میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ایران

شهر بادام زمینی ایران کجاست؟

آجیل و خشکبار از اصیل ترین و خوشمزه‌ترین تنقلات ایرانی است که خواص زیادی نیز برای بدن دارند.

تبلیغ در عصر ترکیه

آیا شما می‌دانید که شهر بادام زمینی ایران کجاست؟ این شهر در شمال ایران قرار دارد، در کنار اینکه به پایتخت و یا قطب

به گزارش دلتا، تولید بادام زمینی ایران شهرت یافته است، شما می‌توانید با سفر به این شهر زیبا از مناظر زیبا و دیدنی آن نیز لذت ببرید. می‌دانید که شهر بادام هندی ایران کجاست؟

پایتخت بادام زمینی ایران کجاست؟

شهر آستانه اشرفیه که در استان گیلان قرار دارد و یکی از شهرهای زیبای این استان است که به شهر بادام زمینی ایران شهرت یافته است. آستانه اشرفیه، شهری زبیا است نزدیک‌ترین شهرهای استان گیلان به آن را می‌توان رشت و لاهیجان دانست. پس اگر به دنبال این هستید که یک سفر به یاد ماندنی و کوتاه مدت به گیلان داشته باشید، این سه شهر زیبا و نزدیک به هم را از یاد نبرید.

یکی از مزایایی که شهر بادام زمینی ایران دارد این است که یک رود پر آب و زیبا به نام سفید رود دارد. این رود به علت اینکه آب کافی را برای مزارع کشاورزی این شهر تامین می‌کند و همینطور به علت مرغوب بودن خاکی که دارد توانسته به تولید انبوهی در زمینه بادام زمینی برسد. آستانه اشرفیه به علت آب و هوای بسیار عالی خود که مرطوب و شرجی نیز هست، حدودا بالای 90 درصد از بادام زمینی ایران را تولید می‌کند.

جشنواره بادام زمینی آستانه اشرفیه

این جشن هر ساله در روز جهانی بادام زمینی در شهر آستانه اشرفیه برگزار می‌شود و یک جشنواره بسیار زیبا و پر شور است که اکثر مردم شهر و همچنین گردشگران در آن شرکت می‌کنند و مردم محلی کشت انبوه بادام زمینی خود را در این جشنواره برای فروش می‌گذارند.

جاهای دیدنی آستانه اشرفیه

همانطور که می‌دانید آستانه اشرفیه در استان گیلان است. این شهر به علت داشتن رودخانه بزرگ و پر آب سفید رود و نزدیکی دریای خزر به یک جاذبه زیبا و گردشگری زیبا تبدیل شده است که در ادامه به معرفی برخی از زیباترین مکان‌های دیدنی شهر آستانه اشرفیه خواهیم پرداخت.

بادام زمینی1

رودخانه سفیدرود

این رودخانه از کوه البرز سرچشمه می‌گیرد و تا دریای خزر نیز ادامه دارد و از چندین شهر می‌گذرد تا به شهر بادام زمینی ایران برسد. این رودخانه آبی بسیار زیاد دارد و برای ماهیگیری نیز یک گزینه مناسب است. اگر چه که در فصل تابستان به علت گرما آب این رودخانه کمتر از حد معمول می‌شود اما با این حال این رودخانه یکی از زیباترین رودخانه‌های شمال ایران است که می‌توانید به راحتی البته با رعایت احتیاط به پیک نیک بروید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا