میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

راهکاری بدون قرص برای درمان کلسترول و قندخون

یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می‌دهد که رژیم گیاهخواری ممکن است به کاهش کلسترول، کمک به سطح قند خون و کاهش وزن بدن کمک کند.

تبلیغ در عصر ترکیه

کارشناسان تاکید می‌کنند که رژیم گیاهخواری ذاتاً سالم نیست و مردم باید غذاهایی را انتخاب کنند که فرآوری نشده باشند.

توصیه‌های انجمن قلب آمریکا برای یک الگوی غذایی سالم شامل رژیم غذایی متمرکز بر غذاهای گیاهی، ماهی، غذاهای دریایی و لبنیات کم چرب است.

یک متاآنالیز تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که رژیم گیاه‌خواری ممکن است در کمک به کاهش LDL یا کلسترول بد، کمک به بهبود سطح قند خون و کاهش وزن بدن برای بیماران پرخطر، پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته باشد.

رژیم غذایی گیاهی اصلاح شده یعنی یک تا دو بار در هفته رژیم گیاهی را دنبال کنید تا ببینید آیا بهبودی در وزن، HbA۱c یا سطح کلسترول LDL وجود دارد یا خیر.

دیابت نوع 1

این بیماری یک بیماری مزمن محسوب می شود. در افراد مبتلا به این مشکل، سلول های پانکراس که مسئول تولید انسولین هستند، از بین می روند و بدن نمی تواند انسولین تولید کند.

انسولین هورمونی است که سلول های بدن را قادر می سازد تا از گلوکز به عنوان انرژی استفاده کنند. بدن شما گلوکز را از غذا دریافت می کند. انسولین اجازه می دهد تا گلوکز از خون وارد سلول های بدن شود.

وقتی که سلول های بدن گلوکز کافی داشته باشند، بافت های کبد و ماهیچه، گلوکز اضافی را که نوعی گلیکوژن در خون است، ذخیره می کنند.

انسولین اجازه می دهد تا گلوکز از خون وارد سلول های بدن شود. این مواد در خون تجزیه می شود و بین وعده های غذایی و ورزش و زمانی که برای انرژی در طول خواب مورد نیاز است، آزاد می شود.

در این نوع دیابت، بدن به دلیل کمبود انسولین نمی تواند گلوکز را پردازش کند. قند خون قادر به ورود به سلول ها نیست. این عامل باعث می شود که قند یا گلوکز بیش از حد در خون باقی بماند. در نتیجه قند خون بالا می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

علائم دیابت نوع 1

این نوع دیابت دارای نشانه هایی است که در زیر ذکر کرده ایم:

گرسنگی بیش از حد

تشنگی شدید

تاری دید

تکرر ادرار

کاهش وزن قابل توجه در کوتاه مدت

افراد ممکن است به کتواسیدوز، یکی از عوارض دیابت مبتلا شوند. علائم عبارتند از:

تنفس سریع

خشکی پوست و دهان

صورت قرمز

بوی میوه در دهان

حالت تهوع

استفراغ یا درد شکم

چنان چه بیش از یک مورد از موارد فوق را تجربه کردید، با یک متخصص غدد و یا دکتر سلیمی مشورت کنید. با این حال، اگر علائم کتواسیدوز را تجربه می کنید، باید فورا تحت درمان قرار بگیرید. کتواسیدوز یک مورد اورژانسی در نظر گرفته می شود.

علل دیابت نوع 1

دلیل این بیماری ناشناخته است. با این حال، تصور می شود که مربوط به سیستم خود ایمنی است. سیستم ایمنی به سلول های بتا در کبد حمله می کند. این سلول ها هستند که انسولین را تولید می کنند.

متخصصان درست نمی دانند که چرا این اتفاق می افتد. عوامل ژنتیکی و محیطی مانند ویروس ها می توانند نقش مهمی ایفا کنند. در مورد هر یک از این عوامل که می توانند باعث دیابت نوع 1 شوند، بیشتر بخوانید.

تشخیص دیابت نوع 1

دیابت نوع 1 معمولاً با یک سری آزمایشات تشخیص داده می شود. برخی از آزمایشات به سرعت کار می کنند، در حالی که برخی دیگر به ساعت ها آماده سازی و مدیریت نیاز دارند. دیابت نوع 1 اغلب به سرعت ایجاد می شود.

دیابت در صورتی تشخیص داده می شود که یکی از معیارهای زیر رعایت شود:

قند خون ناشتا > 126 میلی گرم در دسی لیتر در دو آزمایش جداگانه

قند خون تصادفی با علائم دیابت > 200 میلی گرم در دسی لیتر

و هموگلوبین A1c 6.5> در دو آزمایش جداگانه

از این معیارها برای تشخیص دیابت نوع 2 نیز استفاده می شود. در واقع دیابت نوع 1 را می توان به اشتباه دیابت نوع 2 تشخیص داد. تا زمانی که علائم دیابت تشخیص داده نشده یا علائم بدتر شوند، ممکن است پزشک از تشخیص اشتباه آگاه نباشد.

اگر قند خون شما خیلی بالا باشد و کتواسیدوز رخ دهد، به شدت بیمار خواهید شد. این اغلب دلیل بستری شدن افراد در بیمارستان و در نهایت تشخیص دیابت نوع 1 است.

عوامل خطر برای دیابت نوع 1

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در ایجاد دیابت نوع 1 نقش داشته باشد.

سابقه خانوادگی

سابقه خانوادگی در این بیماری خیلی مهم است. اگر یکی از اعضای خانواده شما مبتلا به آن باشد، احتمال ابتلا به آن نیز بیشتر است. ژن های خاصی با این بیماری مرتبط هستند.

اما کسانی که دارای این ژن ها هستند، همیشه به این مشکل دچار نمی شوند. اکثر محققان و پزشکان بر این باورند که برخی از علل این بیماری در برخی افراد باعث ابتلا می شود اما در برخی دیگر نه.

نژاد

قومیت نیز می تواند در این بیماری موثر باشد. به عنوان مثال، دیابت در نژادهای قفقازی بیشتر از سایر نژادها شایع است.

عوامل محیطی

برخی از ویروس ها می توانند باعث این بیماری شوند. با این حال، مشخص نیست که چه ویروسی می تواند این اتفاق را رقم بزند. همچنین افرادی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 1 هستند. به گفته محققان، دیابت در فصل زمستان بیشتر از فصول دیگر تشخیص داده می شود.

عوامل ژنتیکی

دانشمندان کاملا اطلاع ندارند که چه چیزی باعث دیابت نوع 1 می شود. اما آن ها فکر می کنند که ژن های انسانی احتمالاً در این اتفاق نقش دارند.

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 در هنگام تولد در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. به نظر می رسد که این بیماری از طریق ژن ها و روابط خانوادگی منتقل می شود.

منبع
سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا