میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

معرفی پارک های زیبای استانبول

پارک ییلدیز در گذشته جنگلی کوچک و تفرجگاه شکار شاهان و اعیان‌های عثمانی بوده است که امروزه به پارک بدل شده و شما می‌توانید در کنار لذت بردن از فضای سبز دلپذیر این پارک از کاخ‌ها و ویلا‌های سده ۱۹ و ۲۰ ساخته شده توسط طبقه اعیان و شاهان عثمانی هم لذت ببرید و بیشتر با تاریخ و معماری ترکیه آشنا شوید.

تبلیغ در عصر ترکیه

استانبول شهری پر جنب و جوش با تاریخ غنی و جاذبه‌های دیدنی متعدد است. با این حال، این شهر همچنین خانه تعدادی پارک زیبا است که مکانی عالی برای فرار از شلوغی و لذت بردن از فضای باز است. اگر مسافر استانبول هستید و دوست دارید زمان آزاد خود را در پارک‌های زیبای این شهر بگذرانید این مقاله برای شما نوشته شده است، پس همراه ما بمانید.

سفر به استانبول و تفریحات رایگان آن

استانبول یکی از شهرهای خاص و زیبای ترکیه است و سالانه توریست‌های زیادی از کشورهای مختلف به ویژه ایران از آن دیدن می‌کنند. در این شهر تفریحات متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما اگر در حالی که به دنبال بلیط استانبول به تهران هستید، دوست دارید درباره تفریحات ارزان قیمت و رایگان در ترکیه بدانید تا برنامه سفر خود را بریزید، گردش در پارک‌های استانبول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پارک گردی و لذت بردن از فضای سبز در میان خیابان‌های همیشه شلوغ این شهر یک تفریح رایگان و به یاد ماندنی است که بهتر است در سفر به ترکیه حتماً آن را در نظر بگیرید.

شما می‌توانید در https://safarmarket.com/flights پرواز ساعت‌های مختلف مختلف تهران استانبول را مشاهده و به صورت آنلاین بلیط سفرتان را تهیه کنید.

 جنگل بلگراد (Belgrad Forest)

جنگل بلگراد استانبول یکی از مشهورترین پارک‌های جنگلی در جهان است که درختان انبوه سر به فلک کشیده آن آرامش را به شما هدیه خواهند کرد. این پارک ۱۵ کیلومتر خارج از استانبول قرار دارد که به راحتی با اتوبوس‌های میدان تکسیم می‌توانید به آن برسید. در این پارک شما می‌توانید با بیش از ۲۰۰۰ گونه مختلف گیاهی آشنا شوید.

پارک مچکا (Macka Parkı)

این پارک در محله نیشانتاشی (Nişantaşı) واقع شده است و مکانی محبوب برای مردم محلی برای استراحت و معاشرت است. این پارک دارای مسیر پیاده روی مارپیچ در میان درختان انبوه و یکی از پارک‌های محبوب برای سگ گردانی است و اگر طرف‌دار این موجودات دوست داشتنی باشید، می‌توانید یک عصر دلچسب را تجربه کنید.

پارک ییلدیز (Yıldız Parkı)

پارک ییلدیز در گذشته جنگلی کوچک و تفرجگاه شکار شاهان و اعیان‌های عثمانی بوده است که امروزه به پارک بدل شده و شما می‌توانید در کنار لذت بردن از فضای سبز دلپذیر این پارک از کاخ‌ها و ویلا‌های سده ۱۹ و ۲۰ ساخته شده توسط طبقه اعیان و شاهان عثمانی هم لذت ببرید و بیشتر با تاریخ و معماری ترکیه آشنا شوید.

پارک امیرگان (Emirgan Park)

پارک امیرگان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی استانبول است که هم نام یکی از صدراعظم‌های عثمانی است. چشم انداز این پارک تنگه بسفر است و در اطراف آن خانه‌های تاریخی، زمین بازی و درختان متنوعی است. در ماه آوریل در پارک امیرگان ترکیه فستیوال تولیپ است که به دلیل گسترش رشد لاله‌ها در پارک است.

اگر در آوریل مسافر ترکیه هستید، به هیچ عنوان بازدید از این پارک و عکس گرفتن با لاله‌های خاص و رنگارنگ آن را از دست ندهید.

پارک های زیبای استانبول 1

پارک ساحیل یولو (Sahil Yolu)

پارک ساحلی استانبول (Sahilyolu) که در منطقه کادیکوی در بخش آسیایی شهر واقع شده، ممکن است در نگاه اول با دیگر پارک‌های معروف استانبول فرق داشته باشد. این پارک به عنوان یک محوطه مسکونی ساحلی، مکانی عالی برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و لذت بردن از فضای باز به شمار می‌رود. به خصوص در آخر هفته‌ها، این پارک پر از شور و نشاط می‌شود و مردم محلی برای پیک‌نیک، استراحت و گذراندن اوقات خوش به آنجا می‌روند.

پارک گولهانه استانبول (Gulhane Park)

پارک گولهانه (Gülhane Park) که در میان فارسی‌زبانان به نام پارک گلخانه نیز شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین پارک‌های استانبول و از جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود. این پارک در بخش اروپایی استانبول و در منطقه امینونو واقع شده است. در گذشته، پارک گولهانه بخشی از فضای بیرونی کاخ توپکاپی بوده و به همین دلیل ضلع جنوبی آن مشرف به یکی از دروازه‌های اصلی کاخ است.

پارک فنرباغچه استانبول (Fenerbahce Parki)

پارک فنرباغچه (Fenerbahçe Park) یکی از پارک‌های کوچک اما تماشایی استانبول است که در منطقه کادیکوی واقع شده است. این پارک که از یک طرف به دریای مرمره محدود می‌شود، شبه‌جزیره‌ای رؤیایی را به وجود آورده که با درختان چند صد ساله و مسیرهای سنگ‌فرش شده، فضایی دل‌انگیز برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری فراهم می‌کند. نام این پارک از دو واژه ترکی “فنر” به معنی “خانه نور” و “باغچه” به معنی “باغ” تشکیل شده است.

پارک اتاگتپه فاتح کروسو استانبول (Otagtepe Fatih Korusu)

پارک اتاگتپه کروسو (Eyüp Sultan Semt Korusu) که بیشتر با نام پارک فاتح کروسو شناخته می‌شود، یکی از زیباترین پارک‌های استانبول است که در منطقه فاتح واقع شده است. کلمه “کروسو” در زبان ترکی به معنی “بیشه‌زار” است و “اتاگتپه” از ترکیب دو کلمه “اتاگ” و “تپه” به دست آمده است. “تپه” به محوطه تپه‌مانند و مرتفعی اشاره دارد که محوطه اصلی پارک بر روی آن قرار گرفته است و “اتاگ” نام یکی از نیروهای ارتش عثمانی است که بعد از اولین محاصره قسطنطنیه به این تپه می‌رفت تا نظاره‌گر تنگه بسفر باشد.

پارک ببک استانبول (Bebek Park)

پارک ببک (Bebek Parkı) که نام جدید آن پارک تورکان سابانجی ببک (Türkan Sabancı Bebek Parkı) است، بدون شک یکی از زیباترین پارک‌های استانبول به شمار می‌رود و در منطقه ببک، در کرانه تنگه بسفر واقع شده است. این پارک به واسطه مناظر طبیعی چشم‌نواز و فضای دل‌انگیز، هم در میان گردشگران و هم اهالی استانبول از محبوبیت بالایی برخوردار است.

پارک دره زندگی استانبول (Beylikduzu Vally Of Life)

پارک دره زندگی (Vadistanbul Life Valley) یکی از پارک‌های وسیع و سرسبز استانبول است که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است و به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر شناخته می‌شود. این پارک در منطقه بیلیک‌دوزو در بخش اروپایی شهر واقع شده است.

پارک جنگلی آتاتورک استانبول (Ataturk Arboretum)

پارک جنگلی آتاتورک (Atatürk Arboretum) که با نام رسمی پارک آربرتوم آتاتورک نیز شناخته می‌شود، یکی از فضاهای طبیعی شهر استانبول است که شیفتگان طبیعت و به خصوص علاقه‌مندان به جنگل‌های انبوه را به خود جذب می‌کند. این پارک در بخش اروپایی استانبول و منطقه‌ای به نام ساریر واقع شده است و مساحتی برابر با ۲۹۶ هکتار دارد که بخش اعظم آن را جنگل‌های بلگراد تشکیل داده‌اند.

پارک های زیبای استانبول 2

سخن پایانی

استانبول شهری بزرگ با دیدنی‌های خاص و پارک‌های زیباست که باید در سفرتان حتماً از آن‌ها بازدید کنید. در این مطلب سعی کردیم که درباره پارک‌های استانبول و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کردیم تا بتوانید به راحتی برای یک عصر دلپذیر برنامه ریزی کنید و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا