میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

کمیسیون روابط خارجی پارلمان ترکیه عضویت فنلاند در ناتو را تایید کرد

تبلیغ در عصر ترکیه

 

کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه امروز طی جلسه‌ای لایحه قانونی درباره تصویب پروتکل الحاق فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» مورد تایید قرار داد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از آناتولی، این جلسه به ریاست عاکف چاغاتای کیلیچ، نماینده مردم استانبول از حزب عدالت و توسعه برگزار شد.

لایحه قانونی در خصوص تصویب پروتکل الحاق فنلاند به ناتو به امضای مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه رسید و سپس به کمیته روابط خارجی مجلس ارجاع شد.

در این پروتکل آمده است: تصور می‌شود که عضویت فنلاند در ناتو به امنیت منطقه یورو آتلانتیک از جمله ترکیه کمک می‌کند. تصویب پروتکل الحاق فنلاند به ناتو مفید خواهد بود.

همچنین گفته شده است: گسترش ناتو به ویژه در دوران پس از جنگ سرد، یکی از خطوط مهم تلاش برای تحقق هدف اروپای آزاد، دموکراتیک و یکپارچه، با جایگاه ارزش‌های جهانی در منطقه یورو آتلانتیک است.

در این پروتکل با اشاره به اینکه ترکیه از سیاست درهای باز ناتو حمایت می‌کند، تاکید شده است: فنلاند و سوئد به عنوان دو شریک نزدیک ناتو هستند که با فرصت‌ها و توانمندی‌های خود در عرصه دفاعی و امنیتی خودنمایی می‌کند. با این قابلیت‌ها کمک‌های گسترده‌ای به عملیات‌ها و ماموریت‌های مختلف ناتو می‌کنند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا