میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

لیست روانشناس های خوب ارومیه

متاسفانه در کشور ما مراجعه به روانشناس چندان رایج نیست و همین مسئله مشکلات فردی و حتی اجتماعی زیادی را پدید آورده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

همه ما به سلامت بدنی خود توجه می‌کنیم و به محض مریض شدن به دکتر یا بیمارستان رفته و برای تشخیص بیماری و درمان خود اقدام می‌کنیم. با این وجود بیشتر ما از سلامت روان خود ناآگاه هستیم و توجه چندانی به آن نداریم. سلامت روان به اندازه سلامت جسمانی و شاید حتی بیشتر از آن اهمیت دارد. هر روز ما با مشکلات جدیدی مواجه می‌شویم و به چالش‌های جدیدی در زندگی خود برخورد می‌کنیم که آمادگی مواجهه با آن‌ها را نداریم و اثرات این مشکلات به مرور جمع می‌شوند و ما را از نظر ذهنی ضعیف‌تر می‌کنند. بسیاری از ما هر روز با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم بدون اینکه خودمان به آن آگاه باشیم.

برای اینکه بتوانیم مشکلات ذهنی خود را برطرف کنیم و روشی برای مقابله با چالش‌های روزمره خود پیدا کنیم، باید از یک متخصص کمک بگیریم. در ادامه قصد داریم به معرفی روانشناسی پرداخته و برخی از مشکلاتی که نیاز به کمک یک روانشناس دارند را بیان کنیم. در آخر هم چند دکتر مشاور و روانشناس ارومیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

روانشناس کیست؟

روانشناس فردی است که سعی می‌کند رفتار افراد، نحوه ارتباط فرد با افراد دیگر و فرایندهای ذهنی افراد را بررسی کند. هدف نهایی او، این است که با درک عواطف، احساسات و تفکرات یک فرد به او در حل مشکلات و درگیری‌های ذهنی یا حتی اجتماعی که دارد، کمک کند. یک دکتر روانشناس ارومیه باید سواد کافی داشته باشد. اکثر روانشناسان مدرک دکترای خود را در رشته روانشناسی و شاخه‌های آن کسب کرده‌اند. توجه داشته باشید که روانشناسی یک کار کاملا حرفه‌ای است و برای انجام آن سواد و دانش کافی نیاز است و قطعا فردی که سواد کافی را ندارد، نمی‌تواند به شکل موثر و مناسب در حل مشکلات و رسیدن به خودآگاهی به شما کمک کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که یک روانشناس خوب باید داشته باشد، همدردی است. در جلسات مشاوره از شما سوال‌های زیادی درباره زندگی، روابط اجتماعی و افکارتان می‌شود و روانشناسی می‌تواند به درستی مشکلات شما را تشخیص دهد و برای آن‌ها راه‌حل ارائه کند که به خوبی شما و موقعیتی که در آن هستید را درک کرده باشد و توانسته باشد خودش را جای شما بگذارد.

تفاوت روانشناس و روانپزشک

بیشتر وقت‌ها افراد معمولی روانشناسی و روانپزشکی را با هم قاطی می‌کنند و تفاوت آن‌ها از یکدیگر را نمی‌دانند. روانشناسی خود یک رشته است که بیش از 30 شاخه دارد و رشته مستقلی در دانشگاه محسوب می‌شود؛ اما روانپزشکی یکی از شاخه‌های پزشکی است. در واقع تمامی روانپزشکان در درجه اول پزشک عمومی بوده‌اند و در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل کرده‌اند و سپس برای تخصص رشته روانپزشکی را انتخاب کرده‌اند؛ درحالی‌که روانشناسان معمولا از همان دوران کارشناسی در این رشته مشغول به تحصیل بوده‌اند.

تفاوت مهم دیگر این دو در شیوه کار آن‌هاست. دکتر روانشناس ارومیه سعی می‌کند با صحبت‌کردن به مشکلات شما پی ببرد و شما را نسبت به خودتان آگاه‌تر کند؛ سپس به ارائه راهکارها و تمرین‌هایی، در حل مشکلاتتان به شما کمک کند؛ اما  روانپزشک به دلیل پزشک بودنش امکان تجویز دارو نیز دارد. برای درمان بعضی از بیماری‌های روانی حتما باید به روانپزشک مراجعه کرد و در برخی موارد حاد هم مراجعه به هر دو لازم است.

لیست روانشناس های خوب ارومیه

روانشناسان چه خدماتی را به مراجعان خود ارائه می‌دهند؟

  • خدمات درمانی فردی و گروهی برای مشکلاتی نظیر اعتیاد
  • کمک به دانش‌آموزان و حتی دانشجویان در حل مشکلات مرتبط با یادگیری
  • مشاوره خانواده و مشاوره‌های مربوط به پیش از ازدواج و پیش از طلاق
  • ارائه مشورت و راهکار برای حل مشکلات روزمره
  • کمک به حل مشکل اضطراب، استرس و عدم تمرکز

 دامنه فعالیت‌های یک دکتر روانشناس ارومیه محدود به این‌ موارد نیست و بسیار گسترده است. در اینجا تنها به چند مورد از رایج‌ترین خدمات آن‌ها اشاره کردیم.

برخی از مشکلات و بیماری‌هایی که نیاز به کمک روانشناس دارند

متاسفانه در کشور ما مراجعه به روانشناس چندان رایج نیست و همین مسئله مشکلات فردی و حتی اجتماعی زیادی را پدید آورده است. بسیاری از افراد با وجود داشتن مشکلات روحی و روانی از مراجعه به روانشناس خودداری کرده و به پیشنهادات خانواده و دوستان خود تکیه می‌کنند؛ درحالی‌که در بسیاری از موارد کمک یک فرد متخصص ضروری است. در ادامه چند مورد از مشکلاتی که نیاز به دکتر روانشناس ارومیه دارند را بررسی می‌کنیم.

  • افسردگی: افسردگی یک اختلال است که در آن فرد به طور مداوم و طولانی احساس غم و اندوه می‌کند یا از انجام کارهایی که زمانی از آن‌ها لذت می‌برده، دیگر لذت نمی‌برد. افسردگی یکی از بیماری‌هایی است که بر جنبه‌های مختلف زندگی فرد اثر می‌گذارد و نوع حاد آن می‌تواند خطرناک باشد.
  • استرس و اضطراب: همه انسان‌ها به طور معمول کمی استرس دارند و داشتن کمی استرس مفید بوده و باعث می‌شود فرد برای موفقیت یا حل مشکلات خود تلاش کند؛ مقدار زیاد آن اما مضرات و مشکلات زیادی به همراه دارد. مهم‌ترین تفاوت استرس و اضطراب نیز در منشا آن‌هاست. منشا استرس یک اتفاق بیرونی است؛ اما اضطراب بیشتر از درون خود انسان نشات می‌گیرد.
  • فوبیا: فوبیا به معنای ترس شدید است. ترس از ارتفاع، ترس از مارها و عنکبوت‌ها چند مورد از رایج‌ترین فوبیاها به شمار می‌روند. بعضی از افراد اما فوبیاهایی دارند که برای زندگی روزمره آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند.
  • اختلالات خواب: هیچ کس نمی‌تواند منکر فواید خواب و تاثیرات مثبت آن بر مغز انسان شود. افرادی هستند که به دلایل مختلف مقدار یا کیفیت خوابشان مناسب نیست و این بر عملکرد آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

لیست روانشناس های خوب ارومیه

نوبت‌گیری آسان و بدون دردسر با دکتریاب

در این مقاله سعی کردیم به معرفی رشته روانشناسی پرداخته و خدماتی که این افراد ارائه می‌کنند را بررسی کنیم. به احتمال زیاد شما هم تاکنون حداقل یک بار در مطب دکتر معطل شده‌اید و با اینکه نوبت داشتید، مجبور بودید برای مدت طولانی در مطب منتظر بمانید. دکتریاب یک وب‌سایت جامع برای گرفتن وقت دکتر است. اگر به یک دکتر روانشناس ارومیه یا هر پزشک دیگری در ارومیه احتیاج داشتید، می‌توانید روی دکتریاب حساب کنید. برای وقت گرفتن از بهترین روانشناس ارومیه می‌توانید به دکتریاب مراجعه کنید. دکتر ناصر غفارزاده، دکتر حمید ملکی‌نیا و دکتر میترا هاشم‌زاده، دکتر آیدین صنم نژاد و چند تن از روانشناسان حرفه‌ای در ارومیه هستند که برای مراجعه به آن‌ها می‌توانید از دکتریاب وقت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا