میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

روش نگهداری غوره برای طولانی‌مدت

به انگور نرسیده سبز رنگ، غوره گفته‌ می‌شود. به‌دلیل اینکه در ترکیبات غوره اسیدهای مختلفی وجود دارد، ترش مزه است. از غوره به‌عنوان چاشنی، برای ترش و خوشمزه‌تر کردن غذا استفاده می‌شود. غوره را در غذاهایی مانند دلمه، قیمه بادمجون، آبگوشت، آلو اسفناج و… استفاده می‌کنند.

تبلیغ در عصر ترکیه

اما مانند دیگر میوه‌ها، غوره هم در فصل خاصی از سال وجود دارد. برای اینکه در تمام فصول بتوانید از مزه دلچسب آن استفاده‌کنید، باید چه کرد؟ برای بهره‌مندی از غوره در کل طول سال، راهکارهای متفاوتی وجود دارد.

با به‌کارگیری این راهکارها می‌توان از آن بهره برد. چند روش نگهداری غوره می‌توان به منجمد کردن، خشک‌ کردن، تهیه رب، ترشی و شور و آب گرفتن آن اشاره کرد. در ادامه مطلب این ترفندها، توضیح داده می‌شوند.

نگهداری غوره برای زمان زیاد
چندین روش نگهداری از غوره در خانه
همان‌طور که گفته شد، برای استفاده از غوره روش‌های متنوعی وجود دارد. چند نمونه از آنها را بررسی خواهیم کرد.

منجمد کردن غوره
برای این کار، اول غوره‌ها را حسابی بشویید و آنها را دانه کنید. بگذارید که روی دستمالی، به‌خوبی خشک شوند. سپس آنها را در ظرف دربسته یا داخل کیسه پلاستیکی، بسته بسته کرده و داخل فریزر بگذارید. توجه کنید که در آن به‌طور کامل بسته باشد.

دقت کنید که غوره‌ها کامل خشک باشند و اصلاً آب نداشته ‌باشند. چون اگر مرطوب باشند، داخل فریزر به یکدیگر می‌چسبند. پس هنگام جدا کردن دچار مشکل خواهید شد. اما اگر آبی نداشته ‌باشند، بهم نخواهند چسبید. غوره فریزری را مانند غوره تازه در غذاها استفاده می‌کنند. البته رنگ آن پس از خروج از فریزر عوض شده و قهوه‌ای رنگ دیده ‌می‌شود.

قالب یخی غوره
در این روش نگهداری غوره باید غوره‌ی دانه شده را با تعدادی تکه یخ یا مقدار بسیار کمی روغن در مخلوط کن بریزید. حال اجازه دهید مواد به‌خوبی با هم مخلوط شده و یکدست شود. این مخلوط رنگ سبزی دارد که بعد از رفتن به فریزر هم همان‌طور باقی خواهد ماند. مواد را در قالب‌های کوچک ریخته و درون فریزر بگذارید. بعد از منجمد شدن، آنها را از قالب جدا کنید. قالب‌های غوره را داخل کیسه‌ای که عایق نور و تیره باشد، قرار دهید. سپس آنها را دوباره به فریزر برگردانید.

غوره شور
غوره شور دیگر روش نگهداری غوره است که زود آماده مصرف می‌شود. دستور پخت غوره شور مانند غوره غوره است. تفاوت آنها در آبغوره استفاده شده در غوره غوره است. پس برای تهیه غوره شور مقداری آب با نمک را بجوشانید و بگذارید سرد شود. حالا مانند دستور غوره غوره عمل کنید؛ فقط به‌جای آبغوره از آب نمک استفاده ‌کنید. مدت زمان آماده شدن غوره شور بسیار کمتر از غوره غوره است. این شور خوشمزه تقریباً پس از ۲ هفته آماده می‌شود.

گرد غوره را بگیرید
یکی از ادویه‌جات و چاشنی‌های پرکاربرد در آشپزی پودر یا گرد غوره است. برای آماده کردن گرد غوره باید از غوره‌های بدون دانه استفاده شود. میوه را دانه کرده و به‌خوبی می‌شویید. بعد داخل آبکش بریزید تا آب آن کامل خشک شود. آنها را روی پارچه تمیز یا سینی بریزید. سپس سینی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید که کاملاً خشک و ترد شوند.

حالا وقت آن رسیده که غوره‌های خشک‌شده را آسیاب کنید. پودر آماده شده را در ظرف دربسته و جای خشک قرار دهید. اگر می‌خواهید مدت زمان نگهداری پودر غوره بیشتر شود، مقداری نمک به آن بیفزایید.

منبع
چی شی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا