میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

نقره قاتل 650 نوع میکروب

آیا می دانید نقره می تواند ۶۵۰نوع میکروب را از بین ببرد ومواد ضد عفونی قوی است.

تبلیغ در عصر ترکیه

نقره یکی از عناصر شیمیایی موجود در جهان میباشد که به دلیل بازدهی بالا در رسانایی الکتریکی و گرمایی دارای کاربردهای ویژه ای در صنایع مختلف است . با نماد Ag مشخص میشود و بیشترین کاربرد آن در حال حاضر به عنوان فلزات گرانبها و تزئیناتی می باشد .

ترکیبات نقره و نقره برای باکتری ها و جلبک ها و قارچ ها سمی هستند که این اثر ضد باکتریایی وابسته به یون نقره میباشد ( +Ag ). به دلیل همین خاصیت آنی باکتریالی ، از نقره در پزشکی و تجهیزات پزشکی و داروها استفاده های گسترده و خاص میشود و قدمت آن به بیش از هزار سال میرسد .

مشاهده شده که باکتری هایی که توسط نقره کشته شده اند ، خود تبدیل به منبعی از نقره شده اند که باعث نابودی تعداد بیشتری از باکتریها شده است ( اثر زامبی ) . به طور دقیق و مشخص هنوز مکانیزم میکروب کشی نقره کشف نشده است و تا به امروز علم شیمی از بیان آن ناتوان است .

جهت بهره برداری بهتر از خواص نقره ، امروزه از فناوری نانو کمک گرفته شده و نانو ذرات نقره تولید شده اند که بسیار موثرتر و قوی تر میباشند . در جدول زیر ، تاثیر ذرات نانو نقره را بر چند پاتوژن در مدت 5 دقیقه مشاهده میکنید .

یکی دیگر از موارد استفاده از نقره ، در صنایع و فرایندهای تصفیه آب می باشد البته به منظور ضد عفونی کننده آب نه تصفیه آن . به عنوان مثال در ایستگاه فضایی میر و همچنین ایستگاه فضایی بین الملی جهت تامین آب آشامیدنی از آن بهره گرفته شده است .

همچنین در بیمارستانهای مدرن ، از فیلترهای مس – نقره جهت از بین بردن MRSA و عفونت های لژیونلا استفاده میشود . سازمان بهداشت جهانی از 2 روش الکترولیز با الکترودهای نقره و همچنین فیلترهای متشکل از نقره برای فراهم نمودن آب سالم در کشورهای فقیر آفریقایی اقدام نموده است . نقره به طور کلی دارای سمیت بسیار کمی برای انسان هست و به همین دلیل باید کنترل شده و با علم مورد استفاده قرار گیرد .

 

منبع
صد آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا