میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

کنفرانس بین‌المللی کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه؛ تعهد کمک 7 میلیارد یورویی

تبلیغ در عصر ترکیه

نخست وزیر سوئد از ارائه کمک های بشردوستانه به زلزله زدگان ترکیه و سوریه به ارزش حدود 7 میلیارد یورو خبر داد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از آناتولی، کنفرانس بین المللی ارائه کمک‌های مالی که به زلزله زدگان ترکیه و سوریه که توسط سوئد -کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد- به پایان رسید.

اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد در اختتامیه این کنفرانس اظهار داشت که در این کنفرانس حدود 7 میلیارد یورو تعهد کمک به زلزله زدگان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه زلزله زدگان تنها نیستند و حمایت آنها ادامه خواهد داشت، بر اهمیت مشارکت گسترده در ارائه کمک‌ها تاکید کرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد حمایت قوی جامعه بین المللی از تلاش‌های بازسازی در ترکیه و سوریه هستم.

فون در لاین گفت: ما تضمین خواهیم کرد که تعهدات به طور کامل و به موقع انجام شود. با شفافیت و مسئولیت‌پذیری کامل، اطمینان حاصل خواهیم کرد که سرمایه‌گذاری ما قوی‌ترین تأثیر را خواهد داشت.

مبلغ تعهد برای ترکیه در کنفرانس کمک کنندگان اتحادیه اروپا 6 میلیارد یورو است

در کنفرانس بین المللی ارائه کمک‌های مالی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه که توسط سوئد؛ کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد، از 7 میلیارد یوروی تعهد شده، 6.05 میلیارد یورو برای ترکیه و 950 میلیون یورو برای سوریه اختصاص خواهد یافت.

مجموع تعهدات انجام شده در این کنفرانس برای زلزله زدگان ترکیه و سوریه 7 میلیارد یورو اعلام شد.

در بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا آمده است که مبلغ تعهد شده برای ترکیه شامل کمک‌های بلاعوض و وام 6.05 میلیارد یورو بوده است. 950 میلیون یورو نیز کمک بلاعوض به زلزله زدگان سوریه اختصاص یافته است.

کمیسیون و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین بانک سرمایه گذاری اروپا و بانک اروپایی بازسازی و توسعه 50 درصد از کل تعهدات کمک مالی را به ارزش 3.6 میلیارد یورو را تشکیل می‌دهند.

در این بیانیه آمده است که بودجه ترکیه برای تامین نیازهای بشردوستانه و بازسازی مناطق زلزله زده مصرف می‌شود.بر اساس گزارش‌ها، خسارت اقتصادی این زمین لرزه بالغ بر 100 میلیارد دلار بوده است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا