میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاترکیه

تجمع هواداران “عدالت و توسعه” در استانبول/ اردوغان: یک میلیون و 700 هزار نفر بودند

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه در “میتینگ بزرگ استانبول” حزب متبوع خود در بوستان ملت فرودگاه آتاترک استانبول برگزار شد، اعلام کرد: در این میتینگ یک میلیون و 700 هزار نفر از شهروندان مشارکت کرده اند.

وی در خصوص پروژه‌های بزرگ راه و ترابری که تا کنون راه‌اندازی شده، گفت: اکنون پروژه تونل بزرگ استانبول را راه‌اندازی می‌کنیم. این پروژه بعد از مارمارای و اوراسیا سومین تونلی خواهد بود که از زیر تنگه بسفراستانبول عبور می‌کند.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: از طریق تونل بزرگ استانبول، حمل و نقل شهری که روزانه 6.5 میلیون شهروندمان از آن استفاده خواهند کرد را با اتصال به 11 سیستم ریلی مختلف، فراهم خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: 48 پروژه بوستان ملی به مساحت 18 میلیون متر مربع در استانبول وجود دارد، یکی از آنها بوستان ملت فرودگاه آتاترک استانبول است، این بزرگترین بوستان ملی ما خواهد بود.

اردوغان با اشاره به پروژه‌های بزرگ راه‌سازی در نقاط مختلف کشور ابراز داشت: روزانه 6.5 میلیون شهروندمان از تونل بزرگ استانبول عبور خواهند کرد؛ در گذشته از استانبول تا ازمیر 7.5 ساعت طول می کشید اما اکنون به حدود سه ساعت کاهش یافته است. در سال 1994 که شهردار استانبول شدم، یک سیستم ریلی سبک به طول 17 کیلومتر وجود داشت، حتی خط مترو وجود نداشت.

رئیس جمهور اردوغان اظهار داشت: اکنون در استانبول جمعا 230 کیلومتر مسیر ریلی و مترو وجود دارد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا