میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

اردوغان: فشارها بر اسرائیل درحال افزایش است

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر افزایش فشار افکار عمومی بر اسرائیل، نسبت به تغییر رویکرد آمریکا در قبال حملات اسرائیل به غزه ابراز امیدواری کرد.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مسیر بازگشت از سفر رسمی خود به اسپانیا و ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگاران در هواپیما با تاکید بر افزایش فشار افکار عمومی بر اسرائیل، نسبت به تغییر رویکرد آمریکا در قبال حملات اسرائیل به غزه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از خبر گزاری آناتولی، اردوغان با اشاره به طرح آتش‌بس 3 مرحله ای آمریکا درباره توقف حملات به غزه تصریح کرد: بایدن باید ثابت کند که طرح پیشنهادی برای غزه تنها یک اقدام تبلیغاتی برای انتخابات (ریاست جمهوری آمریکا) نبوده بلکه اقدامی واقعی برای توقف کشتار در فلسطین است.

او همچنین درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره نوار غزه و عدم توجه اسرائیل به تصمیمات اتخاذ شده از سوی نهادهای بین‌المللی نیز گفت: تصمیم شورای امنیت سازمان ملل یک گام روبه جلو است، اما کافی نیست، همه ما می‌دانیم که اسرائیل بسیاری از تصمیمات صادر شده را چگونه نادیده گرفته است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک دولت مستقل توسط شورای امنیت امکان تغییر شرایط در منطقه را دارد.

اردوغان همچنین به افزایش فشار افکار عمومب در سطح جهان بر اسرائیل اشاره کرد و عنوان داشت: فشارها بر اسرائیل در سطح جهان افزایش خواهد یافت. امیدوار هستم با نزدیک شدن به انتخابات در آمریکا رویکرد این کشور (به جنگ غزه) نیز تغییر یاد.

او در بخش دیگری از اظهارات خود به تلاش‌ها و رایزنی‌ها با احزاب مخالف برای تغییر و اصلاح قانونی اساس ترکیه اشاره کرد و گفت: ترکیه دیگر باید از قانون اساسی کودتا رهایی یابد. این مسئولیت احزاب سیاسی و مجلس در قبال مردم است.

اردوغان یکبار دیگر بر مخالفت آنکارا با برگزاری انتخابات نمایشی توسط گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د در مناطق تحت اشغال خود در شمال سوریه تاکید کرد و افزود: باید بگویم که انتخاباتی در (شمال) سوریه برگزار نخواهد شد. این تنها یک نقشه برای مشروعیت بخشیدن به گروه تروریستی و ایجاد یک تشکیلات تروریستی در منطقه است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به رایزنی خود با نخست‌وزیر اسپانیا درباره خرید جنگنده های یوروفایتر اشاره کرد و گفت: پدرو سانچز نسبت به برگزاری یک نشست درباره جنگنده های یوروفایتر ابراز آمادگی کرد. یوروفایتر برای ما مهم است. آلمان نیز در این مورد نرمش نشان داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا