میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

صادرات روغن نباتی ممنوع شد

با توجه به اینکه واردات انواع روغن های خام مشمول ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی بوده و تابع قیمت گذاری عرضه در شبکه توزیع است، از صادرات انواع روغن خوراکی ممانعت به عمل آورید.

تبلیغ در عصر ترکیه

سازمان توسعه تجارت در نامه ای به گمرک نامه یک هفته قبل خود را باطل و اعلام کرد: با توجه به اینکه واردات انواع روغن های خام مشمول ارز …

به گزارش تسنیم ، سازمان توسعه تجارت در نامه ای به گمرک نامه یک هفته قبل خود را باطل و اعلام کرد: با توجه به اینکه واردات انواع روغن های خام مشمول ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی بوده و تابع قیمت گذاری عرضه در شبکه توزیع است، از صادرات انواع روغن خوراکی ممانعت به عمل آورید.

سازمان توسعه تجارت در نامه ای به گمرک اعلام کرد: با توجه به اینکه واردات انواع روغن های خام مشمول ارز ترجیحی 28500 تومانی بوده و تابع قیمت گذاری عرضه در شبکه توزیع است، خواهشمند ست دستور فرمایید از صادرات انواع روغن خوراکی ممانعت به عمل آید.

نرگس باقری مدیر کل دفتر صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با ارسال نامه‌ای به شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک در خصوص ممنوعیت صادرات انواع روغن خوراکی نوشت: پیرو نامه شماره 2867737 مورخ 1403/03/13 به پیوست تصویر نامه شماره 67691 مورخ 1403/03/23 معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره لزوم ممنوعیت صادرات انواع روغن، به دلیل واردات انواع روغن خام با ارز 28500 ارسال تاییدمی‌شود.

به استناد مفاد بند ب ماده 23 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور صادرات کالاهای که دولت برای تأمین آنها یارانه مستقیم پرداخت می نماید، ممنوع است.

چرا صادرات روغن نباتی به یک‌باره آزاد شد؟
پیش از این تسنیم نسبت به آزاد سازی واردات روغن نباتی نوشت:« درحالی صادرات روغن نباتی آزاد شده که بخش عمده روغن‌های خوراکی موجود در بازار از طریق روغن‌های وارداتی با ارز دولتی 28 هزار و 500 تومانی تامین شده و مشخص نیست که با چه سازوکاری اجازه صادرات این محصولات صادر شده است.»

بنابراین گزارش مدت زمان اعمال دوباره ممنوعیت واردات روغن حدود یک هفته بود و مشخص نیست که در این مدت محموله روغن که برای تامین آن از ارز 28500 تومانی استفاده شده بود از کشور خارج شده است یا خیر.

سازمان توسعه تجارت دلیل رفع ممنوعیت صادرات روغن نباتی را رای دیوان عدالت اداری اعلام کرده بود.

پیش از این فردی به دیوان عدالت اداری درباره صادرات روغن نباتی شکایت کرده بود و دیوان به نفع وی رای صادر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا