میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

رکورد تولید گاز طبیعی در ترکیه: 5 میلیون مترمکعب در روز

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش تولید گاز طبیعی به 10 میلیون مترمکعب در روز تا سال 2025 و 20 میلیون مترمکعب در روز تا سال 2028 خبر داد.

تبلیغ در عصر ترکیه

عصر ترکیه – وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه، “آقای آلپ‌ارسلان بایرکتار” در یک سخنرانی مهم اعلام کرد که تولید گاز طبیعی در ترکیه به رکورد جدیدی دست یافته و به 5 میلیون مترمکعب در روز رسیده است. این میزان گاز برای تامین نیاز 2 میلیون خانوار کافی است.

وی گفت: تولید 5 میلیون مترمکعب گاز در روز، معادل تامین نیاز 2 میلیون خانوار است که سهم قابل توجهی از مصرف گاز خانگی را پوشش می‌دهد.با افزایش تولید داخلی، ترکیه وابستگی خود به واردات گاز را به تدریج کاهش می‌دهد و در مسیر تامین کامل نیاز خود از منابع داخلی گام برمی‌دارد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در ادامه گفت: خودکفایی در تولید گاز طبیعی، علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، ‌امنیت ‌بیشتر در تامین انرژی کشور را نیز به ‌همراه خواهد داشت.

مزایای زیست‌محیطی: ‌گاز طبیعی ‌سوختی پاک‌تر به ‌شمار می‌رود و ‌افزایش تولید داخلی آن ‌به ‌کاهش آلودگی هوا و ‌حفاظت از محیط زیست کمک خواهد کرد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش تولید گاز طبیعی به 10 میلیون مترمکعب در روز تا سال 2025 و 20 میلیون مترمکعب در روز تا سال 2028 خبر داد.

وی در ادامه گفت: ‌افزایش تولید داخلی گاز طبیعی، ‌امنیت ‌بیشتر در تامین انرژی کشور را به ‌همراه خواهد داشت و ‌کشور را از نوسانات بازار جهانی و تحریم‌ها ‌کمتر ‌متاثر خواهد کرد.

بایرکتار در پایان افزود: ‌خودکفایی در تولید انرژی، ‌زمینه را برای ‌رشد و توسعه اقتصادی کشور ‌فراهم خواهد کرد. گاز طبیعی ‌سوختی پاک‌تر به ‌شمار می‌رود و ‌افزایش تولید داخلی آن ‌به ‌کاهش آلودگی هوا و ‌حفاظت از محیط زیست کمک خواهد کرد.

این مطلب به کمک هوش مصنوعی ترجمه شده است.

منبع
ntv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا