میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

آب قلم چه فایده‌ای داره؟

آب قلم برای کودکان هم بسیار مفید است و اگر بتوانید در تمام وعده‌های غذاییشان بگنجانید کار بزرگ و مهمی صورت داده‌اید!

تبلیغ در عصر ترکیه

«آب قلم مرده رو زنده می‌کنه! شک نکنیا!»

همیشه از قدیمی‌‌ترها در مورد خواص آب قلم زیاد شنیده‌ایم. اینکه چقدر برای بدن مفید است و برای سفت شدن استخوان‌ها کارآیی زیادی دارد. اما چقدر به آن اهمیت داده‌ایم؟!

آب قلم که از جوشاندن استخوان‌های گاو، گوسفند، مرغ و… به دست می‌آید سرشار از مواد مغذی است. انواع و اقسام ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین، اسیدهای آمینه در عصاره قلم وجود دارد و شما با استفاده از آن بدنتان را واقعا با انبوهی از فایده روبه رو می‌کنید!

پژوهشگران و محققان با مطالعات و آزمایشاتی که داشته‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که آب قلم بیشتر از آنچه گمان می‌شود مفید است! اسیدهای آمینه موجود در آب قلم باتوجه به حیوانی که از آن عصاره گیری شده است متفاوت است. به عنوان مثال استخوان بوقلمون بیشترین غلظت اسیدهای آمینه را در بین بقیه حیوانات داشته است!

در نگاه اول همه به کلسیم موجود در آب قلم بیشتر از هرچیزی فکر می‌کنند اما لازم است بدانید که آهن، منیزیم، روی و مس هم در عصاره قلم به وفور یافت می‌شود. البته این به معنای آن نیست که شما صرفا منابع مهم ویتامین و مغذی بدنتان از آب قلم تهیه کنید چون این نکته را هم درنظر داشته باشید که این خوراکی مفید به اندازه نیاز روزانه‌ی شما در هرروز آهن و مواد معدنی ندارد، بلکه مکمل خوبی است تا از این سمت هم بدنتان را از مواد مغذی سرشار کنید.

آب قلم برای سلامتی بدن به صورت کلی، و اگر بخواهیم ریزتر به موضوع بپردازیم برای کاهش درد مفاصل، جوانسازی پوست، ناخن و موی شما بسیار مفید است. حتی عملکرد سیستم گوارش را نیز بهبود می‌بخشد. برای داشتن استحکام در دندان‌ها و عضله سازی هم می‌توانید در رژیم غذاییتان آب قلم را قرار بدهید.

آب قلم چاق کننده نیست!
شاید به علت چرب بودن قلم گمان ببرید که آب قلم شما را چاق خواهد کرد و به سمت آن گرایشی نداشته باشید اما خوب است بدانید که اگر مقداری آب قلم قبل از وعده غذایی میل کنید اشتهای شما به خوردن غذا کمتر می‌شود و به سمت کاهش وزن هم حرکت خواهید کرد!

چطوری آب قلم درست کنیم؟!
ممکن است روش‌های مختلفی در تهیه آب قلم وجود داشته باشد اما ساده‌ترین و راحت‌ترین راه را برایتان می‌گویم!

حتما قلم‌های گاو را به قطعات کوچکتر خرد کنید. معمولا در فروشگاه‌ها به صورت آماده و تکه تکه شده موجود است. قلم‌ها را بعد از شست‌وشو داخل قابلمه بریزید و پر از آب کرده و اجازه بدهید روی گاز بجوشد. بعد از مدتی روی آن کف جمع می‌شود بهتر است کل آب قابلمه را خالی کنید و دوباره روی قلم‌ها آب بریزید و این بار به همراه آب، پیاز، سیر، چند عدد برگ بو، چوب دارچین، ساقه کرفس، هویج و مقداری فلفل سیاه بریزید و اجازه بدهید بجوشد. اگر باز هم روی قابلمه کف دیدید آنها را با کفگیر برداشته و دور بریزید. شعله گاز باید خیلی ملایم باشد، در قابلمه را ببندید و اصلا در این زمینه عجله نکنید! باید خیلی آرام آرام شاهد عصاره گیری از قلم باشید و این اتفاق حدود 7-8 ساعت زمان می‌برد. فقط حواستان به شعله گاز و کف روی آب قلم باشد. به جز این دو مورد کار خاصی لازم نیست انجام بدهید.

بعد از اینکه این مدت زمان طی شد قلم‌ها را از داخل آب دربیاورید. آب قلم را از صافی رد کنید که اگر استخوان‌های ریزی در آن بود خارج شود و بعد داخل قلم‌ها را هم توی آب قلم بتکانید تا همه محتویات داخل قلم خارج بشود و در این مرحله کار شما تمام شده است. وقتی خوب خنک شد به هر شکلی که تمایل دارید بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده و نگهداری از آب قلم این است که داخل قالب‌های یخ بریزید و بگذارید در فریزر خودش را بگیرد بعد آنها را از قالب خارج کنید و در ظرف دردار یا نایلون بگذارید. به این شکل هر بار که خواستید استفاده کنید یک قرص عصاره قلم آماده دارید که آن را برداشته و در خورش، سوپ، آش یا حتی به صورت تنهایی می‌توانید استفاده کنید.

آب قلم برای کودکان هم بسیار مفید است و اگر بتوانید در تمام وعده‌های غذاییشان بگنجانید کار بزرگ و مهمی صورت داده‌اید!

منبع
راهنماتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا