میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

قوی ترین انسولین طبیعی و گیاهی

پیاز دارای انسولین گیاهی است و استفاده ان قند خون را پایین می آورد. بیماران مبتلا به مرض قند باید حتما هر روز از آن استفاده کنند پیاز یک ادرار آور قوی است و خام و پخته آن هر دو این تاثیر را دارد.

تبلیغ در عصر ترکیه

اگر خودت یا اطرافیان و عزیزانت قند خون بالا را تجربه میکنید این مطلب را از دست ندهید تا با قوی ترین انسولین طبیعی آشنا شوید. زمانی که میزان قند یا همان گلوکز در خون از میزان نرمال بالاتر میرود اصطلاحا فرد دچار بیماری قند خون میشود این گلوکز را مواد غذایی که میخوریم به بدن میرساند و انرژی مورد نیاز سلول های بدن را تامین میکند ولی این قند خون نباید از 100 میلی‌گرم در دسی لیتر بیشتر شود. علاوه بر اینکه بالا بودن قند خون خطرناک است پایین بودن آن از سطح نرمال که 70 است هم مشکل ساز است. اما موضوع بحث این پست قند خون بالا و روش درمان طبیعی آن است. قوی ترین درمان گیاهی قند خون، پیاز است.

قوی ترین انسولین گیاهی
پیاز دارای انسولین گیاهی است و استفاده ان قند خون را پایین می آورد. بیماران مبتلا به مرض قند باید حتما هر روز از آن استفاده کنند پیاز یک ادرار آور قوی است و خام و پخته آن هر دو این تاثیر را دارد.

پایین آورنده های قند خون
پیاز و سیر

سیر از سبزی‌ هایی است که تاریخی بسیار کهن دارد. این گیاه حداقل 3 هزار سال در طب چین کاربرد داشته است.

پیاز نیز یکی از قدیمی ‌ترین گیاهان زراعی است که از هزاران سال قبل به عنوان طعم ‌دهنده غذاها و همچنین دارو از آن استفاده می ‌شود. ‏ترکیبات فعال گوگردی مانند آلیل‌ پروپیل دی ‌سولفید موجود در پیاز و اکسیدآلیل دی‌ سولفید موجود در سیر نقش اصلی را در کاهش قندخون دارند.

انسولین

پیاز و سیر باعث افزایش میزان انسولین در خون می ‌شوند. هر چقدر مصرف این مواد بیشتر باشد، قند خون بیشتر کاهش می ‌یابد. مصرف قرص ‌های سیر به میزان 2400 میلی‌ گرم در روز به مدت 3 ماه، قند خون را مختصرا کاهش می ‌دهد.

گیاهان دارویی توسط بیماران دیابتی تحت هیچ شرایطی نباید بدون نظر تیم پزشکی مصرف شوند.

خیار تلخ

این میوه شبیه کدوی زگیل‌ دار است و در نواحی گرمسیر مانند آمازون، آفریقای‌ شرقی و آسیا رشد می‌ کند و در آمریکای‌ جنوبی به عنوان غذا و دارو کشت می ‌شود. میوه تازه آن به رنگ سبز است که با رسیدن به رنگ نارنجی- زرد تبدیل می ‌شود.

تمام قسمت ‌های این میوه بسیار تلخ است. میوه خیار تلخ حاوی ماده ‌ای شبیه انسولین است و مصرف روزانه حدود 60 گرم شیره این گیاه به کاهش مختصر قندخون منجر می ‌شود.

شنبلیله

این گیاه بومی ‌ایران است و در بیشتر نواحی ایران می‌ روید و به عنوان سبزی خوراکی کاشته ‌شده و مصرف می ‌شود.

تجویز 15 تا 50 گرم پودر دانه شنبلیله خیسانده در آب موجب کاهش قندخون ناشتا و بعد از غذا می‌ شود. پودر دانه شنبلیله علاوه بر کاهش مختصر قندخون باعث کاهش چربی ‌های خون نیز می ‌شود.

دم‌ کرده گزنه

ساقه این گیاه را پرزها و تارهای مخروطی ‌شکل پوشانده است که در صورت لمس کردن ساقه به دست می ‌چسبد و پوست را می ‌گزد و تولید خارش و سوزش می‌ کند و شاید به همین دلیل آن را گزنه نامیده ‌اند. تخم آن نرم، ریز و تیره رنگ و مانند تخم‌ کتان است. قسمت مورد استفاده این گیاه برگ‌ های تازه، ریشه، شیره و دانه آن است.

گزنه در طب سنتی ایران به عنوان یک داروی کاهنده گلوکز خون معرفی شده است. عصاره برگ گزنه می ‌تواند یک نقش حفاظتی در برابر افزایش میزان قندخون و تخریب سلول ‌های پانکراس داشته باشد.

چگونه قند خون را پایین بیاوریم؟
اگر به دنبال قوی‌ترین پایین‌آورنده قند خون می‌گردید می‌توانید سراغ ادویه‌ها هم بروید. برای پایین آوردن قند خون در خانه می‌توانید سری به آشپزخانه خود بزنید و از ادویه‌های پایین آورنده قند خون استفاده کنید. خوردن کدام ادویه‌ها باعث کاهش قند می‌شود؟ دارچین پایین آورنده سریع قند خون در بین ادویه‌هاست. نتایج یک بررسی در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که دارچین کامل و عصاره دارچین سبب کاهش قند خون ناشتا می‌شود.

بررسی دیگری که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد که دارچین سبب کاهش قند خون ناشتا، به اضافه کاهش کلسترول تام، تری گلیسرید و کلسترول بد خون می‌شود در حالیکه که کلسترول خوب خون را بالا می‌برد. البته که دارچین یکی از گیاهان دارویی کاهش قند خون است اما مصرف دوز بالای آن می‌تواند مضرات خطرناکی برایتان داشته باشد. پس در مصرف این پایین آورنده قند خون افراط نکنید و حتما از پزشک خود نظر بخواهید.

منبع
استار بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا