میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

آیا ذرت بوداده مایکروفری باعث سرطان می‌شود؟

به هر حال، ذرت بو داده مایکروفری به خودی خود باعث سرطان نمی‌شود، اما بسته بندی‌هایی که شرکت‌ها برای این محصولات و برخی مواد غذایی دیگر استفاده می‌کنند می‌تواند حاوی PFAS باشد.

تبلیغ در عصر ترکیه

برخی از مواد موجود در بسته بندی ذرت بوداده مایکروفری یا ماکروویوی به عنوان مواد پر و پلی فلوروآلکیل (PFAS) شناخته می‌شوند که با سرطان ارتباط دارند. بررسی سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که محققان همچنین پیوند‌هایی را بین PFAS و سایر شرایط مانند اختلال در عملکرد تیروئید و ناباروری یافته‌اند.

با این حال، هیچ مطالعه‌ای به طور خاص اثرات خوردن ذرت بو داده در مایکروفر را ارزیابی نکرده است، بنابراین مشخص نیست که خوردن این نوع غذا چقدر با انواع دیگر آن تفاوت دارد. البته PFAS همچنین در ظروف نچسب، برخی از بسته بندی‌های مواد غذایی و برخی لباس‌ها و مبلمان مقاوم در برابر لکه نیز وجود دارد.

تولیدکنندگان PFAS را به بسته‌بندی مواد غذایی پاپ کورن در مایکروفر اضافه می‌کنند، زیرا در برابر دمای بالا مقاومت می‌کنند، روغن را دفع می‌کنند و خاصیت نچسب دارند. این مواد شیمیایی حاوی پیوند‌های قوی بین اتم‌های کربن و فلوئور هستند، بنابراین به راحتی در محیط یا بدن تجزیه نمی‌شوند.

هیچ مطالعه‌ای سطح PFAS را در ذرت بو داده مایکروفر به طور خاص و همچنین اثرات آن بر سلامت انسان را ارزیابی نکرده است. با این حال، طبق یک بررسی سال ۲۰۲۰، مشخص کرده که قرار گرفتن در معرض PFAS با سرطان کلیه و سرطان بیضه ارتباط دارد.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا PFAS را در ۹۷ درصد منبع مطمئن خون آمریکایی‌ها شناسایی کرد. دولت ایالات متحده قوانین، مقررات و سیاست‌هایی را برای کاهش استفاده از PFAS اجرا کرده است.

آیا ذرت بو داده مایکروفر یا مایکروویو می‌تواند باعث مشکلات ریوی شود؟

برای افرادی که فقط گاهی اوقات در خانه ذرت بوداده مایکروفری می‌خورند، ممکن است باعث مشکلات ریوی نشود. با این حال، برخی از مطالعات ارتباطی بین PFAS در خون و ایجاد آسم در کودکان پیدا کرده‌اند.

به هر حال، ذرت بو داده مایکروفری به خودی خود باعث سرطان نمی‌شود، اما بسته بندی‌هایی که شرکت‌ها برای این محصولات و برخی مواد غذایی دیگر استفاده می‌کنند می‌تواند حاوی PFAS باشد. منبع معتبر پژوهشی قرار گرفتن در معرض PFAS را با سرطان مرتبط کرده است.

مشخص نیست که PFAS در ذرت بو داده مایکروفری چقدر خطر دارد، اما افرادی که می‌خواهند خیالشان راحت باشد ممکن است بخواهند خودشان پاپ کورن را روی اجاق گاز یا دستگاه پخش هوا درست کنند.

منبع
اطلاعات آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا