میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

تاثیر استفاده از بتن در دنیای مدرن

تبلیغ در عصر ترکیه

بتن یکی از مصالح اصلی مورد استفاده در انواع سازه ها و زیرساخت ها است که به شکل گسترده ای در سرتاسر جهان به کار گرفته می شود. این ماده به عنوان پرکاربردترین مصالح ساختمانی شناخته می شود، به طوری که تقریبا دو برابر فولاد، چوب، ترکیبات آلومینیوم و پلاستیک در ساخت تمام زیرساخت های شهری و بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

از ویژگی های اصلی این ماده، ارزان بودن و در دسترس بودن آن است و از دیوارهای آجری گرفته تا پارکینگ ها و سد ها می توان ردپای آن را مشاهده کرد، با این حال استفاده از بتن در سال های اخیر نیز همچنان در حال افزایش است به شکلی که در معماری مدرن و دکوراسیون محیط های خصوصی، ساختمان های عمومی و حتی معابر شهری به این ماده بیش از هر زمان دیگری توجه می شود.

در ادامه مطلب به تاثیر استفاده از بتن در دنیای مدرن خواهیم پرداخت و با بهترین عرضه کننده انواع سیمان و بلوک سیمانی آشنا خواهید شد.

بتن

تاثیر بتن در طراحی داخلی فضاهای مدرن

بتن دیگر یک ماده سرد و کسل کننده خاکستری رنگ نیست و برای ساخت عناصر تزئینی در رنگ های مختلف و با تکنیک های دکوراتیو به ماده ای بسیار جذاب و پر طرفدار بدل شده است، به این ترتیب یک معمار می تواند با ترکیبی از خلاقیت و اطلاعات با هزینه بسیار کمتر، جلوه های بصری یک مکان را با استفاده از طرح های بتنی افزایش دهد.

کفپوش بتنی، دیوارهای بتنی، کانتر آشپزخانه، شومینه، کاشی بتنی، میز و صندلی، استخرها، کباب پزها و اشیاء دکوراتیو مانند شمعدان و گلدان ها تنها گوشه ای از هزاران ایده خلاقانه هستند که با استفاده از بتن پیاده سازی شده و بر جذابیت اماکن افزوده اند. بتن یک تم خنثی به محیط می بخشد که با تمرکز بر دیگر اشیاء، رنگ های متضاد و یا دیگر عناصر دکوراتیو می توان جذابیت آن فضا را بیشتر کرد، بنابراین می توان گفت که بتن هم به صورت پس زمینه و هم در اکسسوری های دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد.

بتن

انواع بتن در معماری های مدرن

بتن هایی که در طراحی های مدرن و به عنوان عناصر زینت بخش محیط به کار برده می شوند، انواع مختلفی دارند که در ادامه با دو مورد  از مهم ترین آن ها آشنا خواهید شد.

  • بتن های رنگی: بتن های رنگی با استفاده از رنگ های سیمانی به رنگ دلخواه در آمده و می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. از آنجایی که رنگ عامل تعیین کننده ای برای طراحی دکوراسیون و معماری داخلی محسوب می شود، استفاده از این نوع بتن ها می تواند در جلوه بخشی به محیط بسیار مفید واقع شود. رنگ های سیمانی ترکیبات جدیدی نیستند و سال های سال از تولید اولیه آن ها می گذرد‌، اما در سال های اخیر که بتن به عنوان یک عامل مقرون به صرفه و زیبایی بخش در طراحی های داخلی شناخته شده است، کیفیت این رنگ ها نیز تقویت شده و کاربرد بیشتری پیدا کرده اند.

    این رنگ ها خود به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول بر پایه الکل بوده و در برابر امواج خورشید ناپدید خواهند شد و دسته بعدی دارای عناصری هستند که باعث می شود رنگ در مقابل امواج UV‌ خورشید نیز مقاوم باشند.

  • بتن های مهر خورده: بتن های مهر شده یا استامپی نیز به فراوانی در طراحی های داخلی استفاده می شوند. انتخاب طرح ایجاد شده بر روی این بتن ها کاملا دلخواه است و می توان از طرح های آجری، سنگفرشی و یا دیگر طرح های دلخواه بر روی سطح آن ها استفاده کرد. این مزیت سبب شده است که این بتن ها به عنوان کفپوش یا دیوارپوش بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. لازم به ذکر است در این بتن ها نیز می توان از رنگ استفاده کرد، اما در این صورت لازم است به مقاومت رنگ در برابر امواج نور توجه شود.

بتن

مزایای بتن در طراحی های مدرن

بتن در مقایسه با دیگر مصالح از مزایای خاصی برخوردار است و به همین علت تا این حد در طراحی های دکوراتیو مورد توجه قرار گرفته است. برخی از مزایای بتن به شرح زیر است:

  • قابلیت سفارشی سازی: امکان انتخاب رنگ و طرح یکی از مهم ترین مزایای بتن است و به این ترتیب مصرف کننده می تواند ظاهری دلخواه مانند گرانیت، چوب و یا سنگ مرمر را برای آن انتخاب کند. بافت ها و طرح های بی شماری وجود دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه و دیگر اجزاء داخلی ساختمان یکی از آنها را برای بتن انتخاب کنید.
  • دوام بالا: دوام و ماندگاری بتن و قابلیت تقویت آن با دیگر مواد سبب شده است که این ماده در عین سبک بودن، مقاومت بالایی داشته باشد و شکل پذیری آن در انواع محیط ها ساده تر شود. مقاوم سازی بتن با الیاف شیشه باعث می شود احتمال ترک خوردگی و خرد شدن بتن به میزان زیادی کاهش یابد و بدون صرف هزینه خاصی برای سال ها دوام داشته باشد.
  • هزینه کمتر: با یک مقایسه ساده و کسب اطلاع از قیمت انواع مصالح در می یابید که قیمت بتن نسب به دیگر مصالح طراحی داخلی مانند انواع سنگ و چوب بسیار مناسب تر است. با این حال شما می توانید با انتخاب طرح ها و رنگ های خاص، علاوه بر کاهش هزینه ها به کیفیت و کارایی مطلوب و همچنین زیبایی ظاهری دیگر مواد دست پیدا کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، بتن ماده ای فراوان و در دسترس است که این امر نیز از مزایای این ماده محسوب می شود. این ماده همچنین در برابر آب و آتش مقاومت بالایی دارد که در دیگر انواع مصالح این ویژگی کمتر به چشم می خورد. شکل پذیری بالا و سهولت در پیاده سازی طرح های مختلف نیز از دیگر عوامل انتخاب بتن برای دکوراسیون داخلی و خارجی است.

بتن

بهترین قیمت سیمان و بلوک سیمانی در شهر بتن

در جستجوی بهترین مواد ساختمانی برای پروژه‌های ساخت و ساز، سیمان و بلوک سیمانی به عنوان دو عامل اساسی در اساس‌های ساختمانی به چشم می خورد. با توجه به اهمیت انتخاب مواد ساختمانی با کیفیت برای پروژه‌های ساخت و ساز، شهر بتن به عنوان یکی از مناطق معتبر در زمینه تامین سیمان و بلوک سیمانی شناخته می‌شود.

اگر به دنبال بهترین بلوک سیمانی با کیفیت و قیمت مناسب هستید، سایت شهر بتن بهترین گزینه برای شما است. خرید و قیمت سیمان از سایت شهر بتن بسیار راحت است. خریدی راحت، مقرون به صرفه و با کیفیت را با شهر بتن تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا