میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

این گوسفند ۳ میلیارد تومان ارزش دارد!

در سنگال گوسفند لادوم می‌تواند تا ده‌ها هزار دلار قیمت داشته باشد. قد این گوسفندان تا ۴ فوت (تقریباً ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر) رشد می‌کند و به عنوانِ حیوانات خانگی و نمادی از پایگاهِ اجتماعی دارای ارزش هستند.

تبلیغ در عصر ترکیه

گوسفندان معمولاً برای پشم و برخی اوقات برای گوشت‌شان پرورش داده می‌شوند. اما بعضی از این حیوانات در سنگال در نقشِ حیواناتِ خانگی گران‌قیمت ارزش‌گذاری می‌شوند ـ و حتی در مراسم انتخاب زیباترین گوسفند سال شرکت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، گوسفندانِ دورگۀ لادوم که در حدود دهه ۱۹۷۰ از ترکیبِ دو نژاد موریتانیایی و مالیایی به وجود آمدند. این گوسفندان که به خاطر ظاهر قشنگ، قدِ کشیده و بلند، پوزۀ برجسته و شاخ‌های خمیده‌شان معروف هستند، وزن‌شان معمولاً به ۴۰۰ پوند [تقریباً ۱۸۲ کیلوگرم]و قدشان به ۴ فوت [تقریباً ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر]می‌رسد.

چرکائویی می‌گوید: «این گوسفندان توسطِ تعدادِ خاصی دام‌دار برگزیده پرورش داده می‌شوند و تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد: سنگالی‌های ثروتمند اغلب در حدود ۱۰۰۰۰ دلار و گاهی به مقدارِ بسیار بیش‌تر برای خرید یک عدد از این حیوانات پرداخت می‌کنند و قیمت این گوسفند تا ۸۰۰۰۰ دلار [معادل حدودا دو سه و هشتصد میلیون تومان]نیز رسیده است.» او می‌گوید: «من اغلب از گوسفندان لادوم با عنوان رولکسِ گوسفندان یاد می‌کنم: داشتنِ لادوم شما را ثروت‌مندتر و پرزرق‌وبرق‌تر نمایش می‌دهد.»

گوسفند لادوم
گوسفند لادوم

قیمت‌ها بر اساسِ جثه و وزن حیوان، شکل و قرینگیِ شاخ‌ها، قوسِ پوزه و اندازه و قرینگیِ اندامِ تناسلی حیوان تعیین می‌شود. قوچ‌ها [گوسفندانِ نر]معمولاً نسبت به میش [گوسفندان ماده]گران‌تر هستند، اما هر دو برای پرورش حیوانات، که به‌وضوح تجارتی پرسود است، ضروری هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا