میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ورزش

شکست سنگین والیبال ایران برابر ایتالیا

در حالی که بازی ۱۷ بر ۹ به سود ایتالیا بود بین دو تیم رالی شکل گرفت که در نهایت جیانلی توپ را در زمین ایران خواباند و امتیاز گرفت. ایتالیا این ست را هم ۲۵ بر ۱۱ برد تا ایران بازی به بازی از المپیک دورتر شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال مقابل ایتالیا شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ در بامداد شنبه، پنجم خرداد به مصاف ایتالیا رفت و در یک بازی ضعیف سه بر صفر ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۱ شکست خورد.

ایران در اولین مسابقه خود هم مقابل صربستان باخته بود.

ترکیب ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، مبین نصری و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب ایتالیا: سیمونه جیانلی، روبرتو روسو، جانلوکا گالاسی، الساندرو میکلتو، دنیل لاویا و فابیو بالاسو

سرمربی: فردیناندو دی جورجی

ست اول: ۲۵ بر ۱۹ ایتالیا

ابتدای این ست دو تیم پایاپای پیش رفتند و در امتیاز ۵ برابر بودند. مرتضی شریفی دو امتیاز پیاپی برای ایران گرفت و ایران ۸ بر ۶ پیش افتاد. مبین نصری یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ایران ۹ بر ۶ جلو بیفتد و دی جورجی درخواست وقت استراحت کند.

ایتالیا اختلاف امتیاز را جبران کرد و بازی را در امتیاز ۱۷ به تساوی کشاند. لاویا بازیکنان ایران را دفاع کرد و برای تیم خود امتیاز گرفت.

در ادامه داور خطای چهار ضرب بازیکنان ایران را گرفت و بازی ۲۰ بر ۱۷ به سود ایتالیا شد. میلاد عبادی‌پور به جای مبین نصری به زمین آمد تا برای جبران اختلاف امتیاز به تیم کمک کند.

مرتضی شریفی سرویس خود را بیرون زد و در ادامه خطای تور میلاد عبادی پور اعلام شد تا اختلاف امتیاز بیشتر شود و ایتالیا ۲۳ بر ۱۸ جلو بیفتد. در نهایت ایتالیا ست را ۲۵ بر ۱۹ برنده شد.

ست دوم: ۲۵ بر ۱۸ ایتالیا
ایتالیا در ابتدای این ست سه امتیاز پیاپی کسب کرد. وادی یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت و بازی ۸ بر ۶ به سود ایتالیا بود. میکلتو یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت و بازی ۱۱ بر ۵ به سود ایتالیا دنبال شد تا پائز درخواست وقت استراحت کند.

با ورود تیم‌ها به زمین میکلتو از ضعف دریافت ایران استفاده کرد و یک امتیاز سرویس دیگر گرفت. در حالی که بازی ۱۴ بر ۱۰ به سود ایتالیا بود جواد کریمی به جای وادی به زمین آمد.

بربست هم به جای اسماعیل‌نژاد وارد زمین شد. ایران در دفاع و دریافت عملکرد خوبی نداشت و ایتالیا ۲۰ بر ۱۳ جلو بود. پائز دو تعویضه انجام داد و وادی و اسماعیل‌نژاد دوباره به زمین بازگشتند. بازیکنان ایران در این ست چندبار سرویس‌های خود را خراب کردند. گالاسی با پاس سرعتی جیانلی امتیاز ۲۵ را برای تیم خود گرفت و ایتالیا این ست را هم ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.

ست سوم: ۲۵ بر ۱۱
عملکرد ضعیف ایران در این ست هم ادامه داشت و ایتالیا در ایتدای این ست ۹ بر ۳ پیش افتاد. رومانو با عبور از مرتضی شریفی آبشار خود را در زمین ایران جای داد و امتیاز دهم را برای تیم خود گرفت تا اختلاف امتیاز به ۶ برسد. بازیکنان ایتالیا مبلاد عبادی‌پور را دفاع کردند و بازی ۱۵ بر ۸ به سود این تیم دنبال شد.

در حالی که بازی ۱۷ بر ۹ به سود ایتالیا بود بین دو تیم رالی شکل گرفت که در نهایت جیانلی توپ را در زمین ایران خواباند و امتیاز گرفت. ایتالیا این ست را هم ۲۵ بر ۱۱ برد تا ایران بازی به بازی از المپیک دورتر شود.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا