میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاسیاست

واکنش ترکیه به گزارش آمریکا در مورد تروریسم در سایر کشورها

تبلیغ در عصر ترکیه

ترکیه به گزارش سال 2021 وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در خصوص تروریسم در کشورها واکنش نشان داد.

تانژو بیلگیچ، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ کتبی خود به سوال درباره این گزارش، گفت: گزارش 2021 وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تروریسم در کشورها، عمداً مبارزه کشورمان با سازمان‌های تروریستی را که تهدیدی مستقیم برای امنیت کشور هستند، تحریف می‌کند.

بیلگیچ با بیان اینکه ترکیه بدون تبعیض بر اساس قانون به مبارزه خود علیه سازمان‌های تروریستی به ویژه پ.ک.ک/پ.ی.د، د.ح.ک.پ-ج، فتو و داعش ادامه می‌دهد و به طور موثر به تلاش های بین‌المللی در این زمینه کمک می‌کند، تصریح کرد: نیروهای موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که در واقع شاخه پ.ک.ک. هستند در گزارش به عنوان شریک ایالات متحده آمریکا در مبارزه با داعش شناسانده شده است که این امر نشان دهنده عدم ادراک اشتباه استفاده از یک سازمان تروریستی در مبارزه با یک سازمان تروریستی دیگر توسط مقامات آمریکایی است.

بیلگیچ با تاکید بر اینکه استناد این گزارش به اطلاعات مندرج در رسانه‌های جانبدار در خصوص این ادعاها که عملیات ضد تروریستی ترکیه در سوریه و عراق منجر به تلفات غیرنظامی شده «تعجب‌آور» می‌باشد، گفت: شخصیت تروریستی سازمان فتو که عامل کودتای خونین سال 2016 در کشورمان بود و در ایالات متحده آمریکا و هر کشوری که حضور داشته باشد، دست به اقدامات جنایتکارانه می‌زند، توسط قوه قضائیه ترکیه و بر اساس شواهد ملموس با تصمیمات قضایی فاش شده است. بنابراین قبول اینکه مبارزه ما با اعضای فتو انگیزه سیاسی دارد در این گزارش غیرقابل قبول می‌باشد. انتظار ما از آمریکا این است که هر چه زودتر به حضور و فعالیت‌های فتو در کشور خود پایان دهد.

از سوی دیگر، بیلگیچ، با اشاره به اینکه گزارش حاضر شامل ادعاهایی “بر اساس شنیده‌ها و گزارش‌های مغرضانه مطبوعات جانبدار” است و این موارد تردیدهایی را در مورد جدی بودن گزارش ایجاد می‌کند، افزود: از ایالات متحده می‌خواهیم که مطابق با روحیه یک متحد با کشورمان همبستگی نشان داده و رویکردی اصولی، منسجم، مصمم و موثر در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

1 دیدگاه

  1. متاسفانه امریکا و خصوصا فرانسه در دشمنی با کشورهای ترکیه و آذربایجان کاملا عریان عمل میکنند و حاضرند حتی برای دشمنی با کشورهای ترک کنار حتی ترورریست ها بیایستند خصوصا فرانسه که سابقه طولایی در استعمار دارد بصورت کاملا علنی با تمام کشورهای ترک دشمنی میکند و ترکیه و بقیه کشورهای ترک باید سیاست واحدی در قبال این دشمنی ها اتخاذ کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا