میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ورزش

اعلام تاریخ بازی‌ های ایران در مقدماتی جام جهانی

فدراسیون جهانی فوتبال برنامه بازی‌های مقدماتی جهانی در آسیا را اعلام کرد

تبلیغ در عصر ترکیه

دقایقی پیش قرعه کشی جام جهانی 2026 آمریکا برای منطقه آسیا در حالی برگزار شد که ایران حریفان خود برای صعود به جام جهانی را شناخت. تیم ملی با قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی روبرو خواهد شد تا در گروهی نسبتا دشوار، گرفتن سهمیه مستقیم را دنبال کند.

به نقل از ورزش سه، بازی‌های مرحله نهایی مقدماتی از فیفادی سپتامبر آغاز خواهد شد و ایران در اولین گام با قرقیزستان و امارات دیدار خواهد کرد که بازی با قرقیزها در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. فیفادی بعدی اما دو دیدار دشوار را در خود خواهد داشت و تیم ملی باید برابر ازبکستان و قطر به میدان برود که شاید سخت‌ترین دوره ایران برای صعود هم باشد.

همچنین تیم ملی در آخرین بازی دور گروهی رودرروی کره شمالی قرار خواهد گرفت. شاگردان قلعه‌نویی دور برگشت را با قرقیزستان استارت خواهند زد و سپس در آخرین روز سال 1403 میزبان امارات خواهند بود.

دیدار نهایی ایران تقابل با قطر و کره‌شمالی خواهد بود که در فیفادی خرداد ماه برگزار خواهد شد و بر اساس برنامه اعلام شده، دیدار با قطر در دوحه و بازی با کره شمالی در ایران خواهد بود.

برنامه بازی‌های ایران به این شرح است:
ایران – قرقیزستان : ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
امارات – ایران: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
ازبکستان – ایران : ۱۹ مهر ۱۴۰۳
ایران – قطر: ۲۴ مهر ۱۴۰۳
کره شمالی ایران: ۲۴ آبان ۱۴۰۳
قرقیزستان – ایران: ۲۹ آبان ۱۴۰۳
ایران – امارات: ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
ایران – ازبکستان: ۵ فروردین ۱۴۰۴
قطر – ایران: ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
ایران – کره شمالی: ۲۰ خرداد ۱۴۰۴

سازوکار صعود مستقیم از این مرحله، به این شکل است که دو تیم اول هر گروه به صورت مستقیم جواز صعود را کسب خواهند کرد که در این گروه، ایران و قطر شانس صعود مستقیم محسوب می‌شوند.

با این حال تیم‌های سوم و چهارم نیز به پلی آف خواهند رفت و در دور بعدی دو گروه سه تیمی را تشکیل خواهند داد که دوباره تیم‌های اول به جام جهانی صعود می‌کنند. همچنین تیم‌های دوم این مرحله در بازی پلی آف به مصاف هم خواهند رفت و تیم پیروز در بازی پلی آف بین قاره‌ای بازی خواهند کرد.

ایران شانس بسیار خوبی خواهد داشت که از همین مرحله صعود کند و شاید چالش جدی ایستادن بالاتر از ازبکستان و امارات باشد که البته در سالیان گذشته ایران همیشه برتری خاصی نسبت به این حریفان داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا