میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سیاست

دیپلماسی فعال دفاعی و امنیتی ترکیه در سال 2022

وزارت دفاع ترکیه و مقامات مسئول آن سال گذشته دیپلماسی فعالی را در عرصه جهانی پیش بردند.

تبلیغ در عصر ترکیه

وزارت دفاع ترکیه و در راس آن خلوصی آکار به عنوان بخشی از «دیپلماسی دفاعی و امنیتی» فعال خود در طول سال 2022، 141 دیدار حضوری، 55 تماس تلفنی و بازدید از 9 کشور داشته است.

آکار با بسیاری از همتایان خود از جمله وزرای دفاع فنلاند و سوئد به ویژه در خصوص روند عضویت آنان در سازمان ناتو دیدار داشته است

دیپلماسی دفاعی و امنیتی آکار پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین فعالتر شده و وی در این خصوص با مقامات کشورهای مختلف از جمله سرگئی شویگو و الکسی رزنیکوف وزیران دفاع روسیه و اوکراین رایزنی‌های فشرده انجام داد.

پس از توافقنامه انتقال غلات از اوکراین نیز که توسط ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، وی نقش فعالتری در رفع بحران جهانی غذا برعهده گرفته و این روند را از نزدیک تحت نظر گرفت.

در کنار آنها آکار دیدار و گفتگوهایی با لوید جیمز آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا نیز انجام داد. مبارزه با تروریسم، مسائل تامین 40 فروند هواپیمای اف-16 و نوسازی 79 فروند از مهمترین موضوعات گفتگو میان طرفین بود.

دیدار با بنیامین گانتز، وزیر دفاع اسرائیل پس از 12 سال و میزبانی از وزرای دفاع ایتالیا و انگلیس در استانبول از دیگر نشستهای مهم آکار با همتایان خود در سال گذشته بود.

علاوه بر این، نهمین نشست وزرای دفاع گرجستان، آذربایجان و ترکیه نیز به میزبانی آکار در شهر کایسری ترکیه برگزار شد

وی در آخرین روزهای سال 2022 نیز نشست مهمی با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه برگزار کرد.

منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا