میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

آیا روغن‌ های گیاهی تأثیری در پیشگیری از گزش “پشه آئدس” دارند؟

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف مکمل‌های غذایی تأثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دنگی ندارد، گفت: تبلیغات درباره استفاده از روغن‌های مختلف مانند روغن نعناع، میخک، درخت چای یا اکالیپتوس برای دفع پشه آئدس واقعیت ندارد.

تبلیغ در عصر ترکیه

احمد اسماعیل‌زاده با اشاره به تبلیغات صورت‌گرفته در فضای مجازی درباره فروش ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای پیشگیری از بیماری تب دنگی اظهار کرد: هیچ‌گونه شواهد علمی متقن در مورد نقش مکمل‌های غذایی در پیشگیری و کنترل علائم بیماری تب دنگی تاکنون وجود نداشته است و تبلیغات ارائه‌شده در این خصوص هیچ‌گونه وجه علمی ندارد و مورد تأیید وزارت بهداشت نیست؛ بنابراین افراد جامعه نباید خودسرانه به مصرف مکمل‌های غذایی روی بیاورند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: مصرف مکمل‌های غذایی در افرادی که دچار کمبود مواد مغذی خاصی هستند، باید تحت نظر پزشک یا کارشناسان تغذیه صورت گیرد و مصرف بی‌رویه برخی از این مکمل‌ها می‌تواند برای سلامت انسان زیان‌آور باشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تأکید کرد: هموطنان عزیز برای پیشگیری از بیماری تب دنگی به توصیه‌های متخصصان و کارشناسان وزارت بهداشت توجه کنند و اطلاعات صحیح را از طریق وزارت بهداشت دریافت کنند و به اطلاعات غلط و گمراه‌کننده فضای مجازی که در اغلب موارد دارای منافع مادی برای برخی افراد هستند، توجه نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا