میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گوناگون

نکات مهم نگهداری از گل ارکیده

اگر در خانه خود از گل‌های زینتی استفاده می‌کنید بهتر است تا نگهداری از آن‌ها را یاد بگیرید.

تبلیغ در عصر ترکیه

نگهداری از گل ارکیده نیاز به رعایت اصولی دارد که اگر این اصول به خوبی رعایت نشوند می‌توانند به گل شما آسیب‌های بسیار جدی وارد نمایند.

به گزارش دلتا، گل ارکیده با اینکه جزو زیبا و زینتی‌ترین گل‌هاست با این حال نگهداری از آن بسیار سخت است و باید در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشید.

نگهداری از گل ارکیده

 نور مناسب

در نگهداری از گل ارکیده اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، نور مناسب آن است. نورنباید مستقیم باشد و نور غیر مساتقیم برای آن کافی است. آنها را در جایی قرار دهید که نور کافی دریافت کننداما نباید مستقیم در مقابل نور قرار بگیرند و اگر آن‌ را در نور زیاد قرار دهید برگ‌هایش خراب می‌شود.

آب

آبدهی ارکیده‌ها باید بصورت منظم و متعادل باشد. معمولا باید صبر کنید تا سطح خاک کاملا خشک شود و سپس به گیاه آب دهید. بهتر است آبدهی را صبح‌ها انجام دهید تا گیاه فرصت کافی برای خشک شدن داشته باشد و خطر بیماری‌های قارچی کاهش یابد.

رطوبت برای نگهداری از گل ارکیده 

ارکیده‌ها به رطوبت بالا نیاز دارند. می‌توانید از دستگاه‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید یا یک سینی پر از آب و سنگ‌ریزه زیر گلدان قرار دهید تا رطوبت اطراف گیاه افزایش یابد. اسپری کردن آب روی برگ‌ها نیز می‌تواند مفید باشد.

دما

نکات مهم نگهداری از گل ارکیده

ارکیده‌ها دمای معتدل را ترجیح می‌دهند. دمای ایده‌آل برای رشد ارکیده بین 18 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. از تغییرات شدید دما و جریان هوای سرد دوری کنید. این گل نیاز دارد تا در رطوبت باشد و نباید در هوایی بسیار سرد یا گرم قرار گیرد زیرا شکننده است و سریعا با مشکل مواجه می‌شود.

خاک و کوددهی

ارکیده‌ها به خاک مخصوص ارکیده که ترکیبی از پوست درخت، پرلیت و خزه است نیاز دارند. استفاده از کودهای مخصوص ارکیده به میزان کم و به صورت ماهیانه می‌تواند به رشد بهتر گیاه کمک کند. کودی که مناسب گل ارکیده باشد را باید حتما از گلفروشی‌های معتبر تهیه کنید.

عوض کردن گلدان

عوض کردن گلدان گل‌های ارکیده باید هر یک یا دو سال یکبار صورت گیرد و بنا به نیاز انجام شود. اگر نمی‌توانید زماندرست تعویض کردن خاک را تشخیص دهید می‌تونید از گلفروشی‌ها کمک بگیرید و از خاکس مناسب نیز استفاده کنید.

 آفات گل ارکیده

نکات مهم نگهداری از گل ارکیده3

ارکیده‌ها ممکن است دچار آفات و بیماری‌های مختلف شوند. بررسی منظم برگ‌ها و ساقه‌ها برای یافتن نشانه‌های آفات مانند شته‌ها، کنه‌ها و بیماری‌های قارچی ضروری است. در صورت مشاهده، باید اقدامات لازم برای درمان آنها انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا