میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

خواص باورنکردنی برگ های تربچه قرمز

برگ تربچه مانند یک ملین عمل می کند و مصرف آن در زمان انواع مسمومیت ها باعث پاکسازی دستگاه گوارش و بهبود سریع تر می شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

تربچه نوعی ریشه خوراکی است که در سراسر جهان مصرف می شود. برگ تربچه نیز همراه تربچه به فروش می‌رسد، اما بسیاری از افراد تنها خود تربچه را مصرف کرده و برگ آن را دور می اندازند؛ زیرا برگ تربچه، تقریباً خشن و طعم خاص و فلفلی دارد. اگر همه افراد مزایای برگ تربچه را بدانند، مطمئناً به رژیم غذایی خود اضافه می کنند تا از خواص آن بهره مند شوند.

به گزارش نمناک، تربچه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و برای درمان بیماری های زیر مفید است:

حاوی ویتامین ها و مواد معدنی :

قسمتهای سبز تربچه مواد مغذی بیشتری نسبت به تربچه دارد که به داشتن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و برخی مواد معدنی مهم مانند آهن، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین ث و فسفر کمک می کند، همچنین برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است.

سرشار از فیبر:

برگ تربچه بیشتر از خود تربچه حاوی فیبر است. فیبر به فرآیند هضم غذا کمک می کند و برگ های تربچه به دلیل داشتن فیبر به تسکین بیماری های ناخوشایند مانند یبوست و نفخ معده کمک می کند.

افزایش ایمنی و کاهش خستگی :

آهن موجود در برگ تربچه از بروز خستگی جلوگیری می کند. برگ تربچه سرشار از مواد معدنی مانند آهن و فسفر است که باعث افزایش ایمنی بدن می شود. همچنین دارای سایر مواد معدنی ضروری مانند ویتامین ث، ویتامین آ و تیامین است که به مبارزه با خستگی کمک می کند. بیماران مبتلا به کم خونی و سطح هموگلوبین پایین می توانند از خوردن برگ تربچه بهره مند شوند، زیرا آهن موجود در برگها، بیماری را تسکین می دهد.

درمان سرطان:

برگ تربچه حاوی ویتامین ث است و خواص سم زدایی دارد. مصرف برگ تربچه به بهبود سرطان به ویژه سرطان کلون، کلیه، روده و معده بسیار کمک می کند. مقدار ویتامین C موجود در برگ های این سبزی، نسبت به ریشه آن پنج برابر بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا