میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

پیش‌بینی شب‌های سرد در مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه

به گفته ضیاییان، در این مدت نسبت به دمای فعلی تغییر دمای چشمگیری ایجاد نمی‌شود اما شب‌های سردی برای مناطق زلزله‌زده پیش‌بینی می‌شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای چشمگیری برای روزهای آتی در ترکیه و سوریه پیش‌بینی نمی‌شود از شب‌های سرد در این کشورها خبر داد.

۱۷ بهمن زلزله‌ای  به بزرگی ۷.۸ ریشتر ترکیه و سوریه را لرزاند و کشته و مصدومان بسیاری را برجای گذاشت. این زمین‌لرزه در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داده و کانون آن در شهر “پازارجیک” استان “قهرمان‌ماراش” در ترکیه بوده است.

این زمین‌لرزه در عمق ۲۴.۱ کیلومتری زمین رخ داد و پس لرزه‌های این زلزله شدید نیز همچنان در جریان است. تکان‌های شدید زمین، ساختمان‌های بسیاری را نیز ویران کرده است.

براساس اطلاعات و آمارها در ترکیه تا ظهر امروز  ۳۴۱۹ نفر کشته و  ۲۰ هزار و ۵۳۴ تن مصدوم بر جای گذاشته است و مجموع قربانیان زلزله در سوریه نیز تاکنون به ۱۶۰۲ تن رسیده است.

این زلزله مهیب در شرایطی رخ داده که در فصل زمستان قرار داریم و بارش برف نیز در مناطق زلزله‌زده گزارش شده بود.

صادق ضیاییان – رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  درباره شرایط جوی مناطق زلزله زده طی روزهای آینده اظهار کرد: طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۱۹ تا ۲۱ بهمن، ۸ تا ۱۰ فوریه) برای شمال سوریه و بخشی از ترکیه که درگیر زلزله است بارشی پیش‌بینی نمی‌شود.

به گفته ضیاییان، در این مدت نسبت به دمای فعلی تغییر دمای چشمگیری ایجاد نمی‌شود اما شب‌های سردی برای مناطق زلزله‌زده پیش‌بینی می‌شود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا