میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژهسیاست

گزارش اردوغان از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده: نجات 141هزار نفر و آواربرداری 71 هزار خانه

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: نیاز یک میلیون و 684 هزار شهروند زلزله‌زده قهرمان‌مرعش به سرپناه برآورده شد.

اردوغان در مرکز هماهنگی استانی سازمان مدیریت حوادث و بلایای طبیعی در ختای در اظهارات خود در خصوص ساختمان‌های ویران شده در زلزله اعلام کرد که بیش از 71 هزار واحد مستقل در نزدیک به 21 هزار ساختمان که به طور کامل تخریب شده بود، آواربرداری شد.

اردوغان اظهار داشت که 412000 واحد مستقل از 118 هزار ساختمان فروریخته، به شدت آسیب دیده و ساختمان‌هایی که باید تخریب شود، تخلیه شده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار ارزیابی خسارت رو به پایان است، گفت: امروز که در آستانه پایان یافتن عملیات جستجو و نجات هستیم، 41 هزار و 156 نفر از شهروندان جان باخته در زلزله دفن شدند و تعداد نجات‌یافتگان از زیر آوار به 114 هزار و 834 نفر رسیده است.

اردوغان با اعلام که نیازهای اقامتی یک میلیون و 684 هزار شهروند تامین شده است، افزود: می‌توانیم تعداد کانتینرهایی را که 65 هزار واحد از آنها در حال نصب است، در مرحله اول به 100 هزار و در صورت نیاز تا 200 هزار افزایش دهیم. شهروندان ساکن در محل‌های اقامت چادری و کانتینری در عرض یک سال به محل اقامت دائم منتقل می‌شوند. همه شهرهای خود را اعم از سکونت‌گاه، محل کار، صنعت، کشاورزی، ارزش‌های تاریخی و فرهنگی‌شان بدون کوچک‌ترین کاستی دوباره برپا خواهیم کرد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
TRT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا