میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

ترکیه در تولید ۶ محصول کشاورزی و صادرات ۵ محصول پیشرو جهان است

ترکیه با 23.9 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیر کشت نه تنها نیازهای غذایی بیش از 85 میلیون نفر جمعیت و نزدیک به 50 میلیون گردشگر را تامین می‌کند، بلکه همچنان اولین کشور کشاورزی در اروپا از نظر محصولات است.

تبلیغ در عصر ترکیه

ابراهیم یوماکلی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه امروز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه در تولید فندق، گیلاس، انجیر، زردآلو، به و خرنوب رتبه اول جهان را دارد و در صادرات فندق، زردآلو خشک، انجیر خشک، کشمش و فرآورده‌های به نیز در جایگاه اول قرار دارد».

به گزارش عصرترکیه ، وی افزود: «ترکیه با 23.9 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیر کشت نه تنها نیازهای غذایی بیش از 85 میلیون نفر جمعیت و نزدیک به 50 میلیون گردشگر را تامین می‌کند، بلکه همچنان اولین کشور کشاورزی در اروپا از نظر محصولات است».

وی با اشاره به اینکه ترکیه نیاز داخلی در بخش کشاورزی را تامین می‌کند و یک صادرکننده خالص در تجارت خارجی محصولات کشاورزی و غذایی است، تاکید کرد: «صادرات محصولات کشاورزی و غذایی ما که در سال 2002، 3.8 میلیارد دلار بود، در سال 2023 به 31 میلیارد دلار افزایش یافت و مازاد تجارت خارجی 6.9 میلیارد دلار در سال 2023 رسید».

وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه همچنین ادامه داد: «در تولید توت فرنگی، نخود و گوجه فرنگی نیز رتبه سوم و در تولید شاه بلوط، گردو، گلابی و عدس رتبه چهارم را در جهان داریم. همچنین در صادرات جهانی فندق، زردآلو خشک، انجیر خشک، کشمش و محصولات به پیشرو بوده و در صادرات آرد گندم رتبه اول را دارا هستیم».

منبع
آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا