میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

بهترین بانک های ترکیه برای افتتاح حساب ایرانیان

در این مقاله میخواهیم به معرفی بانک های ترکیه و شرایط افتتاح حساب در هرکدام برای ایرانیان بپردازیم.

تبلیغ در عصر ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه و اخذ ویزا کارت و مسترکارت

در سطح جهانی، دو شرکت بسیار بزرگ و تأثیرگذار در زمینه ارائه خدمات نقل و انتقالات مالی و تراکنش‌های بین‌المللی به مشتریان به نام‌های ویزاکارتVisa card و مسترکارت  MAstercard بسیار مشهور و اهمیت دارند.

این دو شرکت، با ارائه سیستم‌های مالی پیشرفته به مشتریان خود، امکان خرید و تراکنش مالی از حساب‌های بانکی خود را در تمام نقاط دنیا و از طریق تمامی سایت‌های معتبر را به یک تجربه آسان و دلپذیر تبدیل کرده‌اند.

این دو شرکت، از طریق کارت‌های ویزاکارت و مسترکارت، به مشتریان امکان انجام تراکنش‌های مالی بین‌المللی و خرید از سایت‌های اینترنتی را فراهم می‌کنند.

این امکانات بسیاری از افراد را قادر می‌سازند تا به راحتی و امنیت در تراکنش‌های مالی شرکت کنند و از خدمات بانکی خود بهره‌برداری نمایند.

علاوه بر این، ویژگی‌های تکمیلی مانند قابلیت دریافت و انتقال پول به صورت سریع و ایمن و امکان انجام تراکنش‌های بانکی آنلاین از طریق این کارت‌ها، به افراد امکان مدیریت بهتر امور مالی خود را می‌دهند.

در نهایت پیشنهاد میشود تا مقاله کامل و جامع مستر کارت فیزیکی را به طور کامل مطالعه کنید.

بهترین بانک های ترکیه

مقایسه بانک های ترکیه

تا اینجا، با امکانات حساب‌های مختلف آشنا شدیم. حالا وقت آن رسیده است که با بانک‌های ترکیه نیز آشنا شویم. در ترکیه، به طور کلی سه نوع بانک وجود دارد: بانک‌های دولتی، بانک‌های خصوصی ترکیه و بانک‌های بین‌المللی.

 با افتتاح حساب بانکی در ترکیه می توان از خدمات این بانک ها و دریافت پول با سوییفت از همه جای دنیا استفاده کرد.

بانک‌های دولتی: این نوع بانک‌ها توسط دولت ترکیه تأسیس و اداره می‌شوند.

آنها به عنوان بانک‌های عمومی عمل می‌کنند و از تأسیسات گسترده و شبکه‌ای از شعبه‌ها برخوردارند.

بانک‌های دولتی معمولاً خدمات گسترده‌ای از جمله حساب‌های بانکی، وام‌ها و خدمات مالی متنوع ارائه می‌دهند. این بانک‌ها به عنوان بانک‌های معتبر و اعتمادی در ترکیه شناخته می‌شوند.

در ترکیه، سه بانک دولتی وجود دارند: بانک زراعت، بانک واکیف و بانک هالک. این سه بانک، با توجه به قوانین مالی ترکیه، امکان انجام مراودات مالی با افراد غیر مقیم ترکیه را دارند.

اما باید توجه داشت که این قوانین تنها به عنوان یک مرحله اولیه برای باز کردن راه امکان‌پذیری مراودات مالی با افراد غیر مقیم ترکیه عنوان می‌شوند.

تصمیم نهایی در این زمینه توسط هر شعبه از این بانک‌ها گرفته می‌شود.

به عنوان مثال، در برخی از شعبه‌های این بانک‌ها ممکن است به مشتریان خارجی خدمات مانند کارت‌های ویزا و مسترکارت ارائه شود، در حالی که در برخی دیگر این امکان وجود نداشته باشد.

حتی ممکن است برخی از شعبه‌های این بانک‌ها هیچ خدماتی را به افراد خارجی و یا حتی ایرانیان ارائه ندهند.

برای مثال، باید توجه داشت که بانک هالک به هیچ عنوان خدمات مالی به ایرانیان ارائه نمی‌دهد.

بنابراین، در انتخاب بانک برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه، مهم است که به تفاوت‌های میان شعبه‌های مختلف و خدماتی که ارائه می‌دهند توجه داشته باشیم. همانطور که اعلام شد شرکت ترکیه هلپر برترین شرکت مالی و گردشگری بهترین خدمات را برای افتتاح حساب با بالاترین سطح خدمات به مشتریان خود ارائه میدهد.

بانک‌های خصوصی ترکیه: این نوع بانک‌ها به صورت خصوصی تأسیس و اداره می‌شوند. آنها نیز خدمات مالی متنوعی را ارائه می‌دهند اما به عنوان بانک‌های تجاری و سودآور عمل می‌کنند. بانک‌های خصوصی ترکیه اغلب به عنوان منافع مشتریان و نیازهای شرکت‌ها و افرادی که به تجارت و سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستند، تمرکز دارند.

از بانک‌های خصوصی ترکیه میتوان به ایش بانک، QNB بانک، گارانتی بانک، فاینانس بانک، آک بانک، دنیز بانک و … اشاره کرد.

قوانین مرتبط با بانک‌های خصوصی در ترکیه نسبت به بانک‌های دولتی تفاوت‌هایی دارد. به عبارت دقیق‌تر، تنها در برخی از بانک‌های ترکیه و شعبه‌های انتخابی از آنها، با داشتن اقامت معتبر ترکیه، امکان ایجاد حساب بانکی و انجام معاملات مالی برای افراد غیر مقیم در ترکیه فراهم می‌شود.

ایش بانک به عنوان یکی از بانک‌های بسیار معتبر و عالی در این زمینه شناخته می‌شود و خدمات بسیار خوبی را به افراد مقیم در ترکیه ارائه می‌دهد.

بانک های بین المللی: سومین نوع بانک‌هایی که در ترکیه خدمات مالی ارائه می‌دهند، بانک‌های بین‌المللی هستند.

این بانک‌ها در واقع شعبه‌های بانک‌های اصلی در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند که در ترکیه نیز شعبه‌های فعال دارند.

به عنوان مثال، بانک‌های معتبری مانند ING، CITIBank، HSBC و … در ترکیه فعالیت دارند. تنها نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که هر بانک بین‌المللی ممکن است سیاست‌های خود را در مورد افتتاح حساب برای ایرانیان داشته باشد.

به عنوان مثال ممکن است حتی اگر شما پاسپورت ترکیه را نیز داشته باشید، ممکن است این بانک‌ها اجازه افتتاح حساب در شعب ترکیه خود را به افراد متولد ایران نمی دهند.

بانکهای ترکیه مناسب ایرانیان

بهترین بانک های ترکیه

همانطور که اشاره شد، برای ایرانیان تنها در چند بانک امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه وجود دارد.

این انتخاب‌ها بستگی به وضعیت هر فرد دارند.

برخی از بانک‌ها امکان افتتاح حساب بدون نیاز به اقامت ترکیه را فراهم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر تنها با داشتن اقامت ترکیه این امکان را ارائه می‌دهند.

اهمیت این موضوع از آن جهت بیشتر می‌شود که افراد نیاز دارند تا بر اساس وضعیت شخصی و قانونی خود، بانکی را انتخاب کنند که به نیازهای آنها بیشتر پاسخ دهد. تحقیق دقیق در مورد شرایط و مقررات هر بانک و همچنین مقایسه آنها می‌تواند به انتخاب صحیح کمک کند تا افراد ایرانی از خدمات مالی بانکی در ترکیه بهره‌وری کنند.

بانک زراعت

بانک زراعت یکی از بانک‌هایی است که ارتباط خوبی با ایرانیان دارد. این ارتباط خوب ممکن است محدود به برخی از شعب زراعت بانک باشد.

اما باید توجه داشت که تمامی امکاناتی که به مشتریان خارجی، به ویژه ایرانیان، ارائه می‌شود، ممکن است در شعبه به شعبه مختلف متفاوت باشد. به عبارت دقیق‌تر، برخی از شعب ممکن است به جای ارائه کارت‌های بین‌المللی مثل ویزا کارت و مستر کارت، از تروی کارت (یک سیستم مالی داخلی در ترکیه) برای معاملات مالی استفاده کنند.

همچنین اتفاق ممکن است بیافتد که برخی شعب فقط حساب‌های لیری را به شما ارائه دهند و از ارزهای یورو و پوند استفاده نکنند.

این تفاوت‌ها نشان از اهمیت تحقیق دقیق در مورد شرایط و خدمات هر شعبه دارند. این تحقیق می‌تواند به افراد کمک کند تا شعبه‌ای را انتخاب کنند که به نیازها و اهداف مالی خود بیشتر پاسخ دهد. یکی از خدمات اصلی که شرکت ترکیه هلپر به مشتریان خود ارائه می‌دهد، امکان افتتاح حساب بانکی در زراعت بانک به همراه کارت‌های ویزا و مستر است.

بانک واکیف

یکی از گزینه‌های دیگر برای افرادی که تمایل به افتتاح حساب بانکی در ترکیه دارند و نیاز به اقامت ترکیه ندارند، واکیف بانک است.

واکیف بانک یکی از بانک‌های دولتی ترکیه است که در مقایسه با زراعت بانک‌، امکانات بیشتری به ایرانیان ارائه می‌دهد.
اگرچه افتتاح حساب در واکیف بانک نسبت به زراعت بانک‌ ممکن است شرایط سخت‌تری داشته باشد، اما در این بانک امکان افتتاح حساب دلاری وجود دارد.

همچنین حساسیت این بانک برای افراد خارجی مثل ایرانیان کمتر است و به راحتی می توان نسبت به انتقال پول به تمامی بانک های ترکیه اقدام کرد.

همچنین انتقال ۱ میلیون لیر در روز نیز برای جابجایی وجود دارد در حالی که در بانک زراعت این عدد ۵۰۰ هزار لیر در روز می باشد.

ایش بانک

یکی از بانک‌هایی که برای افراد ایرانی امکان افتتاح حساب بانکی وجود دارد. البته با شرط داشتن اقامت ترکیه و نفوس ثبت شده در سایت ای-دولت، بانک ایش است.
ایش بانک در دسته‌بندی بانک‌های خصوصی ترکیه قرار دارد و خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
از جمله این خدمات می‌توان به قابلیت برداشت و واریز ارزهای دلار و یورو از طریق دستگاه‌های خودپرداز و همچنین ارائه کردیت کارت بدون نیاز به دپوزیت (با شرایط خاص) اشاره کرد.

این بانک می‌تواند گزینه مناسبی برای ایرانیانی باشد که اقامت ترکیه دارند و به دنبال حساب بانکی با امکانات ویژه هستند.

حساب شرکتی ( تجاری)  در ترکیه

جالب است بدانید که با ثبت شرکت در ترکیه می توانید حساب تجاری نیز در ترکیه با نام شرکت خود داشته باشید.

این حساب بدون نیاز به اقامت بوده و تنها با پاسپورت می توانید حساب شرکتی را باز کنید.

بهترین بانک در ترکیه برای ایرانیان

با توجه به بررسی ۳ بانک، بهترین بانک در ترکیه برای افتتاح حساب بانک واکیف میباشد که حتی با پاسپورت نیز می توان در آن حساب دلاری باز کرد.

در درجه بعدی بانک زراعت بانک دولتی بعدی گزینه مناسبی برای ایرانیان می باشد.

و در نهایت ایش بانک به عنوان یک بانک خصوصی که تنها با داشتن اقامت ترکیه افتتاح حساب انجام می دهد می تواند گزینه بعدی باشد.

شرکت ترکیه هلپر به مشتریان واجد شرایط خود امکان ایجاد حساب بانکی در بانک ایش ترکیه را با کارت اعتباری (کردیت کارت) با سقف پرداختی بالا ارائه می‌دهد.
این خدمات با تلاش بی‌وقفه تیم ترکیه هلپر و در سریع‌ترین زمان ممکن برای مشتریان قابل انجام است.

شما می توانید برای انجام این کار به وبسایت شرکت ترکیه هلپر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا