میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

حافظه SSD جدید با ظرفیت 4 ترابایت هواوی

حافظه های جدید SSD هواوی با ظرفیت 4 ترابایت و سرعت خواندن و نوشتن بسیار عالی برای رقابت با بزرگان کره‌ای و تایوانی رونمایی شدند.

تبلیغ در عصر ترکیه

حافظه های جدید SSD هواوی با ظرفیت 4 ترابایت و سرعت خواندن و نوشتن بسیار عالی برای رقابت با بزرگان کره‌ای و تایوانی رونمایی شدند.

به گزارش گجت نیوز، غول تکنولوژی کشور چین، هواوی به‌تازگی با رونمایی از حافظه جدید اس اس دی Kunling SSD eKitStor Xtreme 200 خود به‌طور رسمی وارد این بازار شد. البته این کمپانی پیش‌تر هم در حوزه تولید حافظه فعالیت داشته؛ اما سری Xtreme 200 نخستین اقدام تجاری این کمپانی چینی در حوزه ساخت حافظه ها به شمار می‌رود.

حافظه SSD جدید هواوی؛ رقیبی سرسخت برای کره‌ای‌ها و تایوانی‌ها

حافظه اس اس دی جدید هواوی از رابط نسل چهارم استفاده می‌کند که البته با توجه به استقبال انفجاری از نسل پنجم متعلق به یک نسل قبل به شمار می‌رود. این حافظه همچنین با پروتکل NVMe 2.0 نیز سازگاری داشته و سرعت خواندن و نوشتن 7400 مگابایت بر ثانیه و 6700 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌کند. علاوه بر این، عدد آی‌آپس (IOPS) تصادفی خواندن و نوشتن این حافظه‌ها نیز برابر با 1.1 میلیون اعلام شده است.

حافظه SSD جدید هواوی همچنین فاقد DRAM خواهد بود. با این حال فناوری HMB یا Host Memory Buffer که معمولا به‌عنوان جایگزینی برای DRAM در حافظه‌های نسل قدیم به شمار می‌رود به‌طور کامل در این محصول تعبیه شده است.

حافظه Kunling SSD eKitStor Xtreme 200 همچنین در ظرفیت‌های 512 گیگ، یک ترابایت، دو ترابایت و چهار ترابایت روانه بازار شده و با قیمتی از 83 دلار تا 522 دلار به دست مشتریان خواهد رسید. هواوی البته به‌طور رسمی در خصوص فناوری‌های به کار رفته در حافظه‌های جدیدش اظهار نظر نکرده؛ اما می‌توان اطمینان داشت که این حافظه بر پایه کنترلرهای نسل چهارم طراحی و ساخته شده است.

هواوی

سوال کلیدی در خصوص این اقدام هواوی البته آن است که آیا این کمپانی تصمیم گرفته به‌طور مستقل و با تکیه بر برخی نوآوری‌های احتمالی مانند کنترلر SSD داخلی وارد بازار حافظه‌های SSD تجاری شود یا اینکه صرفا قصد دارد در لپ تاپ‌هایش این حافظه‌های SSD اختصاصی بهره ببرد. زمان مشخص‌کننده رویکرد هواوی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا