میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

محاسبه نرخ بلیت هواپیما براساس ساعت صندلی تعیین می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که نظارت عالیه بر روند فعالیت شرکت‌های هواپیمایی به ویژه در بخش قیمت بلیت‌ها انجام می‌دهد که در این زمینه انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته اند نرخ بلیت براساس قیمت تمام شده تعیین می‌شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

در حالی که از هفته گذشته روند آزاد سازی بلیت هواپیما توسط دیوان عدالت اداری مطرح شد و از همان بازه زمانی قیمت ها در برخی از مسیرهای داخلی تغییر کرد بحث آزاد سازی و عدم تخصیص سوخت یارانه ای به شرکت های هواپیمایی مطرح شد به طوری که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از برگزاری جلسه و ارائه پیشنهاد به دولت و شورای عالی ترابری برای تغییر نرخ سوخت هواپیما خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور نظارت عالیه بر روند فعالیت شرکت های هواپیمایی دارد گفت: سازمان هواپیمایی همچنان در حوزه ایمنی و امنیت پروازها نظارت های مستقیمی دارد و در حوزه قیمت گذاری بلیت هم به طور قطع نظارت خواهد داشت و اجازه گران فروشی در پروازهای داخلی را نمی دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: به هیچ عنوان به شرکت های هواپیمایی اجازه رها سازی بلیت هواپیما را نمی دهیم و به طور قطع متناسب با شرایط و مسئولیت هایی که شرکت های هواپیمایی دارند اجازه رهاسازی و افسار گسیختگی بلیت های پروازها را نمی دهیم.

او تاکید کرد: بررسی هایی که انجام داده ایم نشانی از قیمت های نجومی و یا افسار گسیخته در پروازهای داخلی نیست اما با این وجود نظارت های خود را افزایش خواهیم داد.

همچنین هادیانفر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، تصریح کرد: سالانه ۲۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه یارانه سوخت ۶۰۰ تومانی هواپیما داده می شود که پروازهای خارجی ایرلاین‌ها که مشمول نرخ‌گذاری نبوده با همین سوخت یارانه ای انجام می شود و علاوه بر این، ارز نیمایی و سایر یارانه‌ها نیز داده می شود اما در نرخ گذاری، دیوان عالی عدالت اداری رأی به آزادسازی داد.

این در حالی است که امروز انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: یارانه سوخت برای مسافران در نظر گرفته شده ، شرکتهای هواپیمایی ازپائین بودن نرخ سوخت سود نمی برند.

این انجمن گفت: جلسه کمیته بازرگانی انجمن شرکتهای هواپیمایی در تاریخ ۴/۴/و با حضور معاونان شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد.

در این جلسه چگونگی اجرای رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های خود را با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و با توجه به قیمت تمام شده هر ساعت صندلی در محدوده مشخصی تعیین و برای آگاهی مسافران در وبسایت های خود قراردهند.

محاسبه نرخ بلیت هواپیما براساس ساعت صندلی تعیین می‌شود1

ضمنا در خصوص پروازهای چارتری نیز مطابق با مقررات سازمان هواپیمایی کشوری اقدام نمایند.

در این جلسه همچنین تاکید شد که نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی در مسیرهای مختلف پروازی بر اساس نرخ سوخت ۶۰۰ تومان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی محاسبه شده و شرکتهای هواپیمایی هیچ گونه یارانه سوختی دریافت نمی‌کنند.

لازم به ذکر است که پایین بودن نرخ سوخت بر اساس یارانه ای است که دولت برای مسافران هوایی در نظر گرفته و شرکتهای هواپیمایی هیچ گونه درآمدی از این بابت کسب نمی کنند.

در این جلسه برای پایش و کنترل بازار و جلوگیری از فروش بلیت به بالاتر از نرخ های اعلام شده شرکت ها در شبکه توزیع ، تصمیماتی اتخاذ گردید.

براساس این گزارش حال باید منتظر ماند و دید روند قیمتی بلیت هواپیما به چه سمت و سویی خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا