میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

وزیر امور خارجه مغولستان در آنکارا

تبلیغ در عصر ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه در پی دیدار با باتس تسگ باتمونخه وزیر امور خارجه مغولستان در آنکارا مصاحبه مطبوعاتی مشترکی ترتیب داد.

چاووش‌اوغلو طی سخنانی در این کنفرانس مطبوعاتی به لزوم تعیین هدف حداقل 500 میلیون دلاری در حجم تجاری ترکیه و مغولستان تاکید کرد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از TRT ، چاووش‌اوغلو ضمن اشاره به اینکه در دیدار با وزیر امور خارجه مغولستان روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است تاکید کرد: این روابط را بایستی در بسیاری از عرصه‌ها گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه قبلا حجم تجاری دو کشور را صد میلیون دلار تعیین کرده بودند و این هدف سال گذشته به بیش از این رقم رسید اعلام کرد: اکنون باید دست‌کم هدف 500 میلیون دلاری در مبادلات تجاری دو کشور تعیین کنیم. با بررسی سرعت افزایش حجم مبادلات تجاری در می‌یابیم که در سال‌های آینده می‌توانیم به این هدف دست یابیم. کافی است که به اقدامات لازم در این راستا تحقق بخشیم.

مولود چاووش‌اوغلو در ادامه سخنان‌اش ضمن اشاره به اینکه در خلال دیدار امروز با وزیر امور خارجه مغولستان سه قرارداد امضا کرده و با این قراردادها به همکاری‌ها توسعه خواهند بخشید گفت: توسعه همکاری‌های دوجانبه در عین‌حال زیرساخت حقوقی روابط فی‌مابین را نیز گسترش خواهد داد.

وی ضمن اشاره به انجام مذاکراتی در خصوص توسعه همکاری‌ها در عرصه صنایع دفاعی گفت: ما آماده هر نوع یاری در این زمینه به کشور دوست مغولستان هستیم.

چاووش‌اوغلو ضمن تاکید مجدد به اینکه در تهیه و اجرای پروژه‌های عمران و بازسازی نیز آماده حمایت هستیم افزود: به همکاری در زمینه ساخت فرودگاه جدید در شهر قره‌قروم مغلوستان ادامه خواهیم داد.

مولود چاووش‌اوغلو با اشاره به اینکه خطوط هوایی ترکیه تعداد پروازهای هفتگی خود را در مدت زمان کوتاهی از سه به چهار افزایش داده و در صورت نیاز به هفت افزایش خواهد یافت اظهار داشت: در خصوص ترتیب پروازهای مستقیم از مغلوستان به آنکارا و آنتالیا نیز توافق حاصل شده است.

باتس تسگ باتمونخه وزیر امور خارجه مغولستان نیز ضمن اشاره به همدلی مردم مغلوستان با مردم ترکیه به وجود پیوندهای تاریخی و فرهنگی بین مغلوستان و ترکیه تاکید کرد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا