میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

رژیم غذایی پُرنمک ریسک اگزما را افزایش می دهد

به گفته محققان، افرادی که نمونه ادرارشان مصرف زیاد نمک را نشان می‌داد، ۱۱ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به اگزمای شدید مواجه بودند.

تبلیغ در عصر ترکیه

پزشکان در حال حاضر به مردم نسبت به مصرف نمک به دلیل خطرات قلبی آن هشدار داده اند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که سدیم به پوست هم آسیب می رساند.

تیمی به سرپرستی دکتر «کاترینا ابوابارا»، دانشیار پوست در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «محدود کردن مصرف سدیم در رژیم غذایی ممکن است یک مداخله مقرون به صرفه و کم خطر برای درماتیت آتوپیک موسوم به اگزما باشد».

این داده‌ها شامل ۲۱۶۰۰۰ نفر ۳۷ ساله و بالاتر است. در این مطالعه، از نمونه ادرار افراد برای اندازه گیری میزان مصرف سدیم فرد استفاده شد.

حدود ۵ درصد از افراد حاضر در مطالعه تشخیص اگزما داشتند.

میانگین دفع سدیم ادرار ۲۴ ساعته یک فرد حدود ۳ گرم بود، اما این مطالعه نشان داد که وقتی دفع سدیم روزانه فقط ۱ گرم افزایش می‌یابد احتمال تشدید اگزما در آنها ۲۲ درصد افزایش می‌یابد. این اثر در بین زنان قوی‌تر از مردان به نظر می‌رسید.

به گفته محققان، افرادی که نمونه ادرارشان مصرف زیاد نمک را نشان می‌داد، ۱۱ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به اگزمای شدید مواجه بودند.

از سوی دیگر، افرادی که هنگام محدود کردن مصرف نمک به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بودند، ۱۲ درصد کمتر در معرض اگزما بودند.

محققان تاکید کردند که این مطالعه برای اثبات علت و معلولی طراحی نشده است و ممکن است افرادی که نمک دوست دارند غذاهای دیگری بخورند که پوست آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سدیم همچنین به عنوان نقشی در فرآیندهای التهابی که ممکن است در ایجاد اگزما نقش داشته باشد، ذکر شده است.

منبع
مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا