میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

استفاده عجیب چینی‌ها از هوش مصنوعی/ گفتگو با مردگان!

مهندسان چینی با ابزارهای هوش مصنوعی مولد چت‌بات‌هایی ساخته‌اند که می‌توانند شخصیت افراد درگذشته را شبیه‌سازی کنند.

تبلیغ در عصر ترکیه

ظهور ابزارهای هوش مصنوعی مولد در چین باعث شده است تا عده‌ای به فکر زنده‌کردن عزیزان ازدست‌رفته خود بیفتند. آن‌ها با ارائه تصاویر، صداها، ویدیوها و پیام‌های افراد درگذشته به کامپیوتر، بات‌هایی را می‌سازند که می‌توانند رفتار عزیزان آن‌ها را شبیه‌سازی کنند. بااین‌حال، این کار به لحاظ اخلاقی و درمانی با انتقادهایی روبه‌رو بوده است.

یک مهندس جوان چینی در سال ۲۰۲۰ به مقاله‌ای پیرامون استفاده از فناوری همگام‌سازی حرکات لب برخورد کرد. او پس از خواندن این مقاله بلافاصله به یاد پدربزرگش افتاد که حدود یک دهه پیش از دنیا رفته بود. بنابراین تصمیم گرفت از این فناوری برای زنده‌کردن او استفاده کند.

این نمونه یکی از چندین نمونه نرم‌افزارهایی است که حالا در چین محبوب شده‌اند و به مردم اجازه احیای مردگان را می‌دهند. مهندسان این کشور درواقع با ترکیب مجموعه‌ای از فناوری‌های نوظهور هوش مصنوعی درحال ساخت چت‌بات‌هایی موسوم به سوگ‌بات بوده‌اند که می‌توانند شخصیت و خاطرات شخص درگذشته را تقلید کنند.

ایده ارتباط با درگذشتگان از طریق فناوری سال‌هاست وجود دارد و قبلاً نمونه‌ای از آن را در اپلیکیشن MyHeritage دیده بودیم. ولی با رشد سریع ابزارهای هوش مصنوعی مولد حالا توانایی سوگ‌بات‌ها بسیار پیشرفته‌تر شده است. مهندسان می‌توانند تمام اطلاعات موجود از افراد درگذشته را به مدل‌های زبانی بدهند تا شخصیت آن‌ها را در کامپیوتر شبیه‌سازی کنند.

هوش مصنوعی

منبع
دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا