میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

خواص روغن زیتون برای مو و طریقه استفاده آن برای مو

روغن زیتون علاوه بر مصرف خوراکی کاربردهای دیگری هم دارد. در این مطلب طریقه استفاده روغن زیتون برای مو را شرح می‌دهیم.

تبلیغ در عصر ترکیه

برخی تصور می‌کنند که روغن زیتون فقط برای مصرف خوراکی ما توصیه می‌شود؛ اما واقعیت این است که این روغن می‌تواند برای سلامت پوست و موهای ما هم مورد استفاده قرار بگیرد و فواید بی‌شماری داشته باشد.

به گزارش نمناک،  این روغن همانند سایر روغن‌ها، بافت چرب و غلیظی دارد؛ اما به دلیل وجود مواد معدنی، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سلامتی پوست و موهای ما به‌شمار می‌آید. در ادامه نحوه استفاده از این روغن برای موها را شرح خواهیم داد.

روغن زیتون و 1001 خاصیت آن برای مو

واقعیت این است که روغن زیتون اصل می‌تواند جان دوباره‌ای به موهای شما ببخشد و هر مشکلی در آن‌ها را به سرعت رفع کند. فقط این نکته را مدنظر قرار دهید که در زمان استفاده از این روغن لباستان لکه نشود. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که این روغن چه مزایا و فوایدی برای موهای شما دارد.

روغن زیتون و رطوبت‌رسانی به موها

بد نیست بدانید که اگر موهایی خشک، شکننده و حساس دارید، به جای استفاده از ژل‌ها و مواد شیمیایی بهتر است که موهای خود را به یک وعده روغن زیتون مهمان کنید. این روغن به شدت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و مغذی است. به همین دلیل به راحتی می‌تواند از موهای شما در مقابل مهاجمین خارجی مانند گردوغبار و آلودگی‌ها مراقبت و محافظت کند.

توصیه می‌کنیم که حداقل یک بار در هفته انتهای موهای خود را به روغن زیتون آغشته کنید و اجازه بدهید که یک شب بر روی موهای شما بماند. فردا صبح وقتی که از خواب بیدار شدید، اول موها را با آب ولرم شست‌وشو دهید و سپس به آن‌ها شامپو بزنید. بعد از مدتی کوتاهی متوجه می‌شوید که روغن زیتون چطور توانسته حیاتی دوباره و جدید به موهای شما ببخشد.

روغن زیتون برای رفع وز بودن موها

در ادامه بررسی فواید استفاده از روغن زیتون اصل باید به شما بگوییم که این روغن می‌تواند وِز بودن موهای شما را برطرف و آن‌ها را از حالت مجعد خارج کند. این روغن به دلیل آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چربی که دارد، موهای شما را عمیقا آبرسانی خواهد کرد و می‌تواند بازسازی پوست سر شما را هم انجام دهد. البته باید دقت کنید که روغن زیتونی که به‌کار می‌برید، حتما دارای کیفیت کافی و ارگانیک باشد. به هیچ وجه از روغن زیتون‌های فشرده برای موها و پوست خود استفاده نکنید.

روغن زیتون اصل؛ مبارز ردیف اول با موخوره‌

اگر موخوره دارید و این مشکل مدت‌هاست که شما را رنج می‌دهد، باید بگوییم که درمان قطعی شما فقط با روغن زیتون انجام می‌شود. این محصول به شکلی معجزه‌آسا تمام موخوره‌های شما را از بین می‌برد و اجازه نمی‌دهد که این اتفاق برای موهای شما رخ بدهد.

روغن زیتون و رشد مجدد موها

اگر دوست دارید که موهای شما سریع‌تر رشد کنند، باید بدانید که ویتامین E برای رشد موها بسیار کاربردی و موثر است. شما می‌توانید با استفاده از ویتامین E موجود در روغن زیتون و تحریک پوست سر با ماساژ دادن و درنتیجه ایجاد گردش بیشتر خون، کمک کنید تا موهای شما رشد بهتری را تجربه کنند. برای این کار یک بار در هفته روغن زیتون را به کف سر ماساژ دهید و سپس موهای خود را آبکشی کنید.

روغن زیتون تسکین‌دهنده پوست حساس سر

اگر پوست شما به‌ویژه پوست سرتان حساس است و مدام دچار التهاب، خارش و پوسته‌ریزی می‌شود، توصیه می‌کنیم که حتما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را بر روی پوست سر بریزید و موها و سر خود را با حوله داغ بپیچید. حال اجازه بدهید که حوله 30 دقیقه دور موها و سرتان بماند. پس از گذشت این مدت زمان و بعد از اینکه پوست سر خود را ماساژ دادید، موها را آبکشی کنید.

این دستور روشی تضمینی و امتحان‌شده برای کسانی است که پوست سر حساسی دارند. این افراد با استفاده از این روش می‌توانند کمتر از یک هفته این مشکل را برطرف کنند. البته به خاطر داشته باشید که حتما بعد از استفاده روغن زیتون، موهای خود را بشویید؛ چون چربی باقیمانده بر روی موها می‌تواند به شدت به آن‌ها آسیب بزند.

روغن زیتون برای تغذیه موها با فیبر

تمام روغن‌های گیاهی حاوی اسیدهای چرب هستند؛ اما روغن زیتون در کنار اسیدهای چرب، لیست محکم و بلندبالایی از ویتامین‌ها و مواد مغذی را هم به شما ارائه می‌دهد؛ به‌ویژه این روغن، پلی‌فنول بسیار زیادی دارد. این مولکول کاملا گیاهی به دلیل وجود قدرتمند آنتی‌اکسیدان‌ها کمک می‌کند تا موهای شما به خوبی و به‌صورت کاملا طبیعی محافظت شوند.

روغن زیتون تجدیدکننده رنگ مو

در آخر بد نیست بدانید که اگر از روغن زیتون اصل استفاده می‌کنید، این روغن به شما کمک می‌کند تا رنگ موهای خود را تقویت کنید. روغن زیتون ویتامین‌ها و پلی‌فنول‌های فراوانی دارد و برخلاف سایر روغن‌ها قادر است درخشندگی خاصی به موهای شما ببخشد. همچنین موهای شما را از مضرات اشعه ماوراءبنفش هم حفظ خواهد کرد.

بهترین زمان برای استفاده از روغن زیتون اصل

طریقه استفاده روغن زیتون برای مو5

شاید تصور کنید که هر زمان نیاز باشد، می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از روغن زیتون استفاده کنید. واقعیت این است که بهترین زمان برای استفاده از روغن زیتون قبل از استحمام است. شما باید 30 دقیقه قبل از حمام، روغن‌درمانی به روش گرم را بر روی موهای خود انجام دهید. درواقع بهترین زمان استفاده از روغن زیتون در همین وقت است که فواید آن را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود تمام مواد مقوی و مورد نیاز موهای شما از روغن زیتون دریافت شوند. البته توصیه می‌کنیم که حتما بر روی موهای تمیز از روغن زیتون استفاده کنید تا ویتامین‌های مورد نیاز به خوبی، به راحتی و به سرعت جذب موهای شما شوند.

روغن زیتون برای موهای درخشان‌تر

از هر زاویه‌ای که روغن زیتون را مورد بحث و بررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که این روغن سراسر فایده، مزیت و منفعت است. فقط در یک صورت استفاده از روغن زیتون محدود می‌شود. درواقع اگر دوست دارید که پوست درخشان، منعطف و نرمی داشته باشید، استفاده از روغن زیتون بر روی پوست به شدت توصیه می‌شود؛ اما اگر پوست شما چرب است، تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه از روغن زیتون استفاده نکنید، چون احتمال بروز جوش و آکنه روی پوست شما را افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا