میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

بازار فروش سگ های نگهبان در کشور

امروزه سگ‌های نگهبان به بخش جدایی ناپذیر زندگی بعضی از افراد تبدیل شده‌اند. نگهداری سگ در ویلا، باغ و خانه‌هایی با متراژ بزرگ ...

تبلیغ در عصر ترکیه

امروزه سگ‌های نگهبان به بخش جدایی ناپذیر زندگی بعضی از افراد تبدیل شده‌اند. نگهداری سگ در ویلا، باغ و خانه‌هایی با متراژ بزرگ، کارگاه‌های حاشیه شهر، کارخانه‌ها، انبارهای داخل و حاشیه شهر امری بدیهی است که سطح امنیت این مکان‌ها را تضمین می‌کند.

بازار داغ حیوان خانگی چه برسر قیمت سگ‌های نگهبان آورد؟
به گزارش ایران جیب ، البته بازار حیوان خانگی در کشور چندسالی است که به یک صنعت پرسود تبدیل شده است. بسیاری از افراد به دلیل افزایش قیمت سگ‌های نگهبان و تمایل مردم برای نگهداری از حیوان خانگی اقدام به پرورش آنها می‌کنند. البته این صنعت در جهان هم روند رو به رشدی دارد و بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که تمایل زیاد مردم برای نگهداری حیوان خانگی ممکن است که بازاری 500 میلیارد دلاری در سال 2030 ایجاد کند. با این حال نگهداری از سگ‌های نگهبان در کشورمان یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های صنعت حیوان خانگی به شمار می‌رود.

رشد این صنعت منجر به ایجاد یک بازار رقابتی در زمینه قیمت انوع سگ‌ نگهبان شده و آن را به یک کسب و کار پرسود تبدیل کرده است.

شاید در گذشته سگ‌های نگهبان بیشتر در باغ‌های خارج از شهر و یا کارخانه‌های دور از شهر بیشتر نگه‌داری می‌شدند، اما این روزها تامین امنیت یکی از چالش‌های جدی شده که باعث ورود سگ‌های نگهبان به نزدیکترین نقطه زندگی بشر شده است.حتی بسیاری از خانواده‌ها در فضای آپارتمانی بر اساس سلیقه شخصی از سگ‌های نگهبان نگهداری می‌کنند.

سگ‌های نگهبان در گروه حیواناتی هستند که نگهداری آنها به تمامی افراد توصیه نمی‌شود. شرایط خاص و ویژگی‌های منحصر به فرد این حیوانات باعث شده که سطح تقاضا و قیمت بالایی داشته باشند.

کف قیمت سگ‌های نگهبان در بازار ایران چقدر است؟
قیمت انواع سگ نگهبان به عوامل مختلفی مانند نژاد، سن، سطح تربیت پذیری و … بستگی دارد، اما بیشتر متقاضیان آنها نژاد را بیشتر در اولویت قرار می‌دهند.

بررسی قیمت انواع سگ نگهبان نشان می‌دهد که هرچه نژاد این حیوان خاص‌تر و ویژه‌تر باشد، باید مبلغ بیشتری برای خریداری آن پرداخت شود. البته سگ نگهبان به عنوان یک حیوان خانگی تلقی نمی‌شود و به همین دلیل است که سطح قیمت انواع سگ نگهبان نسبت به سایر نژادها و گونه‌ها متفاوت است. اما به طور میانگین قیمت سگ نگهبان در بازار ایران کمتر از 10 میلیون تومان نیست.

مهترین نژادهای سگ‌های نگهبان کدامند؟
بر اساس پایش بازار، بهترین نوع سگ‌های نگهبان برای افراد عبارتند از باکسر، لابرادور ریترایور، دوبرمن پینچر، ژرمن شپرد و کوواز.

در این میان نژاد ژرمن شپرد به عنوان یکی از پرطرفدارترین سگ‌های نگهبان قرار دارد که این نژاد برای افراد تازه کاری که اقدام به نگهداری سگ نگهبان می‌کنند هم بسیار مناسب عنوان شده است.

ژرمن شپرد؛ 12تا 35 میلیون تومان
قیمت سگ نگهبان، از نژاد ژرمن شپرد بسیار متفاوت است. به طور میانگین برای خرید این نژاد باید حدود 12میلیون تومان پرداخت شد. به عبارت دیگر کف قیمت سگ ژرمن شپرد حدود 12 میلیون تومان است که باتوجه به تکمیل مدارک پزشکی، سطح بالای آموزش، سطح بالای هوش و … تا حدود 35میلیون تومان هم قیمت دارد. در بیشتر مواقع قیمت سگ نگهبان نر از نژاد ژرمن شپرد نسبت به نژاد ماده گران‌تر است.

البته در مواقع خاص قیمت سگ نگهبان نژاد ژرمن شپرد به بالای 70 میلیون تومان هم می‌رسد، اما میانگین قیمتی بین 12 تا 35 میلیون تومان است که در ابتدای عمر قرار دارد و مراحل اولیه تربیتی را پشت سر گذاشته است.

دوبرمن تاریخی؛ 10 تا 30 میلیون تومان
سگ دوبرمن یکی دیگر از نژادهایی که از گذشته به عنوان حیوان محافظ استفاده می‌شد. این نژاد قیمت بسیار در تمامی جهان دارد. شاید سطح محبوبیت این سگ به دلیل ویژگی تاریخی آن باشد. در قرن نوزدهم ماموران مالیات برای دریافت مالیات در کنار خود این سگ را نگهداری می‌کردند که مبادا مورد حمله قرار بگیرند. از آنجایی که این سگ به تیزهوشی و واکنش سریع شهرت دارد، نسبتا با قیمت بالایی خرید و فروش می‌شود. قیمت سگ نگهبان از نژاد دوبرمن در بازار ایران بین 10 تا 30 میلیون تومان است، البته در موارد خاص قیمت آن تا حوالی 50میلیون تومان هم می‌رود.

باکسر؛ 18 تا 25 میلیون تومان
نژاد باکسر یکی دیگر از نژادهایی است که به عنوان سگ محافظ به کار می‌رود. در ویژگی‌های این حیوان آمده که زرنگ و هوشیار، گاهی احمق، اما همیشه شجاع است. قیمت سگ نگهبان نژاد باکسر در بازار ایران بین 18تا 25میلیون تومان است.

لابرادور ریترایور؛ 15تا 25 میلیون تومان
لابرادور ریترایور، نژاد دیگری است که به عنوان سگ نگهبان در بیشتر کشورها شناخته می‌شود. این نژاد به زیبایی چهره و مهربانی و انرژی فراوان شهرت دارد. در حال حاضر قیمت سگ نگهبان از نژاد لابرادور ریترایور، در بازار ایران بین 15تا 25میلیون تومان است./ اکونگار

1 دیدگاه

  1. با سلام دوستان چرا سگ پیتبول را مطرح نکردید نکنه هنوز از پیتبول ترس دارید من یکی دارم پیتبول تریر واقعا عشقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا