میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

نقش محقق ترکیه ای در ساخت واکسن سرطان سینه

سرطان سینه از مرگبارترین انواع سرطان در میان زنان در جهان است. در آمریکا بعد از سرطان ریه ، کشنده ترین نوع سرطان در میان زنان است.

تبلیغ در عصر ترکیه

یک پژوهشگر ترک توانست در قالب تیمی در آمریکا واکسنی بسازد که می تواند بدن را در برابر ابتلا به سرطان سینه تا حد زیادی محافظت کند.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از روزنامه صباح ترکیه ، یک گروه از محققان در آمریکا که یکی از آنها پرفسور آتیلا سوران پژوهشگر ترکیه ای است ، توانستند پس از مدتها تحقیق درباره سرطان سینه و راههای جلوگیری و درمان این بیماری شایع در میان خانمها ، واکسنی بسازند که تا حد زیادی می تواند در جلوگیری از سرطان سینه موثر باشد.

البته این واکسن هنوز در مرحله آزمایشهای بالینی قرار دارد و تا گرفتن تاییدیه نهایی مراحل لازم را باید بگذارند. تاثیر این واکسن بر روی گونه های جانوری با مشخصات ژنتیکی شبیه انسان موفقیت آمیز بوده است و امید می رود تاثیر آن بر روی انسان نیز به همان اندازه موفقیت آمیز باشد.

سرطان سینه از مرگبارترین انواع سرطان در میان زنان در جهان است. در آمریکا بعد از سرطان ریه ، کشنده ترین نوع سرطان در میان زنان است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در سال 2020 از حدود دو و نیم میلیون نفری که به سرطان سینه مبتلا شدند ، نزدیک به هفتصد هزار نفر در سراسر جهان از سرطان سینه جان خود را از دست دادند. کشف این واکسن می تواند تحولی بزرگ در مقابله با این بیماری باشد.

سرطان سینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا