میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

نکاتی مهم برای نگهداری از مواد سوپرمارکتی در تابستان

نگهداری مواد سوپرمارکتی در تابستان اهمیت بیشتری نسبت به دیگر فصل‌ها دارد. گرمای هوا می‌تواند سرعت فساد مواد غذایی و رشد میکروارگانیسم‌ها را چند برابر کند و از همین رو چگونگی نگهداری مواد سوپرمارکتی در تابستان اهمیت زیادی دارد. 

تبلیغ در عصر ترکیه

روش‌های نگهداری مواد غذایی سوپرمارکتی در تابستان
بسیاری از مواد سوپرمارکتی حساسیت بالایی نسبت به دمای هوا دارند و اگر در شرایط مطلوب نگهداری نشوند، خیلی زود خراب می‌شوند.

به گزارش اکالا ، به طور کلی بسیاری از مواد غذایی باید در دمای یخچال نگهداری شود و برای نگهداری برخی از آن‌ها نیز باید از فریزر استفاده شود. دور نگه داشتن مواد غذایی از نور مستقیم خورشید و گرمای هوا نیز مانع فساد آن‌ها می‌شود. در ادامه به نکاتی مهم در مورد چگونگی نگهداری مواد سوپرمارکتی در تابستان اشاره شده است.

روش نگهداری گوشت در تابستان
گوشت از آن دسته مواد غذایی است که به سرعت در دمای هوای فاسد می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد. برای نگهداری گوشت باید آن را در یخچال قرار دهید. به خاطر داشته باشید که دمای یخچال برای نگهداری گوشت و پروتئین‌های حیوانی باید روی دمای بین صفر تا ۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود. از آنجایی که گوشت به شدت در معرض فساد قرار دارد، باز گذاشتن درب یخچال و همچنین بروز اختلال در تنظیمات یخچال می‌تواند کیفیت و سلامت گوشت را به خطر بیندازد.

به خاطر داشته باشید که گوشت، مرغ و ماهی باید به تاریخ روز مصرف شوند و حداکثر برای ۲ تا ۳ روز در یخچال قابل نگهداری هستند، بنابراین حتما در کنار روش نگهداری این مواد غذایی، به تاریخ عرضه آن‌ها نیز دقت کنید.

روش نگهداری لبنیات در تابستان
یکی دیگر از مواد غذایی که نسبت به دمای هوا حساسیت زیادی دارد، شیر، ماست و محصولات لبنی است. قرار گرفتن محصولات لبنی حتی برای چند دقیقه در بیرون از یخچال می‌تواند موجب فاسد شدن و افت کیفیت آن‌ها شود. از آن جایی که گرمای هوا در فصل تابستان شدید است، به هیچ عنوان نباید از محصولات لبنی که در شرایط نادرست نگهداری شده‌اند استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که تغییر در بو، رنگ و مزه محصولات لبنی نشان می‌دهد که در شرایط نامناسب نگهداری شده و فاسد است. محصولات لبنی را حتما به تاریخ روز خریداری کنید و در زمان خرید حتما به تاریخ تولید محصولات دقت کنید.

روش نگهداری مواد خشک و حبوبات در فصل تابستان
مواد خشک، حبوبات و انواع غلات و محصولات بسته بندی باید در شرایط مناسبی نگهداری شوند تا کیفیت خود را حفظ کنند. در فصل تابستان که دمای هوا گرم‌تر است، باید مواد خشک و حبوبات را دور از نور مستقیم خورشید و در مکانی خنک نگهداری کنید. باز بودن بسته بندی این محصولات و ورود هوا به داخل بسته بندی موجب رشد میکروارگانیسم‌ها و کاهش کیفیت آن‌ها می‌شود و خطر تخم ریزی حشرات و خراب شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد.

برای نگهداری این مواد غذایی بهتر است آن‌ها را در مکانی خنک، دور از نور خورشید و با بسته بندی کاملا سالم نگهداری کنید. بعد از باز کردن مواد خشک باید آن‌ها را در ظرف شیشه‌ای یا کیسه پلاستیکی بریزید و درب آن را محکم ببندید.

روش نگهداری انواع سبزیجات در فصل تابستان
یکی دیگر از مواد غذایی حساسی که در فصل تابستان باید به روشی درست نگهداری شود، سبزیجات بسته بندی شده است. تمام سبزیجات بسته بندی شده باید در فریزر و در دمای پایین نگهداری شوند. قرار گرفتن سبزیجات در دمای محیط و همچنین یخچال موجب کاهش کیفیت سبزیجات، شل شدن بافت سبزیجات و تیره شدن رنگ آن‌ها می‌شود. به خاطر داشته باشید که باز بودن بسته بندی سبزیجات، ورود هوا به داخل بسته بندی و قرار گرفتن آن‌ها در هوای گرم موجب می‌شود تا بافت سبزی نرم شود و کیفیت خود را به طور کامل از دست بدهد.

بعد از خرید این محصولات نیز باید بلافاصله آن‌ها را در فریزر بگذارید و بعد از باز کردن بسته بندی، آن را در کیسه فریزر یا ظرف مناسب بریزید و در فریزر قرار دهید.

نکاتی که باید برای نگهداری مواد سوپرمارکتی در تابستان بدانید

برای خرید انواع گوشت و مواد پروتئینی حتما به بسته بندی محصول دقت کنید و از خرید گوشت، مرغ و ماهی‌هایی که تاریخ عرضه آن‌ها مشخص نیست و بسته بندی غیر اصولی دارند پرهیز کنید.

تغییر در رنگ و بوی محصولات پروتئینی منجمد شده نشانه فساد آن است و از همین رو قبل از خرید حتما به ظاهر و بوی گوشت و مرغ دقت کنید.

از خرید محصولات پروتئینی، لبنی و همچنین حبوبات و مواد خشکی که بستنی نامناسبی دارند، اجتناب کنید.
قرار گرفتن مواد خشک، حبوبات و آرد در معرض هوا موجب تغییر بو و مزه آن‌ها می‌شود و احتمال رشد و تکثیر حشرات و آفات را افزایش می‌دهد.

در صورتی که بو، رنگ یا بافت محصولات پروتئینی، لبنیات و سایر محصولات تابستانی تغییر کرده است، از خرید آن اجتناب کنید.

به هیچ عنوان از محصولاتی که در فصل تابستان در معرض هوای گرم و نور خورشید قرار گرفته‌اند، خریداری نکنید.
در زمان خرید مواد غذایی سعی کنید به چگونگی نگهداری مواد سوپرمارکتی در تابستان دقت ویژه داشته باشید.به خاطر داشته باشید که حتی چیپس و پفک و تنقلات نیز نباید در معرض آفتاب قرار بگیرند. این موضع موجب ایجاد گازهای سمی در مواد غذایی می‌شود و روی کیفیت آن‌ها نیز موثر است.

برای جلوگیری از افت کیفیت محصولات سوپرمارکتی بهتر است دمای داخل فروشگاه را روی درجه مناسبی تنظیم کنید و از تهویه و کولر استفاده کنید تا مواد غذایی در معرض فساد قرار نگیرند.

در این مقاله به نکاتی مهم در مورد چگونگی نگهداری مواد سوپرمارکتی در تابستان اشاره شد. قرار گرفتن مواد سوپرمارکتی در هوای گرم به حفظ کیفیت آن‌ها کمک می‌کند و مانع فساد آن‌ها می‌شود، بنابراین در زمان نگهداری و خرید مواد غذایی در فصل تابستان حتما به این نکات توجه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا