میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

طرح دولت ترکیه برای مدیریت سگ‌ های خیابانی

پس از افزایش نگرانی‌ها و مباحث پیرامون سگ‌های ولگرد، دولت ترکیه اقدام به تهیه و ارائه طرح جامعی برای حل این معضل کرده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

حزب عدالت و توسعه (AK Parti) که مدتی است روی این موضوع کار می‌کند، به مرحله نهایی تهیه طرح رسیده است.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از ایرنیان ترکیه، این طرح که با مشورت احزاب مخالف تهیه شده، به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.جزئیات این طرح به شرح زیر است:

ممنوعیت کشتن حیوانات

در این طرح، حیوانات خیابانی تحت عنوان “حیوانات بی‌سرپرست” تعریف شده و کشتن آنها ممنوع خواهد بود.

جمع‌آوری و نگهداری در پناهگاه‌ها

سگ‌های ولگرد توسط شهرداری‌ها جمع‌آوری و به پناهگاه‌ها منتقل خواهند شد. در این پناهگاه‌ها، مراحل مراقبت و توانبخشی صورت می‌گیرد و حیوانات جمع‌آوری‌شده دیگر به خیابان بازگردانده نخواهند شد.

 محدودیت اوتانازی

برای حیواناتی که به پناهگاه‌ها منتقل شده و خطر هاری دارند، و غیرقابل درمان هستند، اوتانازی (مرگ با ترحم) اجرا خواهد شد. این تصمیم توسط کمیته‌های دامپزشکی محلی اتخاذ خواهد شد.

اختصاص بودجه برای پناهگاه‌ها

شهرداری‌هایی با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر موظف خواهند بود ۰.۵ درصد از بودجه خود را به اصلاح و احداث پناهگاه‌های حیوانات بی‌سرپرست اختصاص دهند. شهرداری‌های کلان‌شهر نیز باید ۰.۳ درصد از بودجه خود را به این امر اختصاص دهند. به شهرداری‌ها دو سال مهلت داده شده تا پناهگاه‌ها را احداث کرده و حیوانات را جمع‌آوری کنند.

 مجازات برای شهرداران متخلف

شهرداران که وظایف خود را در این زمینه انجام ندهند، با حکم حبس یک تا سه سال مواجه خواهند شد. این مسئولیت شامل اعضای شورای شهر نیز خواهد شد.

 ممنوعیت انتقال به مناطق دیگر

شهرداری‌ها نمی‌توانند حیوانات بی‌سرپرست را از محدوده خود جمع‌آوری کرده و در محدوده دیگر یا مناطق روستایی رها کنند. متخلفان برای هر حیوان جریمه خواهند شد.

جریمه ۶۰ هزار لیر برای رها کردن حیوانات خانگی

مالکان حیوانات خانگی با مسئولیت‌های جدیدی مواجه خواهند شد. رها کردن حیوانات خانگی، توله‌های آنها و تولید نژادهای ممنوعه به ازای هر حیوان ۶۰ هزار لیر جریمه خواهد داشت. همچنین این افراد از مالکیت مجدد حیوانات خانگی منع خواهند شد.

این طرح با هدف بهبود شرایط زندگی حیوانات بی‌سرپرست و کاهش مشکلات ناشی از حضور آنها در خیابان‌ها تدوین شده و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا