میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

نظر پرفسور مغز و اعصاب ترکیه درباره باورهای مربوط به مغز

رئیس افتخاری فدراسیون جهانی مغز و اعصاب تاکید کرد پیچیده تر بودن شکل مغز انسان دلیل بر باهوش تر بودن نیست.

تبلیغ در عصر ترکیه

پرفسور اوغور توره جراح بیمارستان دانشگاه یدی تپه ترکیه که رئیس افتخاری فدراسیون جهانی مغز و اعصاب هم است در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حریت نظر خود را درباره باورهایی که درباره مغز وجود دارد بیان کرد.

به گزارش عصرترکیه به نقل از روزنامه حریت ترکیه ، او درباره این باور که ما فقط از 10 درصد مغزمان استفاده می کنیم گفت این حرف اساس علمی ندارد. در واقع مغز عضوی از بدن است که همه بخشهای آن با یکدیگر در ارتباطند و همزمان کار می کنند.

بنابراین همزمان همه قسمتهای مغز با یکدیگر کار می کنند. هوش و مسائلی از این قبیل همه در مغز هستند. باور دیگری که وجود دارد این است که مغز انسانهای باهوش چین و چروک بیشتری دارد. پرفسور اوغور توره معتقد است چنین باوری نیز به لحاظ علمی ثابت نشده است. در واقع سالها محققان مغزهای زیادی را برای این منظور کالبدشکافی کردند. حتی آنها روی مغز انیشتین کار کردند.

اما دلایل برای اثبات این موضوع پیدا نکردند. در عصر حاضر نیز با وجود دستگاههای عکسبرداری نظیر ام آر آی نیازی به شکافتن جمجمه و بررسی شکل مغز  نیست. پروفسور توره در پاسخ به این سوال که آیا دارویی برای مراقبت از مغز وجود دارد گفت خیر دارویی وجود ندارد. برخی از عوارض مغزی ناشی از بیماریهایی نظیر دیابت ، فشار خون بالا و کلسترول بالاست که می تواند زمینه ارثی و ژنتیک داشته باشد.

مغز نیز مثل هر عضو دیگری از بدن ممکن است در نتیجه چنین بیماریهایی آسیب ببیند. نمی توان ویژگیهای ژنتیکی فرد را تغییر داد اما می توان تغذیه را متناسب با آن تنظیم و خطر این بیماریها را کمتر کرد. جراح مغز و اعصاب بیمارستان یدی تپه درباره اینکه آیا هوش و مغز را می توان تقویت کرد گفت البته همین طور است و مغز همانند عضله ها قابلیت تقویت دارد و هر چه بیشتر از آن کار بکشید قویتر می شود.

در واقع باهوش بودن مهم نیست بلکه اینکه تلاش کنیم تا مغز خود را تقویت کنیم اهمیت دارد. افراد باید بر اساس نیاز و شغلشان مغزشان را تقویت کنند. انسان نمی تواند در یک آن همه چیز را بدانید بلکه ما خیلی از چیزها را از دیگران یاد می گیریم.

پرفسور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا