میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

حال و هوای ترابزون در نوروز چگونه است؟

دلیل اصلی اینکه ترابزون یک مقصد ارزان و مقرون‌به‌صرفه خارجی است، نزدیکی‌اش به ایران و خلوت بودن آن است. از طرف دیگر هم شهر ترابزون یکی از بنادر تجاری مهم در دریای سیاه است و همین موضوع باعث شده تا ترابزون یک بازار خرید مناسب برای خریدهای ارزان باشد.

تبلیغ در عصر ترکیه

ترابزون در ایام عید نوروز یکی از زیباترین و سرسبزترین مناطق گردشگری ترکیه به شمار می‌رود. این شهر زیبا دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی بسیار زیادی است که همین موضوع باعث جذب گردشگران ایرانی در بازه زمانی نوروز به این شهر بکر شده است.

ترابزون ترکیه جاذبه‌های طبیعی و بکر زیر را در خود جای‌داده است:

  • دریای آرام
  • دریاچه‌های کم‌نظیر
  • کوهستان‌های وسیع
  • دشت‌های سرسبز
  • چشمه‌های معدنی و…

در کنار این جاذبه های دیدنی، آب‌وهوای معتدل ترابزون در بهار همانند استان‌های شمالی کشورمان ایران می‌شود و بهترین شرایط را دارد؛ بنابراین شاید امسال با تور ترابزون نوروز ۱۴۰۳ یک سال کاملاً متفاوت را تجربه کنید.

همچنین، قدمت بالا و موقعیت عالی این شهر در ترکیه باعث شده است تا ترابزون به یکی از  باشکوه‌ترین شهرهای تاریخ عثمانی در ترکیه بدل شود. تور نوروزی ترابزون یکی از تورهای پرطرفدار و تازه کشف شده و مهم‌تر ارزان قیمتی ترکیه است که این روزها جزو پرطرفدارترین تورهای ترکیه شناخته می‌شود. این مقصد با وجود جذابیت‌های بکر و خاطره‌انگیزش، توانسته است جزو تورهای ارزان‌قیمت نوروزی در ترکیه موردتوجه گردشگران قرار بگیرد و طرف‌داران زیادی از سراسر دنیا به این منطقه سفر می‌کنند.

جالب است بدانید شهر ترابزون همانند دیگر شهرهای ترکیه در ایام عید، شلوغ نمی‌شود و جاذبه‌‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیار متنوعی ندارد! اما بااین‌حال، موقعیت جغرافیای ترابزون که بعد از شهر وان، جزو نزدیک‌ترین شهر توریستی ترکیه به ایران است باعث شده تا طی سال‌های اخیر محبوبیت تور ترابزون، در بین ایرانیان خیلی بیشتر شود.

دلیل اصلی اینکه ترابزون یک مقصد ارزان و مقرون‌به‌صرفه خارجی است، نزدیکی‌اش به ایران و خلوت بودن آن است. از طرف دیگر هم شهر ترابزون یکی از بنادر تجاری مهم در دریای سیاه است و همین موضوع باعث شده تا ترابزون یک بازار خرید مناسب برای خریدهای ارزان باشد.

آب و هوای ترابزون در بهار چگونه است؟

درست بعد از زمستان، فصل زیبای بهار که از فصول لوسیزن (کم گردشگر) ترابزون است، شروع می‌شود. بهار را می‌توان بهترین و معتدل‌ترین زمان سفر به ترابزون نام برد؛ دمای ترابزون در این فصل، بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد متغیر است و این میانگین دما در شب کاهش می‌یابد. همچنین، لازم است بدانید که در این بازه زمانی امکان ریزش باران به‌ویژه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت وجود دارد.

ترابزون

در سفر نوروزی به ترابزون از کجاها دیدن کنیم؟

اول‌ازهمه باید بدانید در هر منطقه‌ای از ترابزون که ایستاده باشید و نظاره‌گر طبیعت خیره‌کننده و حیرت‌انگیز این شهر توریستی زیبا شوید، از دیدن شور و هیجان مردم و زیبایی‌های طبیعی و بی‌نظیر این منطقه ذوق‌زده خواهید شد. بااین‌حال اگر برنامه سفری بهاره به ترابزون را دارید، بازدید از این جاذبه‌ها را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید:

قلعه ترابزون

این قلعه در واقع دیوارهای رمی ترابزون است که جهت محافظت از این شهر بوده است؛ در بین بسیاری از مردم، به اسم «دیوارهای ترابزون» شناخته شده است. دیوارها قدمتی بالغ بر ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد دارند که طبیعت بکر و سرسبز ترابزون محاصره‌شان کرده است و نمایی عجیب‌وغریب و زیبایی به قلعه داده‌اند.

منطقه ماچکا

«ماچکا» یکی از کهن‌ترین شهرهای ترابزون به شمار می‌رود که دارای مناطق حیرت‌انگیز و زیبایی است. شهرت این ناحیه به دلیل مناظر دل‌فریب، بکر و بناهای باستانی آن است که در اکثر نقاط آن دیده می‌شوند. ناحیه ماچکا، در واقع مکانی شگفت‌انگیزی است که می‌توانید طبیعت بکر و رؤیایی را به معنای واقعی مشاهده و لمس کنید؛ اینجا جایی است که جنگل‌های کاج، دشت گل‌های وحشی و کوه‌های مخملی کنار هم به زیبایی قد علم کرده‌اند و زیباترین تصویر ممکن را به وجود آورده‌اند.

ترابزون

اوزون گل

«اووزن گل» را اغلب با نام سوئیس ترکیه می‌شناسند؛ این روستا نه‌تنها منحصربه‌فردترین روستای ترابزون است، بلکه یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی ترکیه به شمار می‌رود. اگر ترجیح می‌دهید زندگی متفاوت و آرامی را در یک روستای زیبا و بکر برای چند روز تجربه کنید، بهترین جا برای این کار روستای اوزون گل خواهد بود. این روستا بیشتر از هر چیز به‌خاطر دریاچه اوزون گل مشهور است. دریاچه اوزون گل از ریزش کوه‌ها شکل‌گرفته، در واقع سنگ‌های کوه شبیه سدی در مقابل رودخانه قرار گرفته و این دریاچه را درست کرده‌اند.

صومعه سوملا

«صومعه سوملا» در ترابزون یکی از عجیب غریب‌ترین صومعه‌های دنیا شناخته می‌شود؛ این صومعه در ارتفاع ۱۱۵۰ متری از سطح دریا بنا شده است و نمای زیبایی دارد. اگر از علاقه‌مندان به بناهای اسرارآمیز تاریخی هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم از این صومعه دیدن کنید و لذت ببرید. صومعه سوملا در روستای ماچکا جای گرفته است و گردشگران بعد از بیست دقیقه پیاده‌روی پله‌های این صومعه را می بینید. این پله‌ها گردشکران را تا ارتفاع بالایی از دامنه کوه خواهد برد و در نهایت وارد حیاط صومعه خواهید شد.

تله‌کابین بوزتپه

«تله‌کابین بوزتپه» در ترابزون جزو تفریحات هیجان‌انگیز و پرطرفداری است که نباید از آن غافل شد؛ البته پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه این فعالیت در ترابزون یک روز آفتابی را انتخاب نمایید؛ چون اگر هوا مه آلود باشد، نمی‌توانید زیباترین تصاویر از خط ساحلی دریای سیاه را ببینید.

از طرفی یک گزینه هیجان‌انگیزتر هم پیش روی شماست: می‌توانید با این تله‌کابین بالا بروید و بعد با پاراگلایدرهایی که در آنجا تعبیه شده است، به سمت پایین دریا پرواز کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به ترابزون سفر کردید، این تجربه شگفت‌انگیز و لذت‌بخش را از دست ندهید؛ چون تله‌کابین بوزتپه یکی از بهترین تفریحات ترابزون است که در ایام عید می‌توانید تماشای ترابزون را از بالا تجربه کنید.

تونل آکواریوم ترابزون

جالب است بدانید آکواریوم ترابزون، در واقع تونلی است که دره زاگنوس و تباکانه را به هم وصل می‌کند. این تونل آکواریوم در نوع خود در کل جهان کم‌نظیر است و شامل بالغ از ۵۰۰۰ جانور آبزی از ۸۰ گونه گوناگون است که از آن‌ها می‌توان به ماهی پرانا و کوسه اشاره کرد. طول این آکواریوم ۲۰۰ متر است. موجودات زنده‌ای در آن قرار دارند، فقط به گونه‌های ماهی محدود نمی‌شوند؛ بلکه در آن شاهد انواع مار‌ها و سایر خزندگان هستید. آکواریوم ترابزون، بهترین جاذبه ترابزون است که می‌توانید در سفر با تور ترابزون نوروز ۱۴۰۳ برای بازدید با خانواده‌تان به آن مراجعه کنید.

ساحل ترابزون

ساحل ترابزون طولی بالغ بر ۱۱۴ کیلومتر دارد و هم‌راستای کوهستان این منطقه قرار گرفته است، یکی از بهترین مکان‌های شگفت‌انگیز در ترابزون به شمار می‌رود. از معروف‌ترین قسمت‌های ساحل ترابزون می‌توان به ساحل کومسال، چارشی باشی، آلباتروس، کالجیک و آکچاکال اشاره کرد که هر کدامشان جذابیت‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. مهم‌تر اینکه امکانات گردشگری و رفاهی متنوعی در ساحل ترابزون است که گردشگران زیادی را سمت خود جذب می‌کند. همچنین، هتل‌های مشهوری در این مناطق ساحلی شناخته شده‌اند.

جمع‌بندی: تور ترابزون نوروز ۱۴۰۳، متفاوت‌ترین مقصد خارجی

اگر قصد دارید عید نوروز امسال با تور به ترابزون سفر کنید، بهتر است همین حالا نحوه سفرتان به این مقصد توریستی را انتخاب کنید. آیا به دنبال یک سفر لوکس به ترابزون هستید یا یک سفر ارزان و مقرون‌به‌صرفه؟ چیزی که ترابزون را نسبت به دیگر شهرهای ترکیه متفاوت می‌کند، همین نکته است. این شهر هم بهشت مسافرانی است که به دنبال مقصدی اقتصادی برای عید می‌گردند و هم بهشت عاشقان زندگی لوکس می باشد.

شهر زیبای ترابزون که با نام «سوئیس ترکیه» شناخته می‌شود، در خود همه چیز را در لوکس‌ترین شکل ممکن دارد؛ از طرفی، طبیعت بکر آن بهترین منطقه برای نشستن دور آتش کمپ و یک سفر به‌صرفه محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا