میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

اردوغان: اقتصاد ترکیه پس از محدودیت‌های کرونایی همواره رشد کرده است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه طی سخنرانی در نشست حزب متبوع خود در آنکارا تاکید کرد که اقتصاد کشور از سه ماهه دوم سال 2020 میلادی تاکنون همواره با رشد روبرو بوده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

اردوغان با اشاره به رشد اقتصادی 5.7 درصدی تولید ناخالص داخلی ترکیه در سه ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 2023 تصریح کرد: بدین ترتیب اقتصاد کشورمان از سه ماه دوم سال 2020 یعنی از زمان اجرای تدابیر و محدودیت‌های کرونایی به مدت 15 سه ماه متوالی همواره شاهد رشد بوده است.

به گزارش عصرترکیه ، او همچنین به اقدامات صورت گرفته به منظور مبارزه با تورم در ترکیه اشاره کرد و افزود: از نیمه دوم سالجاری شاهد کاهش تورم خواهیم بود. شاخص‌های فعلی در سطح مناسبی با برنامه توسعه میان مدت کشور قرار دارند.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی اشاره کرد و گفت: ترکیه شدیدترین واکنش را به قتل‌عام جاری از هفتم اکتبر تاکنون در غزه نشان داده و تنها کشوری هستیم که تدابیر عملی علیه اسرائیل اتخاذ کرده‌ایم.

او همچنین با تاکید بر اینکه ترکیه طی دهه‌های گذشته همواره به مسائل مربوط به تروریسم و اقدامات گروه‌های تروریستی روبرو بوده، اظهار داشت: ترکیه به منظور موفقیت در مبارزه با تروریسم باید به صورت متحد و هماهنگ عمل کند.

منبع
اناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا