میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

صادرات ترکیه در سه ماهه نخست امسال به ۶۳.۶ میلیارد دلار رسید

در حالی که صادرات در سراسر جهان در سه ماهه نخست امسال با 0.6 درصد کاهش سالانه به 5 تریلیون و 919 میلیارد دلار رسید، صادرات کالا از ترکیه با 3.6 درصد افزایش به 63 میلیارد و 603 میلیون دلار رسید.

تبلیغ در عصر ترکیه

وزارت بازرگانی ترکیه، میزان تجارت خارجی سه ماهه اول سال 2024 منتشر شده توسط سازمان تجارت جهانی را به اشتراک گذاشت.

به گزارش عصرترکیه، بر این اساس آمار صادرات جهانی در سه ماهه مذکور با 0.6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 تریلیون و 919 میلیارد دلار و صادرات ترکیه با 3.6 درصد به 63 میلیارد و 603 میلیون دلار رسید.

میزان صادرات جهانی در بازه سالانه با 4.2 درصد کاهش به 23 تریلیون و 808 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که صادرات از ترکیه با 0.8 درصد افزایش به 257.6 میلیارد دلار رسیده است.

در این زمینه، روند افزایشی سهم صادرات سالانه ترکیه در صادرات جهانی در سه ماهه اول سال 2024 ادامه یافت و با 0.05 واحد افزایش نسبت به سه ماهه اول سال 2023 به 1.082 درصد رسید.

وزارت بازرگانی ترکیه تاکید کرد: به عنوان وزارت بازرگانی، با سیاست‌ها و استراتژی‌هایی که در چشم انداز صادرات با تمرکز بر ارزش افزوده، نوآوری و رقابت دنبال می‌کنیم، با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهیم تا سهم ترکیه در تجارت جهانی را افزایش دهیم. به منظور تقویت بیشتر موقعیت خود در زنجیره تامین جهانی، از روندهای تجارت جهانی بهترین استفاده را خواهیم کرد و به افزایش دستاوردهای خود ادامه خواهیم داد.

منبع: ایرانیان مقیم ترکیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا