میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

استقبال اردوغان از کاهش میزان مصرف دخانیات در ترکیه

تقریبا نیمی از جمعیت کودکان در سطح جهان ناگزیر از استنشاق هوای آلوده ناشی از دود توتون می‌گردند. دود سیگار دارای بیش از چهار هزار ماده سمی و سرطان‌زاست.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ملاقات با ورزشکاران و جوانان که در چهارچوب برنامه ویژه “روز جهانی بدون دخانیات و هفته محیط زیست” گردهم آمدند، به ارزیابی‌های مهمانان شرکت‌کننده در این برنامه در زمینه توتون و محصولات دخانیات گوش داد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از تی آر تی ترکیه، رئیس جمهور ترکیه در این ملاقات اعلام کرد: با کمال امتنان مشاهده می‌کنیم که در نتیجه برخورد سازش‌ناپذیر ما در خصوص دخانیات، میزان مصرف سیگار در ترکیه کم هم که باشد، کاهش یافته است.

اردوغان چنین گفت: در جهان هر روز 20 هزار نفر به‌دلیل بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند. در ترکیه نیز هر سال 85 هزار نفر قربانی هیولای توتون می‌گردند. توتون فقط انسان‌ها را مسموم نمی‌کند بلکه در عین‌حال کره زمین را آلوده می‌کند.

تقریبا نیمی از جمعیت کودکان در سطح جهان ناگزیر از استنشاق هوای آلوده ناشی از دود توتون می‌گردند. دود سیگار دارای بیش از چهار هزار ماده سمی و سرطان‌زاست. سموم و سایر مواد سرطان‌زا در هوا پخش شده و برای افراد مصرف‌کننده سیگار و اطرافیانش محیطی آلوده به‌وجود می‌آورد.

این وضعیت برای افرادی‌که سیگاری نیستند ولی در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند، خیلی بدتر و وخیم‌تر است. صنعت دخانیات با وجود کلیه ضرر و زیان‌های سیگار برای آدمی به رشد و توسعه ادامه داده و هر سال 700 میلیارد دلار درآمد عاید خود می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا