میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

حشره ساس خطرناک است؟ 5 روش از بین بردن حشره ساس

این حشرات کوچک به طرز باورنکردنی و بدون بیدار کردن طعمه خود از بدن آن ها تغذیه می کنند. نیش آن ها به هیچ عنوان احساس نمی‌ شود، چرا که آن ها به همراه داروی ضد انعقاد برای جریان یافتن خون در حین مکیدن به بدن میزبان تزریق می کنند که به این گونه یک ماده بی حس کننده وارد بدن آن ها می‌ شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

حشره ساس یک حشره کوچک و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز می باشد که به اندازه یک دانه سیب است. آن ها در سرتاسر جهان یافت می شوند و در طول روز در داخل و یا اطراف تخت و در شکاف های موجود که در صندلی ها، پرده ها، فرش ها، کاناپه ها، کمد ها و حتی در ترک دیوار ها و کف و پشت کاغذ دیواری پنهان می شوند.

به گزارش هپی پت، این حشرات از خون تغذیه می کنند، به همین دلیل بعد از این که وعده غذایی خود را که همان خون است بخورند، مدت زمان زیادی بر روی بدن شخص نمی ماند. آن ها در نزدیکی محل استراحت فرد پنهان می شوند. به طور معمول آن ها در چمدان، لباس و یا حتی وسایل دیگر پنهان می‌ شوند و در این مکان ها به راحتی گسترش پیدا می کنند.

ایا حشره ساس خطرناک است؟
سوال برخی از افراد این است که حشره ساس چیست؟ و آیا این حشرات خطرناک هستند؟ گزارش شده است که این حشرات بیشتر از این که به سلامت افراد لطمه وارد کنند، بسیار آزار دهنده هستند. آن ها بیشتر در سکونت گاه های عمومی وجود دارند و با نیش زدن بدن افراد که در مکان‌ هایی مانند خوابگاه ها، دانشگاه، بیمارستان ها، هتل ها و … هستند، از خون آن ها تغذیه می کنند.

هم چنین مطالعات در مورد این حشرات نشان داده است که آن ها عامل بیش از 40 بیماری انسانی متفاوت می باشند. با این حال عنوان شده است که بچه حشره ساس و یا حشره بالغ ساس خطرناک تلقی نمی شوند. البته ممکن است که با نیش زدن باعث به وجود آمدن آلرژی و حساسیت های زیادی در افراد شوند و همین دلیل به مراقبت‌ های پزشکی نیاز است.

نیش حشره ساس
بهتر است که بدانید این حشرات کوچک به طرز باورنکردنی و بدون بیدار کردن طعمه خود از بدن آن ها تغذیه می کنند. نیش آن ها به هیچ عنوان احساس نمی‌ شود، چرا که آن ها به همراه داروی ضد انعقاد برای جریان یافتن خون در حین مکیدن به بدن میزبان تزریق می کنند که به این گونه یک ماده بی حس کننده وارد بدن آن ها می‌ شود.

از علائم گزش این حشرات می توان به خارش و قرمزی پوست اشاره کرد. هم چنین باید افزود که محل گزش به طور معمول به صورت ردیفی بر روی پوست مشاهده می شود. اگر تصور می‌ کنید شخصی در خانواده توسط این حشره نیش زده شده است، محل گزش را به خوبی با آب و صابون بشویید. کرم ضد خارش، کمپرس خنک و لوسیون کالامین می توانند برای رفع خارش کمک کنند.

به طور معمول محل گزش طی یک الی دو هفته درمان می شود. نباید به هیچ عنوان محل گزش خارش شود، چرا که ممکن است که باعث به وجود آمدن عفونت های پوستی و مشکلات دیگر شود.

موضوع حشره ساس
علائم گزش خارش شدید و التهاب
راه های دفع سم پاشی و استفاده از محلول های مخصوص
علائم وجود ساس در خانه وجود لکه های تیره بر روی ملحفه و یا روبالشی، وجود پوسته پوسته های بدن روی رختخواب و یا لباس
رنگ ساس قهوه ای مایل به قرمز
سم برای ساس

متأسفانه برخی از خانواده‌ ها با مشاهده این حشرات در خانه با اقدامات خودسرانه در پی از بین بردن این حشرات با استفاده از سم هستند و این سم ها را به راحتی از عطاری ها تهیه می کنند. در این باره باید بگوییم که بهتر است در ابتدا با افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت کنید تا بتوانید یک محلول مناسب برای از بین بردن این حشرات تهیه کنید.

درمان ساس سگ
برخی از افراد تصور می‌ کنند که این حشرات فقط انسان ها را نیش می زنند و با گزش انسان ها تغذیه می کنند. اما در این باره باید بگوییم که ساس ها علاوه بر انسان ها به گاز گرفتن و تغذیه از سایر حیوانات مانند سگ ها و گربه ها نیز می‌ پردازند.

به همین دلیل اگر شما از سگ نگهداری می کنید و در خانه شما این حشرات وجود دارند، قطعاً سگ دوست داشتنی شما نیز مورد حمله این حشرات قرار می گیرد. هم چنین برخی از مردم جای نیش گزش این حشرات بر روی حیوان دوست داشتنی خود را با سایر افراد به اشتراک گذاشته اند تا سایر افرادی که از سگ و یا گربه نگهداری می‌ کنند بیشتر حواسشان را جمع این موضوع کنند.

حال اگر سگ شما مورد حمله این حشرات قرار گرفته است و بر روی بدن او جای گزش حشرات ساس را مشاهده کردید بهتر است که فوراً با دامپزشک تماس بگیرید و یا این که سگ خود را برای معاینات و بررسی دقیق و هم چنین درمان به کلینیک‌ دامپزشکی ببرید.

تله ساس
به دلیل این که حشره ساس موجب آزار و اذیت خیلی از افراد شده است و در خانه خیلی از آن ها افزایش پیدا کرده اند. مدت ها قبل یک ایده هوشمندانه برای به دام انداختن این حشرات به وجود آمد که بسیار کاربردی و ایده آل می باشد و به عنوان تله ساس شناخته می شود.

اگر در منزل خود و در بین رختخواب، کمد، دیوار ها، پرده ها و … این حشرات را مشاهده کردید، بهتر است که فوراً به دنبال روش هایی برای خلاص شدن از آن ها بگردید. درباره حشره ساس باید بگوییم که این حشرات از گرمای زیاد و یا سرمای شدید بدشان می آید و فورا از بین می روند.

اگر بر روی لباس و ملحفه این حشرات را مشاهده کردید، می توانید آن ها را با آب داغ بشویید تا به این گونه از بین رفتن آن ها مطمئن شوید. هم چنین باید افزود که ساس ها در دمای خیلی پایین نیز از بین می روند.

حشره ساس چگونه از بین می رود؟
روش های متعددی برای از بین بردن این حشرات وجود دارد که از برخی از آن ها می توان به: عوض کردن تشک، پوشاندن تخت، تله ها، گرما، سرما، استفاده از مواد شیمیایی، کنترل آفات توسط افراد متخصص و … اشاره کرد.

انواع حشره ساس
بهتر است که بدانید حشرات ساس دارای انواع مختلفی هستند که از متداول ترین آن ها می‌ توان به ساس های معمولی و ساس های گرمسیری اشاره کرد.

اندازه حشره ساس
با این که حشرات ساس بسیار آزاردهنده و دردسر ساز هستند، اما بهتر است که بدانید اندازه آن ها بسیار کوچک است و اندازه آن ها دقیق به اندازه یک دانه از سیب می باشد.

علائم ساس در منزل چیست؟
از متداول ترین علائم و نشانه های وجود حشره ساس در منزل می توان به مواردی زی اشاره کرد :

وجود لکه های تیره بر روی ملحفه و یا روبالشی
وجود پوسته پوسته های بدن روی رختخواب و یا لباس
وجود آن ها فقط در رختخواب و …
روش های انتقال حشره ساس
حشره ساس به مانند یک انگلی می‌ ماند که معمولاً به افراد و محیط‌ های سالم نیز منتقل می ‌شود. بنابراین برای پیشگیری از ورود این حشره به محیط منزل باید حتماً راه‌ های انتقال آن را بدانید تا با حفظ رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی مانع از ورود این حشره به محیط منزل خود شوید. اما اصلی ‌ترین روش‌ های انتقال حشره ساس به این صورت است که:

انتقال از انسان به انسان دیگر
احتمال اینکه حشره ساس از یک انسان آلوده به انسان دیگر منتقل شود بسیار زیاد است. چرا که گاهی اوقات این حشره به لباس فرد آلوده می ‌چسبد و در صورتی که به شخص دیگری نزدیک شود به او نیز منتقل می‌ شود.

انتقال از طریق فرش یا مبل
همانطور که می‌ دانید یکی از اصلی ‌ترین مکان‌ های لانه گزینی و مخفیگا های حشره ساس در محیط منزل در لابلای پرز فرش ‌ها و مبل می‌ باشد. بنابراین اگر فرش یا مبل کارکرده خریداری کرده‌ اید حتماً باید پیش از بردن آن به منزل در رابطه با تمیزی آن و عدم وجود ساس مطمئن شوید. بنابراین بهتر است پیش از آنکه آن را به منزل ببرید به قالیشویی برده و پس از شستن کامل آن را به منزل ببرید.

انتقال از طریق مسافرت
یکی دیگر از روش ‌های انتقال حشره ساس به محیط‌ های مختلف از طریق مسافرت می ‌باشد. اگر شما کسی هستید که زیاد به مسافرت می‌ روید همواره توجه داشته باشید که در صورت اجاره سوئیت یا اتاق قبل از اینکه چمدان خود را تخلیه کنید از عدم وجود ساس مطمئن شوید. چرا که اگر محیط آن اتاق یا سوئیت به ساس آلوده باشد خیلی راحت به لباس ‌های شما منتقل شده و به منزلتان راه می ‌یابد.

بهترین روش های پیشگیرانه از این حشره چیست؟
برای مقابله با حشره موذی و آزاردهنده ساس بهترین کار اقدامات پیشگیرانه و مانع از ورود این حشره به محیط منزل است. چرا که در صورت ورود آن به منزل نابود کردن آن کاری بسیار سخت به نظر می ‌رسد. در ادامه اصلی‌ ترین روش‌ های پیشگیرانه را برای شما شرح می ‌دهیم:

تمیز کاری و شست و شو
حشرات ساس معمولاً در لابلای پرز فرش ‌ها، مبل ‌ها و پتوها پنهان شده و شب ‌ها برای تغذیه و خوردن خون افراد بیرون می ‌آیند. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از لانه گزینی و تجمع حشره ساس بر روی این سطوح به طور مرتب آنها را بشویید و با استفاده از جاروبرقی سطوح آن را تمیز و مرتب کنید .

عدم اشتراک وسایل شخصی
گفتیم یکی از راه‌ های انتقال اصلی حشره ساس در بین افراد مسافرت، رفت و آمد به مکان ‌های عمومی است. بنابراین تا جایی که می ‌توانید در مسافرت‌ ها از انتقال لوازم و وسایل شخصی خود به خصوص لباس‌ ها به دیگران خودداری کنید. اینگونه احتمال انتقال حشره ساس را از تا حد ممکن بین می برید.

بازرسی دوره ای
اگر به طور مرتب قسمت‌ های پنهان منزل و لابلای مبل ‌ها را بازرسی کنید خیالتان از بابت عدم وجود ساس راحت خواهد شد. به خصوص در رابطه با کسانی که بیشتر در معرض این حشره قرار دارند. چنانچه حشره ساس به منزل شما راه یافته باشد، اگر خیلی زود متوجه شوید قطعاً راحت‌ تر می ‌توانید این حشره را از بین ببرید تا اینکه تعداد آنها به شدت گسترش یابد و در آن شرایط از بین بردن آن سخت خواهد بود.

سوالات متداول
حشره ساس چیست؟
حشره ساس یک حشره کوچک و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است که به اندازه یک دانه سیب می باشد.

آیا حشره ساس خطرناک است؟
این حشرات بیشتر از این که به سلامت افراد لطمه وارد کنند و یا خطرناک باشند، بسیار آزار دهنده هستند.

علائم وجود حشره ساس در خانه چیست؟
وجود لکه های تیره بر روی ملحفه و روبالشی، وجود آن ها فقط در رختخواب، وجود پوسته پوسته های بدن روی رختخواب و لباس و … از علائم وجود این حشرات می باشد.

بهترین روش از بین بردن حشره ساس چیست؟
عوض کردن تشک، پوشاندن تخت، گرما، سرما، استفاده از مواد شیمیایی، تله ها، کنترل آفات توسط افراد متخصص از بهترین روش های از بین بردن این حشرات می باشند.

8 دیدگاه

  1. چند ساله خونمون ساس افتاده هرچی سم میزنم کم میشه ولی تموم نمیشه روی مبل ها ملافه سفید کشیدم که دیده بشه تشک تخت عوض کردم اصلا همه کاری هرنوع سم یا شستشوی زود به رود ملافحها و مبل ها شستم فایده نداره نمیدونم چکار کنم چندتا خوشخواب انداختم دور بازم فایده نداره اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه ممنون میشم

    1. فقط از سم قهرمان استفاده کن منم میلیونی انواع سم خارجی تا سم عقرب خریدم خودم داستم می مردم ولی یه نفر سم قهرمان رو پیشنهاد داد و قال قضیه کنده شده
      باور کنید یه بار امتحان کنید دعا خواهید گرد

    2. تو درزهای تخت مخفی میشن، بهتره تخت رو برای مدتی از منزل خارج کنید، تشک رو باید کاور کنید که نتونه به درزهاش نفوذ کنه یا اگه تشک آلوده است با کاور کردنش دیگه نمی تونه از اون خارج بشه و در اثر عدم تغذیه از بین میره، ملحفه ها مدام شسته بشه

    3. فقط باید گوگرد دود کنید تمام درز های خونه رو ببندید ، البته چون دودش بسیار کشنده است برای انسان باید به کسی که این کار رو انجام داده بسپارید ، دو هفته بعد دوباره تکرار کنید تا سالها دیگه ساسی نمی‌بینید

  2. بهترین روش بردن ساس با وایتکس دو از بوی گل میخک فرار می کند از بوی برگ اکلتوس فراری است

  3. سلام، من چند سال پیش، از سم پودری تار و مار استفاده کردم عالی بود، ساس زندگی را به گند می کشد!

  4. اگر دچار ساس گزیدگی شدید بهترین کار بادکش کردن محل ساس گزیدگی و بدن را با روغن زیتون چرب کنید و دو ساعت بعد حمام کنید لباسهای الوده به ساس را داخل یک پاکت پلاستیکی ضخیم گذاشته ودرب ان را خوب ببندید ودر معرض آفتاب قرار دهید و بعد از چند ساعت لباس را در همان پاکت غرق آب و مواد شوینده کنید بهترین روش برای این کار است روش قدیمی که توسط پدران و مادران برای از بین بردن ساس اجرا میکردند البته بادکش کردن کشف خود بنده است هر کجا مورد گزیدگی حشرات و عقرب مار قرار گرفتید سریع بادکش کنید و به دکتر مراجعه کنید

  5. فقط فقط سم گیاهی ساتوکس
    این سم گیاهی هست و برای انسان بی خطر همزمان میتونن توی محل مورد نظر زندگی کنید با این سم
    فقط هر جا که سم زدین باید سلفون بکشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا