کانادا

دانشجویان باید برای سایر هزینه‌های جدای تحصیل و در واقع هزینه‌های روزمره و غیرقابل اجتناب خود، پول کافی کنار گذاشته و همچنین باید برای هزینه‌های متداول و اصلی خود مانند مسکن و محل اسکان، خورد و خوراک، بیمه سلامت دانشجویی، حمل و نقل، پوشاک، سرگرمی و غیره آمادگی مالی لازم را داشته باشند.

علاوه بر این، بهترین راه برای مدیریت هزینه‌های زندگی در مسیر مهاجرت به کانادا برای دانشجویان بین‌المللی، این است که افراد باید برای دریافت کارت شناسایی دانشجویی بین‌المللی خود پس از رسیدن به کانادا در جهت دریافت مزایای مازاد اقدام کنند.

کلیات هزینه ماهانه زندگی در کانادا برای دانشجویان

مخارجهزینه (دلار کانادا)
مسکن (واحدهای مشترک)400$ تا 800$
حمل و نقل ماهانه80$ تا 130$
خورد و خوراک300$ تا 400$
سرگرمی150$
بیمه سلامت74$
تسهیلات (برق، آب، سیستم گرمایشی و…)165$
اینترنت پرسرعت79$
جمع کل1248$ تا 1798$

هزینه اقامت برای دانشجویان بین المللی

هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا مستقیما به سبک زندگی آن‌ها وابسته است. به عنوان مثال، اگر دانشجویان تصمیم بگیرند که در اماکن اقامتی دانشجویی زندگی کنند، انتخاب بین دو گزینه اسکان در محوطه دانشگاه یا خارج از آن، هزینه متفاوتی خواهد داشت. بسته به دانشگاهی که دانشجو تصمیم دارد برای آن درخواست دهد، تسهیلات اقامتی در محوطه دانشگاه نیز ارائه می‌شود.

علاوه بر این، هزینه اقامت در محوطه دانشگاه ممکن است از 8 تا 10 هزار دلار کانادا در سال متغیر باشد. با این حال، یک آپارتمان مشترک دانشجویی حدود 400 تا 700 دلار کانادا در ماه برای دانشجو هزینه دارد که این اختلاف بستگی به موقعیت مکانی و زمانی از سال دارد که آن را اجاره می‌کنند.

علاوه بر این، طبق تحقیقات منتشر شده توسط شرکت وام مسکن کانادا و گزارش بازار املاک این کشور، میانگین اجاره یک واحد تک خوابه در کانادا بین 1300 تا 1700 دلار کانادا در ماه متغیر است. این مبلغ اجاره نیز بسته به شهر‌های مختلف کانادا، می‌تواند بسیار متفاوت گردد.

نوع مسکنمتوسط هزینه ماهانه (دلار کانادا)
مسکن در محوطه دانشگاه660$ تا 840$
محل اقامت مشترک خارج از دانشگاه400$ تا 700$
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1600$
آپارتمان یک خوابه دور از مرکز شهر1400$

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا