میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

زلزله در 7 استان ترکیه: تاکنون 1762 کشته و 12068 مصدوم

تبلیغ در عصر ترکیه

تعداد قربانیان زلزله ترکیه لحظه به لحظه در حال افزایش است. بر اساس آخرین آماری که دقایقی قبل معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد تا کنون 1762 جسد از زیر آوارها بیرون آورده شده اند و 12068 نفر دیگر مجروح شده اند.

زلزله در 7 استان قهرمان ماراش، غازی‌انتپ، شانلی‌اورفا، دیاربکر، آدانا، آدی یامان و مالاتیا به وقع پیوسته است.

در بیانیه ای که آفاد منتشر کرده، آمده است: زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.4 ریشتر در ساعت 04:17 بامداد امروز در منطقه پازارجیک استان قهرمان‌ماراش رخ داد و تا ساعت 06:30 صبح، 42 پس‌لرزه رخ داد که بزرگترین آنها 6.6 ریشتر بود.

شدت این زمین‌لرزه در استان‌های اطراف بویژه در حاتای، عثمانیه، غازی‌انتپ، شانلی‌اورفا، دیاربکر، مالاتیا و آدانا به شدت احساس شد.

تمام یگان‌ها و موسسات و نهادها تحت فرماندهی و آفاد به حال آماده‌باش کامل سطح 4 درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود.

آفاد اعلام کرد: در جلساتی که با وزارت امور خارجه انجام شد، درخواست کمک بین‌المللی در زمینه عملیات جستجو و نجات شهری از طریق (ERCC) مطرح شد و به منظور حمایت از هماهنگی در منطقه، فرماندار کایسری به قهرمان‌ماراش، فرماندار حاتای به مرسین، فرماندار ماردین به غازی‌انتپ، فرماندار تونجلی به آدی‌یامان، فرماندار بینگول به عثمانیه اعزام شدند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا